{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
670 visninger | Oprettet:

Knopper på hals og bagpart {{forumTopicSubject}}

Hej hestefolk. I marts fik jeg en hest hjem som på det tidspunkt havde en enkel knop på halsen. Tænkte ikke videre over det. Men er de sidste par måneder blevet til mange knopper på begge sider af halsen, skulderen og bagparten. Har haft dyrlægen til at se på det som sagde jeg skulle vaske med Virkon S. Dette har på ingen måder virket. Har efterfølgende prøvet at sprøjte med Cur 1, som hellere ikke har virket. Han er blevet vasket 3 gange med alm heste shampoo som heller ikke har haft nogen effekt. Knopperne bliver større, der kommer flere. De kløer og nogengange kløer han sig til blods, men virker ellers ikke irriteret af dem. De gør ikke ondt på ham.
Men står lidt på bar bund nu. Er bange for de spreder sig til sadlelejet så jeg ikke kan ride mere. Han har IKKE gået med dækken i vinter og var jagt klippet.
Han har været på 3 slags foder, det han fik ved avler, og noget fra Equsana og nu er han på noget mysli uden for meget stivelse og sukker i. Mærket kender jeg ikke. Han har hø/wrap alle timer han er inde, går 2 timer på græs om dagen og på jordfold 2 timer.

Dyrlægen snakkede om det var noget bakterie eller infektion, men kunne ikke udelukke det ene frem for det andet.

Har i nogen forslag til hvad jeg ellers kan prøve?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knopper på hals og bagpart
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   30. maj 2015 Få dyrlægen til at finde ud af hvad det er smiley det er svært at behandle noget man ikke ved hvad er ..

  • #2   30. maj 2015 vil også sige få dyrlægen til at gå dybere til bunds i det.

    Min hoppe fik nogle sidste efterår da de kom på stald og først her sidst på vinteren finder vi ud af at det faktisk er foderbetinget proteinknopper, og får skiftet til et foder med lavere protein indhold og det har hjulpet, desværre har en del af knopperne sat sig som permanent arvæv, hvilket er meget træls.

    Så jeg ville presse på for at finde en løsning ognfå behandlet inden det sker for jer.

    mvh
    Mie


Kommentér på:
Knopper på hals og bagpart

Annonce