{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.814 visninger | Oprettet:

opstaldning Herning/Hammerum {{forumTopicSubject}}

Hej
jeg skal til Herning og studere på teko til sep. satser jeg da stærkt på??
jeg kender slet ikke Herning og skulle gerne ha fundet et godt opstaldnings sted til min hest.
da jeg skal på SU må mulighederne gerne være su venlige men der skal være rigelig strå foder og god foder. godt med fold tid vægtes også højt.
håber nogen kan hjælpe, har selv undersøgt den der ligger i Hammerum.
alle forslag er velkomne??mange hilsner Annika og yellow??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opstaldning Herning/Hammerum
  • #1   28. maj 2015 Altså der er jo Herning Rideklub og Hammerum Rideklub smiley
    Men ellers skulle Kærbo Rideklub også være godt, det ligger lige ved Herning smiley


  • #2   29. maj 2015 Er en halv time væk fra Herning for langt?


  • #3   29. maj 2015 Hverken Herning, Hammerum eller Kærbo er kendt for masser af foldtid. Jeg ville i hvert fald ikke byde min hest de få timer, men derfor kan de jo have så mange andre ting at byde på. Desuden er priserne heller ikke vildt SU venlige smiley
    Skal det være en rideskole. Kunne det være et privat opstaldningssted? for så kender jeg i både Lind, Kølkær, Tjørring, Sinding, Sunds og i Gjellerup smiley



  • #4   29. maj 2015 Det må meget gerne være privat;)
    1/2time i bil eller på cykel?
    Max radius på 4-6km fra VIA/TEKO eller højen/Gjellerup/Hammerum er på cykel;)


  • #5   29. maj 2015 Det er en halv time i bil. Det er min veninde der bor der...


  • #6   29. maj 2015 Maria- Hvad er det og hvor i Gjellerup?
    er slet ikke kendt i Herning området, er de andre steder til at komme til på cykel?


  • #7   29. maj 2015 Tanya- hvor ligger det præcis hen ad? for det er jo meget an på hvor i Herning man kører ud fra;) jeg har kun cykel mulighed desværre så det er nok lige langt nok hvis det er 30min i bil??

  • #8   29. maj 2015 I Gjellerup ligger Kronholt. Et super lækkert sted med mange faciliteter, men du er hurtigt oppe og betale over 2000 kr pr måned. De har en hjemmeside du kan tjekke ud.
    Et par kilometer derfra ligger der et lille privat sted på Frølundvej 73.
    Der er en lille bitte ridehus og en god udendørs bane. Det koster 1250 alt inkl.
    Jeg tror man kan købe ridehuskort til Kronholt, men jeg er ikke sikker.


  • #9   29. maj 2015 kronholt ser fint ud, men Ja priserne bliver ret hurtigt dyre, det på frølundvej 73 ligger heller ikke helt ringe, ved du hvem der har det og hvem man kan kontakte?

    Er så taknemlig for jeres hjælp, det er jo lidt vildt at skulle flytte til en fremmed by og både ha indkvarteret sig selv og hesten:)


  • #10   29. maj 2015 Kig gerne ud på Hammerum smiley jeg står derude og er glad for det .'

    Gode folde og lange foldtider er jo lige det vi har i forhold til Herning rideskole smiley

    Vi har 20x40 ridehal og 20x60 ridehal

    2 dressur baner og en spring på sand og 2 på græs. Kææææmpe folde omme bagved, hestene går ude fra 8-18 i hverdagene og 8-17 i weekender .
    Fuldpas (foderautomat m foder, halm, udluk og indluk , wrap i vinterhalvåret) er 1950,- om måneden .

    2 forskellige dressur undervisere og 1 i spring .


  • #11   29. maj 2015 Se evt på www.hokr.dk


  • #12   29. maj 2015 Hvis du googler: Opstaldning Gjellerup, så kommer der en annonce frem fra Frølundvej, og her står et nummer. Jeg kender ikke dem der har stedet, men jeg kender flere der er opstaldet, og de er alle glade for at være der smiley


  • #13   29. maj 2015 Julie Erbs. Jeg står ikke selv opstaldet i Hammerum, så jeg kan jo ikke vide nøjagtigt med foldtiderne, men jeg arbejder i Gjellerup, og hvad jeg observerer er, at om vinteren er hestene ikke ude når jeg kører på arbejde ca 7:30, og de er lukket ind når jeg får fri. Tidligere fik jeg fri kl mellem 13 og 14. Er de bare inde og få foder for så at blive lukket ud igen?
    Om sommeren er de som regel ude når jeg kører på arbejde og ude når jeg får fri kl 15:30, så det er jo fint nok, men det er altså i min optik, IKKE de samme foldtider der gør sig gældende om vinteren.
    Hammerum er et dejligt sted, men jeg har netop valgt stedet fra, fordi jeg synes de var ude for kort tid om vinteren. Ret mig hvis jeg tager fejl, jeg kan jo også lære noget nyt smiley


  • #14   29. maj 2015 Jep elevheste og de privat heste der VIL kommer ind cirka 14 i vinterhalvåret , vil man havde den til at stå ude længere må man meget gerne det smiley - men så skal man selv lukke ind eller lave fællesaftale smiley

    Jeg syns at vi har helt super fold forhold mht plads smiley og individuelle foldtider om vinteren så det kan passe alle heste smiley


  • #15   29. maj 2015 Julie- får de slet ikke noget strå foder i resten af året?:(


  • #16   29. maj 2015 Maria-hvor havde du din stående?

