{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.777 visninger | Oprettet:

Hvor er de seriøse parter henne {{forumTopicSubject}}

smiley
Hvor er alle de seriøse parter???? Jeg har flere heste der søger part men om jeg finder nogen????
Nej slet ikke.
Jeg får godt nok henvendelser men ingen parter.
Og der der da gratis parter imellem.
Der er SÅ mange der søger en part at ride, men gad vide om det kun er tidfordriv for dem at lave annoncen????

Nogen i samme båd???? smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor er de seriøse parter henne
  • #2   25. jun 2015 Ja det gad jeg også godt vide -.-

    Har efterhånden ledt i nogle måneder, har fået rigtig mange henvendelser men folk er simpelthen så useriøse. En mødte ikke op til vores aftale og skrev først 10timer efter vi havde en aftale, at hun havde fundet en anden og hun ikke ville spilde min tid... Are you fucking joking....

    Så har jeg haft en masse samtaler med folk som virker virkelig interesseret, men som pludselig så hører man ikke mere.

    Så var der en som kom ud og brokkede sig over han var for lille, blev redet uden bid, ikke kunne nok, at de ikke måtte bruge diverse hjælpe midler -.- der står tydeligt i annoncen han ikke kan så meget, hvor høj han er og at han pt bliver redet uden bid -.-


  • #3   25. jun 2015 Og så er der os som søger part, men holder os i baggrunden indenfor søgningen smiley
    Ej, jeg har trådt vande for at se om der var mulighed for at ride derude, hvor mine tidligere parter har stået, da jeg har et rigtigt godt forhold med ejeren. Nu har jeg efterhånden stået stille i et par måneder, og kan da godt mærke, at det måske bare er den bedste mulighed at søge et andet sted. Måske er andre også sådan? Og derved er lidt imellem at skulle skifte fra 1 til 2, og derved får lidt second thoughts?

    Siger ikke det er i orden med de useriøse anvendelser - for det er da spild af tid for begge parter. Men tænker bare, at hver vel har sin grund? smiley


  • #4   25. jun 2015 Vil bare mene at det er almindelig høflighed lige at give besked om at man ikke har interesse alligevel, i stedet for bare at lave være med at svare smiley

  • #5   25. jun 2015 Waikato - det er jeg fuldstændigt enig i. smiley

  • #6   25. jun 2015 Det er egenligt det der irriterer mig mest. Når man har brugt tid på at fortælle om hesten, forventninger, krav og forhandle pris osv og så hører man pludselig ikke mere.

  • #7   25. jun 2015 Waikato - forståeligt. Nu har jeg ikke selv søgt part til min egen hest, men jeg kan vel også forestille mig, at man jo overvejer om hver en interesseret kunne være en potentiel part, og man er vel derved nødt til at vise det samme engagement ved alle der skriver? Eller er jeg helt galt på den? Men kan forestille mig, at det så er rimeligt trættende, at blive efterladt i en form for uvidenhed, på sådan en måde.

  • #8   25. jun 2015 Jeg står i den anden grøft..

    Har muligvis noget i nærheden, men det er langt fra sikkert endnu. Venter stadig på svar fra dem.

    Ellers har jeg kun fået en henvendelse om en lille hest på 154 langt fra hvor jeg bor uden offentlig transport til 1200 om måneden, selvom jeg tydeligt har skrevet i mine annoncer at jeg søger en hest på min. 165 i Roskilde og omegn til maks 500 kr om måneden, da jeg gerne vil have undervisning oveni og med offentlig transport i rimelig afstand fra stedet, da jeg ikke har bil. Når det lader til at folk slet ikke gider at læse hvad man skriver, bliver jeg ærlig talt en anelse lang i fjæset.

    Vi seriøse parter er skam herude, nogle af os har bare svært ved at finde en hest at ride på smiley


  • #9   25. jun 2015 Det nemlig rigtigt, jeg går meget op i at finde den "perfekte" part, da min hest jo betyder alt for mig, og han har det med at stresse når der er fremmede mennesker omkring ham og knytter sig enormt meget til dem som håndtere ham på daglig basis, så derfor er det vigtig at finde en part som ønske at blive længe.

    Bruger ok meget tid på at snakke med folk inden de kommer ud for ikke at spilde min eller deres tid. Så kan man i det mindste lige sige at man ikke er interesseret alligevel smiley


  • #10   25. jun 2015 Haha shit jeg har virkelig os fået mange henvendelser for folk der ikke har læst annoncen igennem. Især fra yngre piger som kommer direkte fra rideskolen af og som aldrig rigtig har redet andet end søde Lille Lotte som bare følger efter hesten foran.

