{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.633 visninger | Oprettet:

At stå indenfor om dagen pga varmen? {{forumTopicSubject}}


Halløj! Min stald har besluttet at lade hestene stå indenfor om dagen og lade dem gå udenfor om natten. smiley
Jeg synes det lyder helt tosset eftersom de har skygge og vand ude på folden. Stalden har rigtig dårlig ventilation og de vil stå længere indenfor end udenfor eftersom der næsten ingen nattimer er.

Hvad ville i gøre i sådan en situation? Eller lader i dem også stå indenfor om dagen når det bliver så varmt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At stå indenfor om dagen pga varmen?
  • #1   2. jul 2015 Finde ud af om der var andre der havde det som mig og så snakke med stalden om at de kunne stå ude ganske simpelt..

  • #3   2. jul 2015 Det er også kun mig som har stemt imod!! smiley

  • #4   2. jul 2015 Hestene der er i ridning, står inden for i de varmeste timer, og vores nyder det faktisk, også fordi de slipper for fluer og andet kravl når se står inden for smiley der udover samler de også energi til deres træning smiley

    Så synes ikke det lyder skørt smiley så længe der bare er luftig i stalden, altså ikke en Sauna smiley vi har både vinduerne og 2 døre vi kan åbne, men vi passer også på der ikke bliver gennemtræk smiley


  • #5   2. jul 2015 Mine går på døgnfold med skygge og vand. Syntes det er dumt at tage dem ind, hvis det alligevel ikke er bedre indenfor smiley
    Men hvis de absolut skulle ind, ville jeg nøjes med at tage dem ind midt på dagen hvor solen står højest, hvis staldklimaet er godt og der er ventilation.


  • #6   2. jul 2015 Uden god ventilation i stalden, kan der blive varmer derinde end uden for, hvis ikke der kommer godt med luft derind. Ville aldrig sætte mine på stald selvom det er varmt , så længe der er skygge og vand på folden:)

  • #7   2. jul 2015 Har også stået et sted hvor vi lod hestene være inde om dagen, men dette var udelukkende pga insekter. Stalden lå ikke langt fra et mose område, så i dagstimerne blev de jagtet af insekter og sprang ganske simpelt over hegnet og løb ind i stalden. Der hvor jeg står nu, der går de på døgnfold.

    Hvis stalden er dårligt ventileret så kan der sagtens blive varmere i stalden end ude smiley Og jeg ville da kræve hesten minimum var ude i 12 timer.


  • #8   2. jul 2015 En 3-4 timer på boks i middagsheden er ok i min optik, såfremt stalden er køligere end udenfor... Her går vores ude på døgnfold, de har skygge og får selvfølgelig frisk vand hver dag smiley

  • #9   2. jul 2015 Problemet er at det ikke bare lige bliver 3-4 timer, det bliver hele dagen smiley Og stalden er dårlig ventileret, så den er skide varm om dagen.

  • #10   2. jul 2015 Jeg stod et sted sidste sommer, hvor de satte hestene ind konstant. Jeg havde ingen boks, men måtte låne en, fordi de tog deres heste ind i både regnvejr og solskinsvejr, og alt derimellem. Jeg flyttede derfra. smiley

  • Betina M
    Betina M Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 11
    #11   2. jul 2015 Hvis hestene har mulighed for skygge på folden, syntes jeg det lyder helt tosset at lade dem stå inde i en stald.

  • #12   2. jul 2015 Jeg synes det lyder tosset smiley
    Jeg selv tager min ind et par timer inden en hård træning - f.eks. i aften inden jeg skal ride undervisning. Ellers går han på døgnfold. De tager ikke skade af solskin, så længe der er adgang til vand og skygge. Så kan de jo selv styre det. Jeg synes til gengæld det er vanvittigt, at de skal stå i en dårligt ventileret stald, hvor de er mere udsat for støv og ikke rigtigt kan bevæge sig smiley
    Har du ikke mulighed for at flytte den?


  • #13   2. jul 2015 Det er ret begrænset hvor jeg kan flytte hen, leder overalt smiley Men har overvejet, for der er andre ting i stalden jeg ikke er tilfreds med, f.eks den rigtig dårlige ventilation og det støver bare som tosset derinde!

