{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
733 visninger | Oprettet:

Spænde gjord {{forumTopicSubject}}

Hej

Har i nogle fif til hvordan man kan spænde en gjord, hvis hesten puster sig ekstremt meget op så man ikke kan få den i første hul, men hvis man tager en større gjord er gjorden for stor..

Når man endelig har spændt gjorden (efter over en halv time...) og skal spænde den efter er der intet

Nogle fif?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spænde gjord
  • #1   28. jun 2015 Ved ikke om det hjælper, men har hørt, at hvis man gør tingene i en anden rækkefølge, så reagerer hesten anderledes. Fx start med hovedtøj, så gamacher, så sadel, hvor gjorden hænger ned, for så kan du hurtigt spænde den inden hun/han når at tænke sig om. Jeg ved ikke om det hjælper, det er bare noget jeg har hørt smiley

  • #2   28. jun 2015 Jeg plejer at spænde gjorden af forreste gjordstrop på modsatte side, så kan man ofte snige den op i første hul.

    Eller, lån en hultang og lav et tyksak hul i gjordstroppen.


  • #3   28. jun 2015 Jeg har også en hest det puster sig utrolig meget op. Jeg bruger en gjordforlænger. Når jeg så spænder efter tar jeg gjordforlængeren helt af. Det fungerer rigtig fint her. Eneste problem er at gjordforlængeren nemt bliver glemt på banen ol. Men har vist efterhånden lært at huske den.

  • #5   28. jun 2015 Min gamle springhest kunne jeg heller ikke spænde gjort på, jeg havde en gjordforlænger på, så jeg kunne få den op omkring første hul, og så trak han selv maven ind, så jeg kunne løsne den ene forlænger og spænde i den rigtige gjordstrop inden jeg løsnede den anden og spændte den rigtigt..

  • #6   28. jun 2015 Her laver vi strækøvelser. Han har lært at når jeg strækker mit højre ben frem skal hans højre ben strækkes frem og det samme med venstre. Her har jeg lavet ekstra huller, så jeg lige kan få gjorden i første hul. Så laver vi benøvelser og vupti så kan gjorden komme i fjerde hul smiley

  • #7   29. jun 2015 gjordforlænger har vi brugt

Kommentér på:
Spænde gjord

Annonce