{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
742 visninger | Oprettet:

Bange for blæsten. {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for noget hjælp. Jeg har en hest der er bange for blæsten, det gælder når vi er i nærheden af træerne og det visler. Det er nu her hvor der er blade på det er rigtig slemt. Kan i forstille jer hvor træls det så har været det sidste lange stykke tid med al den blæst vi har haft?

Jeg kan trække hende ind i stalden hvor vi hygger og strigler og der er absolut intet. Heller ikke når vi bare går udenfor. Men når vi skal ned på banen går vi på en lille stykke hvor der er træer. De træer ses / er rigtig tæt på banen. For det første er hun ikke særlig tryg ved at passere de vislende træer, men nede på banen er det helt slemt. Hende fokus fra mig forsvinder fuldstændig. Stirrer på træerne, det ligegyldigt hvad jeg beder hende om er hun simpelthen så svær at trænge igennem. Jeg er kommet lidt på bar bund her.

Hun er ellers en sej lille hest, hun er 3 år. Jeg kan smide rundt med paraplyer, balloner, plastisk poser, presseninger, bolde og alt muligt. Og hun er absolut ikke bange. Men for blæsten er hun.

Hvad kan i forslå?! Er villig til at prøve alt. Selvom jeg føler jeg har prøvet en del.


Kommentarer på:  Bange for blæsten.
  • #1   30. maj 2015 Hvad med at lade hende overnatte/bo på ridebanen et par dage med foldkammeraten? smiley eller bare lade hende stå der et par timer

  • #2   30. maj 2015 Har du prøvet at tage en hut på? Min er også meget sart i vinden, og der hjælper en hut virkelig meget.

  • #3   30. maj 2015 Jeg bruger en gang imellem hut på min fjordhest når det blæser:-) Hun er heller ikke særlig glad for når der blæser, men hutten hjælper virkelig:-)

  • #4   30. maj 2015 Du må ned og træne på banen når det blæser, ikke kræve ret meget andet end bare at være der og være rolig. og så stille og roligt udvide træningen. Adfærden er helt normal der er ikke noget galt med din hest!

  • #6   30. maj 2015 Jeg har godt hørt om ideen med den der hut. Jeg synes bare ikke helt at det fjerne problemet. Jeg vil helst at hun ikke er bange for det overhovedet. smiley

    Jeg tror jeg er nået frem til en løsning med noget klikker træning. At vi starter stille og roligt ud med at kunne nærme sig træener uden at være nervøs og derefter kan gå længere og længere ned på banen. og så til sidst være dernede.

    Er jo så 'heldig' at det blæser konstant, så muligheden for at træne det er der jo hele tiden smiley Takfor jeres input!


  • #8   30. maj 2015 Jeg ville aldrig putte vat i ørene på mine heste, det er at symptombehandle og fjerner ikke årsagen. Hut alene har ingen effekt.
    Hesten reagere på blæsten fordi dens sanser forvirres, den har ikke samme mulighed for at lytte efter eventuelle fare, og når græs/træer bevæger sig konstant virker det forstyrrende for synet. Træning er vejen frem


Kommentér på:
Bange for blæsten.

Annonce