{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.628 visninger | Oprettet:

Hvad gør i for at styrke hestens hove? {{forumTopicSubject}}

Min hoppe har smidt sine sko en del gange over vinteren pga mudrede folde. Hendes hove er derfor ikke særlig stærke lige pt.

Jeg ville derfor høre om i har nogle gode råd til at styrke hestens hove med, og evt få dem til at vokse lidt hurtigere.
Jeg er blever anbefalet b-plus fra brogården og foderkridt - har nogen nogle erfaringer med dette og hjælper det ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør i for at styrke hestens hove?
  • #1   28. jun 2015 Jeg bruger biotin, og holder mig langt væk fra diverse smarte hovolier og fedt smiley til gengæld sørger jeg for at hovene får tildelt naturlig fugt, fra bla. Mudder, vandpytter o.lign smiley

  • #2   28. jun 2015
    Styrk hesten inde fra via. foder med minimal stivelse og sukker indhold, en omgang microvital kur så der er styr på vitamin/mineral balancen ( kan sagtens være i udu selvom hesten får fuldfoder ), hvis du skal give biotin så giv det der indeholder mest biotin og flest slags b vitamin som fx Equiforce foot eller Hippolyt Ungulat.

    Samt overvej om hovene skal have en pause fra sko, for at heale og blive pæne igen - kan evt. gøres sammen med boots hvis hesten er øm uden sko.


  • #4   29. jun 2015 Jeg bruger også biotin! Det stads virker smiley

  • #6   29. jun 2015 Det er nu ikke alle heste der kan gå uden sko, ej heller selvom de har stærke hove og de vokser fint smiley
    Min egen f.eks. bliver nød til at have forsko på, da han simpelthen er så ømtået. Han været igennem et periode på 4 års tid nu uden sko, men må indse jeg bliver nød til at ha' forsko på ham, da han bliver alt for ømtået og det generer ham meget, da han går og ømmer sig til/fra fold og på ture osv... Og det er selvom han har stærke nok hove smiley

    Men hvad jeg gør, for at holde dem stærke.. Jeg sørger for at spule dem med vand hver dag, da det holder dem fugtet. Især her til sommer, er det vigtigt de får fugt hver dag, ellers bliver de smadder tørre og knækker. Lader dem så tørre og smører hovolie på dem cirka hver 2. dag. Bruger denne: http://www.nethesten.dk/shop/cornucrescine-hovdressing-1167p.html


  • #8   29. jun 2015 Jeg har haft stor effekt med Ungulat fra St. Hippolyt - det indeholder alle essentielle næringsstoffer til hoven, og styrker virkelig hovkvaliteten. Min havde også ret svage forhove, som er blevet meget stærkere efter at være startet på ungulat. Hun er dog stadig lidt ømtået, og derfor rider vi med boots på forhovene, når vi skal på tur - med stor succes smiley

  • #10   29. jun 2015 Mange tak for svar!
    Vi har bestemt også overvejet at tage skoene af hende, men dette er desværre ikke en mulighed da hun er så højstillet og knap kan gå da hun er så øm smiley
    Jeg tror vi ender med at give hende biotin da det er det, de fleste har bedst erfaring med smiley


  • #11   29. jun 2015 Min part / min HMS pony, får smurt hovolie på både før og efter træning :D....
    Og det virker faktisk ret godt her smiley


  • #12   29. jun 2015 min får vitaminer og mineraler så den bliver dækket ind med sit daglige behov og så får den foder uden sukker og minimal stivelse.
    Jeg giver den en gang årligt en kieselgur kur fra Mühldorfer (2 kg)
    Derud over bliver den skridt på asfalt og grus når jeg rider tur.
    her om sommeren når der er tørt smører jeg hovene med Cornucrescine Daily Hoof Moisturiser Dry


  • #13   30. jun 2015 Vores bliver bare dækket ind med de vitaminer og mineraler de skal have og så kommer det af sig selv smiley

    vi har flere gange købt en hest, som havde svage hove, men det er faktisk gået over efter et par måneder de har været hos os smiley


  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #14   30. jun 2015 Giver biotin, har taget den af græsset og sørger for, den er dækket ind med vitaminer og mineraler. smiley Og så har jeg købt et par boots til forhovene, da den mangler begge forskoene.

    Jeg har også overvejet at tage skoene af, men det er besværligt at give den boots på alle 4 hove, hver eneste gang den skal ud af folden, da den knapt kan gå uden...


Kommentér på:
Hvad gør i for at styrke hestens hove?

Annonce