  • #17   29. maj 2015 Har faktisk luret et hurtigt kig ude på HOKR da jeg var oppe og se skolen, kunne også godt lide at den store hal "altid" er ledig, men betvivler bare om min hest kan holde huld når/hvis de ikke får andet stråfoder end det i boksen. Er der så meget græs på folden de skal jo tykke i 18timer i døgnet.
    kan man så regne med at det kun er 1950?;)


  • #18   29. maj 2015 Mine heste står på en privat gård ved Sinding. Det ligger ca 8 km fra Herning. Der er dog fyldt op, og der er venteliste smiley
    Derudover har jeg stået opstaldet på Rind Ridecenter og på en privat går lidt længere ned ad Tavlundvej. Jeg har haft hest opstaldet på Stald Englyst i Sunds, på Kærbo. Derudover har jeg masser af elever, der har deres heste og ponyer enten på HOKR, Kronlyst eller på Frølundvej.
    Jeg har ikke været utilfreds nogle af de steder jeg har stået opstaldet, og de elever jeg har der har hest, er glade for at være de steder de står.
    Hvis jeg var dig, og jeg havde pengene, ville jeg nok vælge HOKR (hvis man kunne få en aftale i stand omkring længere foldtid) Der er gode faciliteter, sådan set både ude og inde (Dog mangler der gode skovtursmuligheder), og så er de rigtigt gode til at afholde klubstævner jævntligt, så man kan få afprøvet sin ridning for en dommer uden, at man skal ud og køre for det.
    Det er ikke så nemt at forklare forhold på skrift, så hvis du har mulighed for det, så kunne du jo komme et smut til Herning, så tager jeg dig gerne med på rundtur, så du kan se stederne, og snakke lidt med de forskellige mennesker der kører stederne smiley


  • #19   29. maj 2015 wrap er kun inkluderet i prisen i vinterhalvåret . Ønsker du det andre måneder koster det 150,- og måneden for rideskolens wrap .

    Der er stor lade hvor man gerne må havde eget wrap/hø, dette har jeg da det er billigere at købe stort ind til mig selv smiley

    Ja 1950,- året rundt, undtagen i juli hvor det er billigere . Og der er altid græs smiley


  • #20   29. maj 2015 ok giver du så selv hø/Wrap? Kan slet ikke forstå det ikke er med, heste kan da ikke leve uden strå foder. det bliver dyrt i sidste ende hvis Men også skal bruge 400kr på strå foder selv om måneden

  • #21   29. maj 2015 Maria. Har du elever på Hokr ? Dit navn siger mig intet smiley hehe

    Det er kun Michael og Anne der underviser da. Og så mig og de andre i elev afdelingen smiley


  • #22   29. maj 2015 Ja i sommerhalvåret giver jeg selv wrap . Vidst maj til august .

    Jeg bruger ikke engang 100,- om måneden på enten wrap eller hø, og min store hest for riiiigeligt smiley

    Hvis du ikke selv gider at købe kan du jo købe rideskolens Wrap til 150,-. Kan ikke se hvor du får de 400,- fra. smiley



  • #23   29. maj 2015 Ikke mig der har lavet reglerne smiley vi køber som sagt af rideskolen eller køber selv ind smiley

  • #24   29. maj 2015 Hvor mange kilo får de i vinter halvåret?

    kommer jo self også meget an på hvad man køber og hvor meget hesten skal have;)

    giver du så selv i de måneder?


  • #25   29. maj 2015 Nu kan man jo også undervise i andet end ridning, hvilket jeg helt og aldeles holder mig fra smiley
    Jeg er lærer på Gjellerupskolen, men det var jo nok egentligt heller ikke lige til at læse ud fra konteksten smiley


  • #26   29. maj 2015 Haha nåårh derfor Maria smiley hehe blev lige helt forvirret smiley

    Tror de får cirka 5+ kilo . Og ja i vinterhalvåret skal du selv smide det ind i boksen .

    Altså de små wrap baller på 60-80 kilo koster kun 75,-. Her i området smiley jeg køber tørt hø


  • #27   5. jul 2015 Maria, jeg vil rigtig gerne tage imod dit tilbud, om rundvisning, det er virkelig sødt af dig, måske jeg må finde dig på Facebook så kan vi aftale nærmere der, ved som sagt ikke endnu om jeg er kommet ind eller noget endnu;) vil bare gerne være' lidt på forkant:D

  • #28   5. jul 2015 Du mener forhåbentlig i sommer.tiden at man selv skal smide strå foder ind til dem?, .ikke i vinter halvåret vel? smiley

  • #29   11. jul 2015 Hehe jo smiley de giver de cirka 5 kg , og alt hvad du selv køber ekstra af rideskolen eller selv har indkøbt skal du selv give smiley

  • Dorthe L
    Dorthe L Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 2 Svar: 1
    #30   25. sep 2015 Hej Annika
    Har du fundet opstaldning til din hest?
    Jeg bor i Gjellerup og har en ledig udeboks, der er monteret frostfri drikkekopper.
    Vores heste går rigtigt meget ude og står på tørv, vi fodre med wrap og Pavo.
    Vi har udendørs ridebane med god bund. Vi har masser af græs. Du sørger selv for udmugning i din egen boks.
    Pris afhænger af hvor meget du vil hjælpe til.
    Jeg kan kontaktes på 40538959 mvh Dorthe


Kommentér på:
opstaldning Herning/Hammerum

Annonce