{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
977 visninger | Oprettet:

Annika
Annika
Tilmeldt:
14. feb 2015
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2

Sælge til rideskole {{forumTopicSubject}}

Hej smiley .
Jeg ved der ikke er mange der vil sælge deres hest til en rideskole, men hvor mange ville hvis rideskolen tilbød dette:
- 6 timer og 30 minutters fold hver dag, med hoppe og vallak opdeling.
- Og døgnfold i sommermånederne.
- 3 ugers sommergræs hvert år, hvor hestene slet ikke bliver taget ind.
- Bliver fodret med kvalitetsfoder tre gange daglig og med wrap efter behov. Og saltsten i boksen.
- hestene står på træpiller, der vil blive muget 3 til 5 gange om ugen.
- der vil blive sørget for massage eller "ferie" til hesten efter behov.
- alle heste har hver deres udstyr der er tilpasset til dem
- alle heste bliver passet med smed og dyrlæge.
- der er undervisning alle hverdage, hvor hesten højst vil gå to timer om dagen.
- alle heste har mindst en fridag mandag - fredag.
- parter i weekenden, hesten vil blive redet let i højst en time.
- ingen elever rider med sporer og kun øvede ryttere rider med pisk.
- hvis hesten bliver brugt til spring, vil den kun springe 20 min. om ugen.

Det blev lidt mange punkter smiley . Det skal lige siges at rideskolen ikke findes i virkeligheden, det er bare et lille projekt jeg har i gang smiley .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sælge til rideskole
  • #1   24. maj 2015 Ikke alle heste passer til en rideskole, og min er en af dem, så nej. Hun skal aldrig så meget som opstaldes på en rideskole.

  • #2   24. maj 2015 Jeg ville aldrig gøre det uanset hvilke forhold det var. Det der tricker mit hoved er at der skal flere ryttere op på den. Det er jeg slet ikke glad for!

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   24. maj 2015 Niks..
    Desuden er udmugning 3-5 gange i ugen alt for lidt når det er træpiller - der skal der fjernes klatter hverdag.

    Desuden vil en rideskole ikke bare kunne tage en hest ud af den dejlige rutine og undervisning, for så vil der pludseligt mange en hest osv..

    2 timers ridning er alt for meget når det måske er uerfarne ryttere..


  • #4   24. maj 2015 Nej det ville jeg ikke. Af den grund at jeg kun er stødt på én rideskole over nettet, som jeg synes nød fornuftig.
    Men Jasmin passer hellere ikke som rideskole hest på nogen måder, og kan hellere ikke stå opstaldet der smiley


  • #5   24. maj 2015 Det er ikke fordi, at jeg er imod rideskoler, jeg har selv gået på rideskole størstedelen af den tid, jeg har redet. Men jeg synes stadig det er ret meget, at den skal gå to timer hver dag med én fridag om ugen.
    Man kan jo ikke styre alle dem, der sætter sig op på hesten - ét er, at det er mange forskellige ryttere med hver deres signaler og måde at ride på, noget andet er at den første rytter måske rider hesten hårdt i én time, og så kommer der endnu en rytter der vil det samme i hendes time. Så er 2 timer hver dag ret meget.
    Så umiddelbart nej smiley


  • #6   24. maj 2015 Mit problem er at der er forskellige ryttere. Jasmin blev selv redet 2 timer om dagen, men det er forskel hvis der er 1-2 der rider om ugen på den, som rider efter samme måde, eller 6-9 som rider den i løbet af ugen...

  • #7   24. maj 2015 for lidt fold
    og ville nok hellere have at hestene gik et par gange i deres ferie end 3 uger uden ridning derudover skal e også lige holdes øje med og dette gøres bedst ved at tage dem ind og i det mindste strigle dem


  • #8   24. maj 2015 Nej, jeg ville aldrig tilbyde min pony rideskole. Min pony ville absolut ikke egne sig til rideskole. Det prøvede han i en uge inden jeg købte ham, det kunne han absolut ikke klare!

    Min pony får muget hver dag, går på fold i 8-10 timer i vinterhalvåret og i sommerhalvåret i 14 timer/døgnfold. Bliver redet 40-50 min om dagen og 1-2 fridage om ugen.