    Jeg synes nemlig det er helt latterligt når de har en masse træer de kan stille sig under, og masser af vand. Kan forstå hvis det var når solen var værst, men ikke hele dagen .. Og jeg har prøvet og forklare dem det, de vil slet ikke lytte eftersom jeg er den eneste som er imod det


  • #14   2. jul 2015 Der er flere der gør det ..

    Jeg forstår det dog ikke, så længe hestene har rigeligt med vand.
    Jeg ville ikke gå med til at lade min hest stå inde i dagstimerne, men det er selvfølgelig svært hvis du er den eneste der vil have din hest ud - medmindre din hest ikke har noget imod at stå alene smiley


  • #15   2. jul 2015 Jeg nyder at jeg idag har tidlig fri så jeg kunne tage mine ponyer tidligt ind...dels døjer vi med klæger herhjemme (min egen har måtte få binyrebarkhormon pga. insektstik) Jeg skal til undervisning i aften og synes ikke det var rimeligt for en hest at stå i direkte sol og blive helt træt og doven for så at skulle drøne rundt med mig på ryggen efterfølgende...så mine er kommet ind og jeg må indrømme jeg overvejer om de her i hedebølgen skal stå indenfor om dagen og så ud til natten...dels så rider vi jo altid om aftenen nu her så de vil formentlig få lidt energi af at stå indenfor og så er der ingen insekter til at genere dem om natten smiley Jeg vil sige det sådan...alle mine kom friviligt hen til hegnet da jeg kom for at hende dem...det gør de ikke hvis ikke de synes de har været længe nok udenfor og faktisk kom de først på fold ved middagstid så jeg tror de har det temlig varmt smiley

  • #17   2. jul 2015 Min står inde fra ca klokken 8 om morgenen til halv 5 - 7 om aftenen. Han lider i varmen. Der er massere af vand på folden, men ikke ret meget skygge og han er plaget af dyr. Han nyder at stå inde.

    På den måde kan jeg også bedre styre hvor meget han får at spise.
    Stalden er åben med store porte i begge ender og der er køligt og luftigt derinde.


  • #18   2. jul 2015 På mit gamle opstaldningssted kom nogle eller alle hestene ind i et par timer om dagen i den værste sol.
    Det var okay, men ville aldrig lade hestene stå inde hele dagen, når de nu har skygge på folden.

    Her hvor vi er nu går de ude døgnet rundt smiley


  • #19   2. jul 2015 Mine har også altid været ude hele døgnet på det her tidspunkt men det synes jeg ikke er rimeligt så meget som vi træner for tiden smiley

  • #20   2. jul 2015 Pudsigt at folk tror hesten slet ikke kan have energi til både gå på døgn fold og blive redet smiley Min distancehest som går Ma/80km klare sig fint, og faktisk bliver hans energi kun bedre af at være på døgn fold smiley

  • #21   2. jul 2015 Lige som mennesker er forskellige i deres forbrænding så er vores heste også, og også vores energi niveau er forskellige, hvis min varmblod bare fik lov at give los på døgnfold med græs, så kunne min gjord ikke nå om hende og jeg ville have mig en mindre smart og flad dressur hest at ride rundt på. Som oveni ville skulle arbejde ekstra grundet hendes ekstra kilo hun har spist sig på, som hun skal slæbe rundt på, plus hun har brugt energi på at løbe fra fluerne i ny og næ på folden, derfor står de inde, noget af tiden smiley

    Så jeg undgår en græs hest og en træt hest smiley



  • #22   2. jul 2015 DanskVarmblod: En nøjsom hest skal jo altid vurderes om den kan gå på døgn, og en insektjagtet hest skal også have pause. Men en fold med skygge, og hvor hesten tilsyneladende ikke er plaget af insekter - og samtidig ikke bliver en trommel af græs har altså energi nok smiley

  • #23   2. jul 2015 Det vil kunne diskuteres, der er ingen energi i græs, kun tomme kalorie der ikke giver udholdenheden som mange ønsker ... smiley men det er jo super hvis det lykkes for jer smiley

  • #24   2. jul 2015 Nu foder jeg jo så også ved siden af smiley Nej en konkurrence hest kan ikke leve udelukkende af græs og vitaminer. Men jeg oplever kun modsat på mine heste, altså at de får mere energi og at formen forbedres på dem ved at være på døgn fold.