    Det dur bare ikke rigtig når jeg søger en rutineret rytter helst over 18, med ungheste erfaring. -.-

    Oplevede faktisk os for nogle år siden med min tidligere hest at en spurgte om han kunne flyttes til Nordjylland, jeg søgte en part 2 gange om ugen og jeg bor i storkøbenhavn, så nej -.-


  • #11   25. jun 2015 Nogle folk læser vidst bare det de selv vil.. Eller når det kommer til heste der søger rytter, så lurer de vidst bare på billederne og tænker "Den ser sød ud! Den skriver jeg på!" uden overhovedet at læse selve annoncen.

    Jeg går meget op i at læse annoncen, gerne et par gange, for at være sikker på at jeg passer på ejers krav og hesten passer på mine.. Ellers er det bare spild af tid. Jeg vil ikke spilde andre menneskers tid og da slet ikke min egen.


  • #12   25. jun 2015 Tror virkelig der er mange som bare lige tjekker billeder og tænker den ser sørme sød ud.

    Min tidligere pony var en isbasse med hår over alt, en rigtig my little pony pony, han havde så os virkelig meget temperament og var bestemt ikke en børne pony, han var umulig at finde part til for fik nærmest kun henvendelser fra 12-13 årige piger som syntes han så såååå sød ud...



  • #13   25. jun 2015 Har det samme problem. -.-
    Har ellers en dejlig dreng på 157 jeg kunne bruge part på cirka 2 gange om ugen - gratis!
    Mange har henvendt sig, men enten er de nybegyndere(han skal have en rutineret part) og har slet ikke LÆST annoncen, eller også kommer de ikke til vores aftale, ELLER de melder fra få timer før aftalen...
    Mega irriterende! Men tja.. Så er det vel bare ikke den rigtige man har fundet smiley


    profilbillede
  • #14   25. jun 2015 sidst vi søgte part fik vi kun svar fra "mini-beriderne"
    altså piger på 13-14 år der påstår de har reddet siden de var 3 år (jeg kender virkelig ingen på 2- 3 år der har kunnet holde balancen eller holde styr på sin egen krop, til at ride en hest ordenligt) der tror de skal hentes ved bussen af mig (undskyld, så kunne jeg lige så godt bruge hesten selv de dage i stedet for at ligge og køre med dem. jeg er heste ejer. ikke deres mor!) og som tror de skal have time betaling for at jeg stiller hest, faciliteter og udstyr til rådighed gratis for dem.

    nej tak. så giver jeg hellere mine heste fri.


  • #15   25. jun 2015 Har det på samme måde bare omvendt. ..

  • #16   25. jun 2015 Jeg har heldigvis ikke problem med at finde seriøse parter..
    Har dog været ude for der kom en ud og prøvede, som næsten var så langt fra hvad jeg søgte som det kunne blive..

    Jeg tror vejen til mere seriøse henvendelser er, ikke at tillade kommentarer på annoncen herinde, men kun gør det muligt at ringe.. Det sorterer rigtig mange fra..


  • Anne C
    Anne C Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 6
    #17   25. jun 2015 Mit eneste problem bliver altid at finde et sted i nærheden af mig, jeg søger en hest og passe og har virkelig ikke mange krav, nu er jeg så stoppet lidt med at skrive til folk da jeg tager på efterskole til august, men har nu søgt i et halvt år uden og kunne finde noget der var i nærheden af mig.
    Har ikke de store krav andet end en god stemning og hygge om hestene, jeg ved udemærket godt at hvis man søger en med meget ungheste eller stævne erfaring så er det ikke mig, men ellers så kontakter jeg gerne for at få mere af vide.

    Bor på Midtfyn med meget begrænset offentlig transport


  • #18   25. jun 2015 Den ene hest har jeg søgt part på i 7år, og har da os haft nogen, men gennerelt max 2måneder havde en på 4måneder det var det, den anden af mine heste brugte jeg 1,5år på at finde en og han er sku ellers en stor lækker hest som kan en hel del, men fandt først her for 2,5måned siden, og der skulle han endda genoptrænes..

  • #19   25. jun 2015 Da jeg søgte efter ridehest, islænder, blev jeg også spurgt om ikke lige netop deres 2 års lige var noget for mig?? Kan man ride den, nej vel, så nej smiley

    Heldigvis lykkedes det mig at finde drømmemulen, som tilmed levede op til alt hbaf sælger sagde han var.



