{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
564 visninger | Oprettet:

Sadel (kentaur) {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg skal snart ud at købe ny sadel her efter min bamse er blevet tilredet. Jeg har forelsked mig i kentaur'en men har lagt mærke til st mange lige pludselig er begyndt at sælge deres forholdsvise nye Elektra.

Er der nogen særlig grund til dette???
Fejler de noget?


På forhånd tak for svar:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sadel (kentaur)
  • #2   24. maj 2015 Altså jeg har haft min Elektra new siden 1. januar og er så tilfreds med den.
    Det eneste der er man skal være obs på er at de er små i sædestr. (min er kentaur str 17" men det er 16,5 i andre sadelmærker)

    Jeg ved ikke om det er fordi folk køber dem uden at have sadelmager ind over evt bare via en rideudstyrs butik, de er jo forholdsvis billige fra ny, også finder de ud af den ikke passer deres hest eller dem selv. Det er jo forholdsvist store knæpuder og dybt sæde og ikke alle kan sidde komfortabelt i den. (ved mig sidder den som var den lavet til mine ben og bagdel)

    Jeg oplevede for ganske nyligt en person der købte en 20.000 kr's sadel via rideudstyrsbutik, som der ikke havde sadelerfaring nok. Hvilket betyder hun nu har været ude og købe endnu en ny sadel ( via en sadelmager, og en kentaur meda) fordi det viste sig den anden overhovedet ikke passe hesten ordentligt.

    Også tror jeg også prisen gør der bliver solgt rigtig rigtig mange af Kentaur sadlerne (modsat en 20-30.000 kr's passier mm.) Så der kommer også flere ud på markedet igen.

    Det er min teori, møder mange derude der tror at hvis de køber en sadel med medium bom og str 17" så passer den alle heste. (og det er ikke tilfældet i mange tilfælde)


  • #3   25. maj 2015 Synes også der var mange tilsalg på et tidspunkt, men der er så også rigtig mange der har dem, så det er vel klart nok at der kommer flere af dem til salg end end specifikke modeller smiley

    Jeg har lige købt en Kentaur Elektra via min sadelmager, og jeg er rigtig glad for den! Det er en af de ganske få sadler min heste ville kunne gå med smiley Og samtidig har jeg bestilt en ny Kentaur springsadel, og den er lige nu ved at blive lavet ovre i England - glæder mig MEGET til at få den hjem!


  • #4   25. maj 2015 Jeg har lige købt en Kentaur Medea og er virkelig glad for den..

    Jeg fravalgte Elektra modellen fordi den har så voldsom knæstøtte og ved der er mange der synes den er for stor..

    Tror bestemt ikke der noget glat med kentaur modellen smiley


  • #5   25. maj 2015 Har en kentauer Athen som jeg jeg har sat til salg da jeg ikke har hest mere men pony men det er helt sikkert at jeg skal havde en kentauer igen, der findes ikke nogen bedre sadle at ride i smiley

  • #6   25. maj 2015 Jeg er vild med den store knæ støtte og har prøvet min venindes og den suger jo nærmest en ned i sadelen;p

    Prisen er jo også god så der selfølgelig mange af dem synes bare jeg ser folk som sælger efter meget kort tid,:/ og har nogen sige at de blive skæve?



  • #7   26. maj 2015 Jeg har haft min i 8 år og den blev ikke skæv, jeg tro at når folk skifter sadle så er det en modesag smiley ja den er dyr men det er jo også en rigtigt god sadle, så køb du bare en du bliver ikke skuffet smiley

Kommentér på:
Sadel (kentaur)

Annonce