{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.535 visninger | Oprettet:

Når man føler sig lidt missundelig.. {{forumTopicSubject}}

Åååha, så er det atter føl tid...
De er alle vejne, på nettet, venner og bekendte, ja selv i stalden..
Hvis ikke folk får føl, så skal hoppen bedækkes/insemineres.

Og her kan lille jeg, altså ikke lade være med, at blive bare en smule missundelig... smiley
For snart 3 år siden, måtte jeg sige farvel til min bedste ven gennem 9 år. Mit største ønske var, at få et føl efter hende, som skulle være hendes afløser.
Da hun blev syg (hvor den hed 50/50) gik det rigtigt op for mig, at nu skulle det altså til at være, så klarede hun den, skulle der spares op.
Hun blev året efter erklæret rask og jeg var indtillet på, at nu skulle jeg til at spare op, have snakket med dyrlægen og helt og holdent have fundet hingsten, og hun skulle ifoles den kommende sommer!
Men lykken var kort, og efter få måneder fik hun tilbagefald og måtte aflives.
Logisk nok, nåede jeg derfor aldrig, at få mit drømme føl... smiley

Og jeg elsker føl tiden! At se de søde, små kluntede følle-basser over alt, der får hjertet til at smelte!
Men for pokker hvor kan jeg dog ikke lade være med, at blive bare en smule missundelig... smiley

Andre i samme båd?

Og jer, som er så heldige, at have fået (drømme)føl - TILLYKKE! smiley
Og lad mig endelig se, alle jeres søde små følle-basser, for selvom missundelsen er stor, så kan jeg bare ikke få nok af dem. smiley


Kommentarer på:  Når man føler sig lidt missundelig..
  • #1   28. jun 2015 Jeg vil også rigtig gerne have et føl efter min en dag med en pasohingst. smiley Det kunne være virkelig fedt at få en næsten aegidienberger!
    Jeg er ikke som sådan misundelig, jeg glæder mig bare, til det bliver min tur!! smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   28. jun 2015 Nej, heldigvis.

    Jo jeg bliver misundelig når jeg ser en avler med en super god hoppe, som lige ved hvilken hingst der vil lave det perfekte match, også de bare får en kanon føl.

    Men sådan føl fra hyggeavl bliver jeg på ingen måde misundelige over :-), men det er heller ikke de type heste der fanger mit blik og min interesse


  • #4   28. jun 2015 Havde jeg råd, havde min også været sat i fol. Men pengene er der ikke. Hun er også ved at nå alderen hvor det skulle være snart. Men må indse det ikke kan ske. Og nyder bare at jeg stadig har hende smiley

    Dog er jeg blevet ret skræmt eftersom så mange har mistet deres føl og endda moren. Faktisk syntes jeg bare jeg høre om ALT for mange dyr der afgår ved døden i denne periode.. smiley


  • #5   28. jun 2015 Bidløse: De er altså også lækre! Især Pasoerne er jeg tosset med! Og jeg er ellers ikke til flergænger heste. smiley

    Black: Iiiih, spændende! Må være frygtelig når de går over tid! Tror jeg ville gå uf af mit gode skind, af bare spænding! smiley

    AMT: Et drømme føl kan jo også sagtens være af seriøs avl. smiley
    Nummer 2 drømme føllet her, er en ren Olle efter Lami Søndervang.
    Og det skal bestemt ikke bare være en tilfældig hoppe der skal ligge mave til, det skal være virkelig vel overvejet, for at få det bedst mulige føl, og jeg skal helt sikkert have Søren (ejeren) med til, at finde den bedst mulige hoppe match til Lami, som opfylder mine krav til føllet. smiley


  • #6   28. jun 2015 Sofie: Puha ja, der har godt nok være mange i år synes jeg. smiley
    Det er helt frygtelig at se. smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #7   28. jun 2015 Pimp: ja, hvis alle bare havde den tilgang til det at avle. Desværre er der bare flere og flere der avler føl fordi det er hyggeligt, uden hverken at overveje om hoppen har bare en smule fornuft at give smiley

  • #10   28. jun 2015 I den stald hvor jeg kommer i, så er der føl enten hvert år eller hvert andet år, så jeg får styret min føl trang rimeligt smiley
    Der er intet mere herligt end at være med fra føl til ridehest, dog skal ham fra i år allerede væk når han er 6 måneder, så det bliver mærkeligt smiley
    Hvis nogen var på Blue Hors til deres åbent hus arrangement, for et par måneder siden, så havde I glæden af at se ham, ellers har jeg også smidt et billede ind i indlægget. Han er efter St. Schufro smiley


    profilbillede
  • #11   28. jun 2015 Vi kørte afsted med ponyen i fredags, og afleverede hende hos den fineste af den fineste welsh cob hingst. Glæder mig ufattelig meget til at se hvad der kommer ud af de to smuksakker. smiley (vedhæfter lige et billede af dem)

    profilbillede
  • #12   28. jun 2015 Hvad er det såkaldte problem med hyggeavl? Hvis man ikke har ambitioner om at få et føl med de helt rigtige gener, men faktisk bare gerne vil have et føl, som kan blive til en hygge hest. Hvorfor er det så forkert?

