{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Undervægtig krybbebider?
  • #1   29. maj 2015
    Fiberpiller? :o)


  • #2   29. maj 2015 Tjek hesten for mavesår smiley


  • #4   29. maj 2015 masser af wrap, og så fiberpiller sammen med struktur e. men ville klart få tjekket den for mavesår.

  • #5   29. maj 2015 Alt det grov foder den kan æde og ikke halm døgnet rundt. Equifirst basic omega 3, lucerne og evt linamix

  • #6   29. maj 2015 løsdrift smiley

  • #7   29. maj 2015 Ville få fikset hestens mavesår

  • #8   1. jun 2015 hej sebastian.

    jeg har en hoppe på 14 som jeg har haft fra hun var 3 år, hun har altid været krybbe bider og har altid haft svært ved at holde hendes muskulatur og sul på kroppen.

    jeg har gennem tiden prøvet forskellige foder, fold, opstaldning osv osv for at se hvilket kunne afhjælpe min hest bedste muligt og give hende den bedste livskvalitet.

    da jeg er uddannet dyrepasser med speciale i hest har jeg fundet dette som et rigtig spændende projekt og opnået mange konklusioner.

    men de bedste måder som har virket på min hoppe har været er:

    stabil træning
    hø ad libitum af god kvalitet
    bund af enten halm eller træpiller (her er det specielt vigtigt med hø)
    god foldtid, så meget som muligt, gerne løsdrift

    de fodermidler som har virket bedst:

    equsana champ, stivelses procent 13,2 (får hun nu)

    equsana balance, stivelse 4,1 % (pille form)

    dangro amequ omega 3 struktur 100, stivelse 11 %


    den bedste kombi jeg har lavet som har holdt min hoppe aller bedst hvor hun har set fantastisk ud og hendes krybbebidning har været på et minimal er:

    12 timers fold + -
    hø ad libitum inde og ude, græs go kvalitet sommer (døgn fold)
    stabil træning
    struktur 100 fra amequ
    gerne mash fra amequ 3 gange om ugen med
    - e- amino
    - b - express
    - magnesium
    blandet i.

    dette har også været en af de billigere løsninger i forhold til mange af de fodermidler som er på markedet.

    det er dyrt i indkøb når man lige skal i gang men derefter kan man godt mærke på pungen at det er fornuftigt.

    indkøbs priser og tidsperiode: det som jeg har anvendt, behøves ikke være samme mærke)
    e amino (blue hors) 2,5 kg - der er til 250 gange - 10 g pr gang ( ca 5 mdr)
    b express (blue hors) 5 l. 550 kr - er til 500 gange - 10 ml pr gang ( ca 10 mdr)
    magnesium F (blue hors) 1,5 kg 200 kr - er til 150 gange -10 g pr gang ( ca 3 mdr)

    dette er det dyreste af indkøbende men holder os længe.

    så er hun 100 % den smukkeste hest og i den flotteste form, dette har taget lang tid at komme frem til og kostede en del penge i processen i fodermidler.

    denne kombi har jeg fundet ud af er den bedste og det er den kombi som min hest vil komme på igen efter sommergræs.

    min hest er dog også rigtig varm og meeeget svær at holde huld da hun taber sig hurtigt ved at komme ud af træning, men med den her kombi har hun holdt sig flot og med lækker pels selvom hun var ude af træning hele sommeren sidste år.

    billedet er fra i sommers den ene gang hun blev sadlet i hele sommer perioden.


    profilbillede
Kommentér på:
Undervægtig krybbebider?

Annonce