    Men mit største problem er, at ponyen bliver redet af så mange forskellige ryttere. og den varierede træning kommer slet ikke ind i billedet. At skulle gå i cirkler 2 timer om dagen, året rundt bliver lidt kedeligt i længden.

    og når hesten ikke bliver rørt i 3 uger, vil den sagtens kunne få et inficerede sår, øjnbetændelse osv. Den vil ydermere komme til at tabe en masse muskler, og hvis den så kommer tilbage i den "Normale" træning, vil musklerne da ikke kunne følge med.

    Det er absolut ikke fordi at jeg er imod rideskoler, jeg ville bare aldrig tilbyde det til min pony. Han kan dårligt nok klare at blive redet af 3 ryttere i løbet af en uge. derfor er jeg den eneste der rider ham. smiley





  • #9   24. maj 2015 Jeg kan blive helt skræmt over dem som synes 2 timer er meget. Er i klar over hvor skadeligt 40 min ridning er? Før en hests ledvæsker er varmet op, så kan den ikke arbejde optimalt, og at varme det op tager 15-20 min alt efter størrelse og tid på året. Det samme skal man med afskridtning, for at køle ned på den rigtige måde og undgå gigt på længere sigt. Dvs at man allerede bruger 30-40 min på skridt i volter, og lige ud, i meget let samling. Den arbejdende skridt begynder efter opvarmning.

  • #10   24. maj 2015 Munk: Alt efter hvordan rideskolen fungerer, så bruges der ikke meget tid på at varme op og skridte af. 10 minutter til hver eller lignende. Realistisk set bliver der ikke taget hensyn til det du taler om på størstedelen af alle rideskoler.
    Rytterne vil gerne have noget ud af deres ridetimer og har vi en rytter der i sin time lader hesten arbejde maksimalt - og så rytteren i timen bagefter også gerne vil have noget ud af sin ridetime og giver den gas, ja, så er 2 timer hver dag altså meget for hesten.


  • #11   24. maj 2015 Nu er det jo også de færreste hold hvor de faktisk laver noget som hedder at arbejde med hestene. Indtil du er direkte øvet, så får mange slet ikke trænet i samling eller sværere øvelser, dvs at der for hesten intet er at arbejde med, og igen muskler - specielt ben bliver overbelastet. Problemet bliver når man kommer til de øvede hold, at de netop dertil endnu intet har lært noget om hestens anatomi og hensyn til muskler og ben. Men nu ved i det også - jer som har privat hest og altid bare har lært at ride en time. En hest har meget bedre af at blive redet 2-3 timer om dagen, hvis man skridter godt nok op, for så er der intet som bliver overbelastenfe for deres ben smiley

  • #12   24. maj 2015 2 timer er også skadeligt for en hest der ikke er færdigvokset... 2 timers rideskole, hvor begge ryttere giver den gas, og hvor hesten kun skridter 40 min er i min optik ALLLLT for meget! smiley Det er vigtigt at give hesten lov til at restiturere, tænk på hvor meget mælkesyre der ophober sig for hver ridetime...

    jeg ville aldrig tilbyde 2-3 timers ridning hver dag for mine heste.


  • #13   24. maj 2015 Du siger det jo netop selv: "og igen muskler - specielt ben bliver overbelastet" ved de uøvede. Og ved de øvede vil de ofte gerne have hesten til at arbejde maksimalt så de virkelig får noget ud af deres egen ridetime. Ergo vil 2 timer for mig være for meget her smiley

  • #14   24. maj 2015 2 timer er netop ikke meget hvis man gerne vil arbejde hårdt. Jasmin blev arbejdet hårdt, og opnåede La fra LC på knap 2 måneder inkl bæring fordi vi netop ændrede ridestilen. Hesten bliver blødere, og skal ikke koncentrere sig så meget om sin balance.