  • #13   28. jun 2015 Jeg er også en af de heldige i år smiley :D
    Vi har fået to føller i år og begge hopper er insemineret igen, så der krydses lige pt fingre for, at de er i fol.


    profilbillede
  • #14   28. jun 2015 Jeg vil bare gerne have at mit føl overlever denne gang...

  • #15   28. jun 2015 Aaah Maja han se hun er kommet hos Fabio =) Spændene..


    Men jah jeg er meeeega misundelig for tiden..Min hoppe kom ikke ifol sidste år så jah det var bare mega øv=( Er mega følskruk og nu arbejder ejg meeeeega hårdt for at få mine hopper ifol og det som om det bare ikke vil lykkes så pt er jeg bare træt af det hele og ØV


  • #16   28. jun 2015 Hvis jeg nu havde hest. Der var en hoppe. Og penge, så jo, så havde jeg ifolet xD
    Meen det sker ikke lige i fremtiden smiley


  • #17   29. jun 2015 Ja hun er lige præcis, er så spændt! Han er sgu en ualmindelig fantastisk herre. smiley

  • #18   29. jun 2015 Jah overvejer ham til næste år men sys det svært hehe =)

  • #19   29. jun 2015 Det er det også, bestemt - men vi faldt simpelthen bare pladask for ham - så nu håber vi på en fin lille føller til næste år! smiley

  • #20   29. jun 2015 Spændene håber mine de 3 sidste hopper gider kommer ifol tak =) så jeg glad

  • #21   29. jun 2015 Jeg føler mig ikke misundelig, jeg bliver misundelig når et vennepar får en baby!... smiley Jeg har nok i mine to heste og har hverken tid, penge eller energi til et føl og skal lære op på nu.

  • #22   29. jun 2015 Rikke så du jo selv lidt igang smiley

    Jeg vil indrømme det også sætter lidt gang igen meeen ved ikke om jeg tør prøve det endnu engang puha. Så hellere ifole mine hoppe..


  • #23   29. jun 2015 Min hoppe fik føl i 2011 - nu er hun min nye ridehest. Det er en lidt vild følelse!

  • #24   29. jun 2015 camilla haha ja vil også gerne smiley

  • #25   29. jun 2015

    profilbillede
  • #26   29. jun 2015 Gry: Fedt! smiley
    Virkelig kær bette en! smiley

    JustADreamer: Iiih, det må være fantastisk! smiley
    Vi venter 2 (hvor af den ene er kommet) ude hos os, og 1 (af hvad jeg ved) næste år, hvis hoppen kommer i fol. smiley
    Dog har jeg desværre ikke haft glæden af, at se følle endnu, da de går på døgnfold og pt går de mest nede bagved, så er jeg heldig, kan jeg se røven af hopperne... smiley smiley

    Maja: Uff, nogle lækre basser! smiley Det kan da næsten kun blive et lækkert føl! smiley

    DD: Det er der bestemt ikke noget at sige til! smiley
    Følger spændt Bella og krydser alt jeg kan! smiley

    Amalie: Det kunne jeg bestemt godt forestille mig! Det må være helt fantastisk! smiley

    Stald Fjorlænder: Hold nu kæft! en kær lille en! smiley
    Det er da ikke til, at stå for! smiley


  • #27   29. jun 2015 Jeg har endda to små shetlænderføl med kun 15 dages mellemrum smiley

  • #28   29. jun 2015 Åååh, hvor fantastisk! smiley
    Især de små pus der, dem kan jeg godt nok ikke stå for! smiley


  • #29   29. jun 2015 Jeg er også bare MEGA føl skruk smiley Jeg havde håbet på at kunne ifole 2 hopper i år. Men det gik desværre ikke.
    Så jeg krydser fingre for at det lykkedes næste år smiley


  • #31   30. jun 2015 Min mor avlede New forest, da jeg var yngre og jeg må indrømme at jeg savner dengang der var et eller flere føl hver sommer.. i år har jeg dog ret spontant besluttet at sende min hoppe til hingst, da jeg ikke er sikker op hun bliver ridehest igen indenfor den nærmeste fremtid smiley

    hun er kommet op til en cremello palominohingst, ved navn Amazing Aqua smiley
    min hoppe er buckskin, så jeg håber der kommer et lille føl ud af det og jeg glæder mig til at se udfaldet!! smiley

    i får lige et Google billede af hingsten smiley


    profilbillede
Kommentér på:
Når man føler sig lidt missundelig..

Annonce