  • #20   25. jun 2015 Jeg er i den anden grøft... Jeg har haft halvpart på to forskellige heste i sammenlagt et halvpart år (1/4 af et år på hver) hvor ejer beslutter de skal flytte smiley møg ærgeligt når man knytter sig til de kære, og faktisk er oprigtig og setiøs omkring det at være part...

  • #21   25. jun 2015 jeg har en elev der står i modsatte grøft ligeså, hun søger en seriøs part hun kan ride og starte stævner på da hendes pony år slutter ved årsskiftet, de henvendelser hun får er så på enten ponyer, heste der kun må rides bidløs eller fra ejere der virkelig bare ikke er seriøse omkring deres hest, hun havde blandt andet lige fundet en, det holdte i 14 dage så flyttede ejeren hesten alt for langt væk, eller os så er det ejere der liige skal det ene eller det andet når de har en aftale og aflyser en halv time før.

    hendes krav er ellers ikke så høje, bare den er hest og hun har mulighed for at starte stævner, om hesten så kun er 3 og lige skal uddannes til det først eller om den er 16 og hun kun kan starte lc klasser er ikke det vigtigste for hende lige nu, men bare at komme ud og få noget erfaring på stævnebanerne mod de voksne;)


  • #22   25. jun 2015 Jeg må så indrømme, at jeg er én af dem der ikke har fået svaret på henvendelser. Og jeg er flov over det smiley
    Det er virkelig ikke af ond vilje. Det sker, når jeg er i tvivl om det virkelig ér den rigtige hest, og jeg kun har haft opslaget fremme i kort tid. Jeg vil gerne se, om den rigtige nu kommer et par dage efter, og så ville jeg være træt af at have lavet en aftale, for så at aflyse igen. Eller sige nej til den bedre hest pga. en anden aftale. Så går der et par dage uden der rigtig sker noget, og sammen med min evne til at glemme beskeder, så gør det desværre at jeg ikke får svaret...
    Jeg har stået i et stadie, hvor jeg skal vende mig til et helt nyt liv, med ny hverdag, ny landsdel og jeg kender ingen - men stadig savner en hest. Derfor er det ekstra svært for mig at overskue, hvorvidt det nu er den rigtige hest og ejer.

    Noget helt andet er så, at nu har jeg efterhånden fået styr på det meste i mit liv - og er ret heste-desperat. Men jeg har opgivet at få en part, for ingen vil jo have en part for 2 måneder, derefter skal jeg på skole, og kan ikke have part i samme område mere.
    En ellers perfekt hest kunne jeg sige pænt farvel til inden jeg havde mødt den. Jeg skrev på den i februar og fik den ikke, fordi jeg skal på skole igen til september. Ejer ville gerne have en fast part. Så er det rigtig surt at se annoncer for den samme hest 2-3 måneder efter smiley
    Sådan en episode giver mig lyst til at undlade at nævne vigtige detaljer i mit liv, fordi det skræmmer ejere væk.


  • #23   25. jun 2015 Hold da op, sikke mange kommentare. Hvor dejligt. smiley
    Og både for og imod, det er det vi skal, nemlig give vores mening tilkende smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #24   25. jun 2015 Sunshine: nu har jeg lige set din part annonce, og fejlen lægger nok ved at du forventet enormt meget af parten, i forhold til hvad parten får ud af det.

    Jo, parten får en hest at ride, men hvis man både forventer uddannelse af hesten (sætter krav til parten), samt at parten skal betale størstedelen, så fortryder folk nok at de skrev på annoncen, da man hurtigt kan finde billigere og bedre løsninger smiley


  • #25   25. jun 2015 Jeg er en af dem søger har søgt længe efter en hest at ride og jeg syns også det var utroligt svært! så tror det går begge veje

  • #26   25. jun 2015 ÁMT:
    Jeg har altså både betalings og GRATIS parter. De annoncer hvor det drejer sig om uddannelse er altså gratis. På låne annoncen tilbydes der også vederlag for uddannelsen, så syntes bestemt ikke det er høje krav jeg stiller til en der evt skal låne min hest smiley
    De annoncer der er betalings, kan man ride det man vil til prisen. Og så ved du vist ikke hvad det koster at ride på rideskole for1 time 1 gang om ugen. Der er også slid på MIT udstyr samt foder, smed og dyrlæge. Hvis du kan holde hest for mindre end 800 kr pr mrd alt ink så tar jeg hatten af for dig.
    Samtidig vil jeg ikke være næsten gratis barnepige for små piger der ikke engang selv kan spænde gjorden på hesten. Hvis det er et stort krav at parten skal være over 16 år og kunne klare sig selv, hvad er så dine krav til en evt part, hvor du ikke skal være næsten gratis barnepige?