    Efter en skade - netop fordi hun kun blev redet 45-50 min før, så var dyrlæge og jeg i dialog, og blev informeret om en 16 ugers genoptræning for at styrke ben og muskler, og det gør man ved at ride i meget længere tid. En hest skal jo ikke rides 40 i ren trav og galop, udover de 40 min til skridt. Det er jo logik at man også skal arbejde let i traven som opvarmning og aftravning, men derfor arbejder man stadig hårdt


  • #15   24. maj 2015 Det er min fejl - jeg troede at I mente at 2 timer var meget, bare fordi det var 2 timer, men jeg er enig og følger jer, når det drejer sig om 2 øvede ryttere på en dag, som giver den maks gas med signalforvireing og kun 40 min skridt ud af 2 rimer. smiley så er jeg jo helt enig.

  • #16   24. maj 2015 Jeps, det var det jeg mente, Munk smiley Altså, at 2 timer i den her sammenhæng er for meget, når begge ryttere gerne vil give den gas i sine timer.

  • #17   24. maj 2015 Jeg mener ikke at muskler, sener og led vil kunne holde i længden og følge med til at skulle arbejde så meget i så mange timer hver dag. smiley

    Jeg har også en pony hjemme i ridning, for 1,5 mdr siden kunne han kun gå en LC, i morgen skal vi ud og debutere i LA4, og det er altså bestemt ikke vi har opnået ved at ride 2-3 timer om dagen, hver dag. Jeg har redet dressur 3-4 gange om ugen 40-50 min. De andre dage har været skridtture i tærrenet 30-60 min smiley

    I min optik er 40-50 min intensiv træning (selfølgelig med tilstrækkelig opvarmning) 1000 gange bedre en 2-3 timers træning


  • #18   24. maj 2015 Vil så også mene at 2 timers ridning er i mine øjne ville være uden at skridte varm og kold

    så er det ved siden af = i dette tilfælde 2 timer og 40 min


  • #19   24. maj 2015 En ting er jo hvad din optik siger, en anden er altså dyrlægerne, og forskere, som med sikkerhed har studeret anatomien noget mere. Jeg var hellere ikke klar over det, selvom min berider sagde det til mig, jeg troede først på det da dyrlægen sagde det - så tænkte jeg at der jo måtte være noget om det

  • #20   24. maj 2015 Aldrig i livet!

  • #21   24. maj 2015 Nej ville jeg ikke under de forhold smiley

  • #22   24. maj 2015 Ja da jeg selv har gået på rideskole og mener bestemt ikke at det burde være så slemt at sætte en pony på en rideskole med disse forhold smiley

  • #23   24. maj 2015 Jeg ville ALDRIG sælge en hest til en rideskole - det er i mine øjne ikke er værdigt hesteliv smiley

  • #26   24. maj 2015 Jeg vil aldrig sælge til en rideskole. Om der så var 3 km. store bokse og 30 minutters ridning dagligt pr hest.

    Personligt forbinder jeg rideskoler med folk der ikke lærer at ride, men lærer at save hesten ned, have en unaturlig holdning i ryggen og ikke lærer én sætning teoretisk omkring hestens anatomi. Der er altid stress på rideskoler. Børn der kommer ind og ud, heste der kommer og går osv.
    Der er 30 forskellige ryttere om hver hest, og ofte har jeg set udstyr der ikke sidder optimalt - for lange bid, bid der sidder for højt i munden på hesten, utilpassede sadler osv.

    Jeg kommer aldrig til at sælge til en rideskole - jeg har personligt boykottet dem og vil derfor aldrig sælge til dem.

    Ud fra dine punkter:
    Fedt du har massage til hestene efter behov, men det er noget alle hestejere bør gøre.
    Det er ikke nok at muge 2-3 gange ugentligt når de står på piller. Der skal fjernes lort hver dag.
    6,5 timers foldtid er ikke meget.
    3 ugers fri, hvor hesten slet ikke kommer ind og derved bare æder vil jeg heller ikke synes er fedt. Jeg har endnu ikke mødt en rideskole, som indgræsser hestene ordentligt eller lign.
    Så ud fra dine punkter, nej... her ville jeg heller ikke sælge til rideskole.


  • #27   25. maj 2015 Jeg ville aldrig sælge min heste, til rideskole... Jeg kan ikke klare tanken om hvor mange mennesker der kommer til at omgås dem..:)

Kommentér på:
Sælge til rideskole

Annonce