{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Allergi og alternativ behandling
  • #1   29. maj 2015 Jeg ved godt jeg bliver lidt upopulær... men undersøgelser viser, at der ingen sammenhæng er mellem de (menneske) allergitests der bruges og hestenes allergier. Hesten vs menneskets immunforsvar reagerer lidt forskelligt og det man har målt på hos mennesker er ikke ensbetydende med allergi hos hest.

    Det er forholdsvis ny viden og ikke alle dyrlæger har taget det til sig endnu.


  • #2   29. maj 2015 interesseret info. Jeg har ikke fået lavet en allergitest på hesten, men der er noget i luften på denne årstid, som generer hans luftveje og udløser en astma-agtig tilstand. Han havde nøjagtig samme problem sidste år på denne tid. Har prøvet forskellige behandlinger (medicin), i samarbejde med dyrlæge, uden held.

    En del mennesker med allergi, har god erfaring med alternativ behandling, og derfor kunne det være interessant at høre om nogle har haft samme succes med heste.


  • #3   30. maj 2015 Ah-ha, jamen det lyder til gengæld meget mere reel allergi. Har du prøvet at holde øje m pollentallene. Hvis det fx er birk og I selv har et kæmpe birketræ ved siden af hans fold ville det være naturligt at få det fældet, og dermed fjerne den udløsende årsag smiley

    Hvad får hesten at spise? Og står han stadig på stald eller er på døgngræs?


  • #4   30. maj 2015 Jeg tænker også at det er pollen allergi. Min hoppe har de sidste 3 år(i år inklusiv) hostet fra slut Maj til august/september. Sidste år valgte jeg at kigge på pollentallene og jeg kan regne mig frem til at det er græs pollen hun reagerer på. Ved desværre ikke noget om alternativ behandling lige bortset fra urter fra www.askhim.dk jeg prøvede det på min og jeg sys det hjalp men dyrlægen siger at fra man prøver noget nyt til man kan se om det reelt virker går der 3 uger og hun fik det kun i ca 3-4 uger og så begyndte hun at hoste igen.

  • #5   4. jun 2015 Jeg er også kommet frem til, at det må være noget pollen som han ikke kan tåle. Jeg må prøve at holde øje med pollentallene, og håbe på, at jeg kan spore mig nærmere ind på hvad det helt pæcist er.
    Han går i løsdrift året rundt, og får kun græs, hø og en smule mysli.
    Jeg har også prøvet diverse fodertilskud, men jeg har desværre endnu ikke fundet noget som hjælper.


  • #6   5. jun 2015 Har du prøvet urterne? Lige nu er der græs pollen i luften som det eneste i følge min pollen app smiley

  • #7   5. jun 2015 Jeg har ikke prøvet urterne fra askims, hvis det er dem du tænker på?

Kommentér på:
Allergi og alternativ behandling

Annonce