  • #27   25. jun 2015 øv æv ærgeligt at du ikke boede i kbh smiley

  • #28   25. jun 2015 Hej... Jeg har samme problem desværre ;-(
    Nogle bor over 100km væk selv om jeg har skrevet adressen ..
    syntes ellers jeg har skrevet det i pap og bukket det i neon hvad jeg
    forventer af en part , og de lover guld og grønne skove.. også selv om
    parten er over 30 år og nogle ned til 12 År med forældre ind over ..
    Mine har kun skulle strigle og ride alt andet ordner jeg samt det er gratis.
    Jeg er nået frem til at fejlen nok er at det er gratis , for så mister de ikke noget ved ikke at overholde aftalerne , så tror hvis de skal betale 500,- for parten i alt så tænkte de sig måske bedre om .... Så mine er blevet klappedyr ,så fungerer det bedst ;-)...


  • #29   25. jun 2015 Hun købte sig sin egen hest smiley

    Mvh TT


  • #30   25. jun 2015 Og jeg har ALTID overholdt aftaler!

    Mvh TT


  • #31   25. jun 2015 Her!
    *raising my hand*


  • #32   26. jun 2015 Jeg har også efterhånden opgivet at finde nogen parter til mine heste. 5 stk gratis parter

  • #33   26. jun 2015 Turbohesten : ja ha ha den der har jeg korset mig over så mange gange!

    "hvem vil låne vores 2 dejlige hingsteplage. låner står for alle udgifter og vi henter dem hjem igen når de bliver 3½ år" smiley

    #facepalm! #skrigerafgrin



  • #34   26. jun 2015 jeg kan godt høre at min tankegang om at finde part til mulen efter sommerferien måske er liiiidt optimistisk. smiley

  • #35   26. jun 2015 du kan prøve jo........du får ingen god part ved slet ikke at forsøge smiley

    men du må nok væbne dig med en vis tålmodighed og skør humor smiley


  • #36   26. jun 2015 Måske er jeg igen optimist, men en billig part 3 gange om ugen i københavnsområdet burde der da være interesse i. Håber jeg.. smiley

  • #37   26. jun 2015 Rynkedellen - hvis du ikke har en min. Alder så tror jeg ikke det blir super svært. Der er mange 12-13 årige der søger part smiley

  • #38   26. jun 2015 Jeg har en maks vægt, og at i den alder, så skal der være forældreopbakning. smiley

  • #39   26. jun 2015 Så tror jeg ikke umiddelbart det blir svært, jeg bliver ihvertfald kontaktet af mange yngre piger. ( bor også i storkøbenhavn )



  • #40   26. jun 2015 Jeg kan også sagtens få småpiger til part på mine. Men hvem står med ansvaret hvis det går galt? MIG
    Hvem skal hjælpe dem med at spænde gjord? MIG
    Hvem er så næsten gratis barnepige fordi forældrene ikke gider være med, eller ikke har tid? MIG
    Jeg tror forældrene glemmer, eller lukker øjene for at hesten ikke er en maskine. Den kan godt ha en dårlig dag eller blive grebet af panik.
    Så har jeg mere arbejde med at passe hestene end jeg ellers har.
    Jeg har altså også andet at lave end lige at passe på småpiger.


  • #41   26. jun 2015 Jeg kan ikke bruge et barn som part, min er en vågen, ny tilredet stor haflinger, som stadig har en del at lære og kan godt være lidt af en bulldozer til tider og som en gang i mellem har sine egne meninger om tingene. På banen kunne han måske godt rides af et barn hvis nogen holdte øje, men ikke på tur.

  • #42   26. jun 2015 Havde du boet tættere på Silkeborg, havde detintet problem været, jeg synes det er svært at finde den rette part, her i min omegen

  • Anne C
    Anne C Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 6
    #43   26. jun 2015 Jeg synes dog også engang i mellem det er lidt problematisk, jeg er f. Eks. 16, jeg er 178 med meget lange ben så skal op på maks etter eller hest hvis jeg ikke skal føle mig for stor, når du så når der op så rammer du det problem at folk vil have dig til at være 18+ hvilket så gør at jeg har rigtig svært ved at finde en part da jeg er så høj og kun 16...

  • #45   27. jun 2015 søgte selv part til min egen smiley enten fik jeg overhovedet ingen henvendelser eller også var de utrolige useriøse.. de kiggede slet ikke på hvor langt der var væk fra mig og da jeg nævnte der var ca 50-60 km så gad de det ikke smiley og så havde jeg en som hoppede fra en dag før fremvisning pga hun havde fundet en anden part smiley

  • #46   28. jun 2015 Jeg står på den anden side og leder efter en hest at ride. Jeg synes godt nok, at hvis man endelig finder en i cykel/offentligt afstand forventer ejer en helvedes masse. Man skal ride LA niveau og få undervisning to ud af de tre dage man har den om ugen. Meen, jeg kan jo for helvede ikke ride LA når jeg aldrig finder hesten som kan hjælpe mig op på det niveau. (Blot et eksempel :)) Problemet er jo cirka lige stort for både hesteejer og hestesøger.
    Jeg har flere gange måtte droppe den part (med de krav) som passede perfekt til mig, fordi man ville have en 18 årig. Jeg forstår godt at man vil have en lidt ældre part for at være sikret seriøsitet - det er man dog desværre ikke engang smiley


  • #47   28. jun 2015 Syntes nu tit jeg ser meget høje krav til rytter. Der søges ofte en på +18 med egen bil som kan ride LA/MB som minimum, til en hest der ikke kan noget og ikke har kapaciteten til noget.

    Ser også de krav selvom det er en bidløs hest (jeg har en fordom om at bidløse heste bare ikke kommer så langt, det kan være den går væk på et tidspunkt), som knap kan gå stabilt i skridt og trav.


  • #48   28. jun 2015 Sørine. forstår nu godt folk søger 18+ smiley Jeg selv vil ikke have ansvaret for rytteren kommer til skade og får forældre på nakken fordi jeg skal lege barnepige mens de er ude og handle eller noget smiley

  • #49   28. jun 2015 Men kan man ikke fraskrive sig ansvaret på en eller anden måde? Jeg tænker hvis der når står en enormt dygtig 16/17 års person som sagtens kan klare sig selv - måske bedre end en +18 års.
    Kan man så ikke aftale/skrive i kontrakt at ejeren ikke hæfter for noget?


  • #50   28. jun 2015 Jeg tænker det samme som dig Sørine. Det burde vel ikke være mere kompliceret end at skrive i kontrakten at det er på eget ansvar?

  • #51   28. jun 2015 det kan godt være man ved en advokat kan få lavet en kontrakt der fraskriver et hvert ansvar.
    men det moralske ansvar kan man på ingen måde skrive sig fri af.


  • #52   29. jun 2015 Nej, men det kan man jo heller ikke selvom det er en på 18 der kommer til skade på ens hest.
    Jeg tænker bare at man vel godt kan have en part på 14-15 år, som er ansvarlig og forstår at omgåes hesten fornuftigt uden at alt det juridiske skal forhindre en i det, fordi man risikerer at hæfte for en masse økonomisk.
    Jeg købte selv hest som 14-årig, så at have en part i den alder ville virkelig ikke genere mig sådan ansvarsmæssigt medmindre jeg risikerer at skulle leje barnepige eller hæfte for en masse..


  • #54   18. jan 2016 Ja men de små piger læser ikke annoncen. Det samme problem har jeg. På min " rodeo " hest søger jeg en HMS træner. Der er der en pige der spør om krav til rytter smiley HALLO det er en rodeo hest og kan måske ikke blive ridehest overhovedet, hvilket står i annoncen. Pigen er også under 16, hvilket også står i annoncen smiley
    Så konklusionen er at de læser ikke hvad der står smiley


  • #55   18. jan 2016 Sunshine - der må jeg give dig ret og så alligevel ikke, utrolige mange i ALLE aldre læser ikke annoncen.
    Jeg ser det mest typisk hos unge under 14 og dem som er 40+ der ikke vil tage den tid det tager at læse annoncen.
    Blev igår spurgt af en på 12 ang min venindes hest, som kræver en fuldt ud rutineret rytter over 16.


  • #56   18. jan 2016 Ja det er lige før man ikke behøver at skrive noget som helst. Så kan dem der er interesserede bare selv stille spørgsmål smiley

  • #58   19. jan 2016 Jeg har haft annonce på Frieseren i over et år og ikke fået en eneste henvendelse. Det er oven i købet gratis. Men jeg stiller bare det krav at man skal have erfaring med at uddanne heste og skal være over 16 år.
    Men jeg ville da ikke afvise en yngere rytter, hvis denne har erfaring og ellers er fornuftig og kan få forældrenes tilladelse til at ride alene uden opsyn


Kommentér på:
Hvor er de seriøse parter henne

Annonce