  • #25   2. jul 2015 Vi skal jo lige tale om det samme smiley
    Jeg taler ud fra hvis de ikke fik andet end græs smiley men så er vi jo af samme mening ..


  • #26   2. jul 2015 mine går ikke på døgnfold - vil ikke have dem ude om natten da der ikke vil være opsyn med dem.

    så i dit tilfælde ville jeg også blive tosset. og især når stalden er så dårlig som den er


  • #27   2. jul 2015 DanskVarmblod: Det burde give sig selv at en hest som arbejder meget skal have foder med meget energi i, men forstår stadig ikke argumentet med at hesten bruger for meget energi på døgn fold smiley Hos os står de ofte bare og græsser eller også sover de, så de bruger ikke særlig meget energi ude på folden.

  • #28   2. jul 2015 Igen er hestene forskellige nogle heste bliver bare trætte af at være på fold, og det er vist forskelligt hvor meget de bevæger sig, og igen bliver de sløve af varmen. smiley og at de spiser bruger de også energi på, og st fordøje det smiley

  • #29   2. jul 2015 Min går ude hele døgnet .. Vi rider også, selvom der er varmt. Det dør hun nu ikke af. Hun får en spuler inden ridetur og en, når vi kommer hjem - og så naturligvis masser af vand. Hun er ikke død endnu.

  • #30   2. jul 2015 Hvad er det, der gør, at hestene skulle blive sløvere af høj sol og varme? Det gælder heste såvel som mennesker, at kroppen bruger mindre energi, når det er varmt fremfor i kulde. Det er rigtigt, at man ikke kan forvente den samme træningsintensitet, idet varme temperaturer giver en ringere udholdenhed - men det gælder også kulde. Den mest optimale temperatur for træning ligger omkring 5-10 grader. Men har aldrig oplevet, at en hest bliver mere sløv om sommeren - hvis den vel at mærke er dækket ind med vand og elektrolytter.

  • #31   2. jul 2015 Altså mine heste kommer ind på boks når solens timer er værst. De har ikke skygge eller træer de kan gå i læ for.. Stalden er dejlig kold og de nyder det, fremfor foldtiden i direkte sol.
    Men synes ikke der er nogen grund til at smide hestene ind, når de kan få skygge på folden så kan de selv regulerer det. Vand er der jo både inde og ude smiley


  • #32   2. jul 2015 Holder også mine heste inde i dagstimerne når det er så varmt. De bliver vanvittige ude på folden af stikfluerne. De søger ikke i skygge eller noget, ser bare irriterede ud og tramper rundt ved leddet.

  • #33   2. jul 2015 Min står inde om dagen og ide om natten smiley men det er også en flad fold uden skygge, og hun nyder det smiley der er så også rigtig god ventilation i vores stald smiley jeg synes at det er en god idé + de slipper for insekterne indenfor smiley

  • #34   2. jul 2015 Mine to kan gå i skygge ved træer, samt ind i en løsdrift - de vælger så at stå ude på et blæsende højdepunkt på folden i solen. Men det er jo så deres eget valg.

    MEN når klægene så kommer - SÅ står hestene i løsdriften fra kl 08-20. Og de rokker sig ikke ud af stedet. Så der kunne jeg lige så godt tage dem ind.

    Mht sløve heste på døgnfold så er der meget forskel på heste, og hvor godt de trives med døgnfold.
    Min den ene vallak er en easykeeper, og han bliver småfed og dvask af døgnfold i starten og midt på sommeren. Ved sensommer tid hvor græsset ikke giver så meget, bliver han mere energifyldt. Men han skal under ingen omstændigheder stå på døgnfold før slut juli, hvis man ønsker at bruge ham som dressurhest.
    Min den anden hest er en mager cykel, bare lad ham æde alt det han kan trække. MEN han er en meget energisk og opmærksom hest på folden, så han bruger rent faktisk mere energi på at drøne rundt, og holde øje med biler og cyklister, så han taber sig på døgnfold - trods fuld foder ved siden af.
    Så når han skal gå dressur, så skal han have ro på boks, for at ikke være helt flad af at være på konstant alert.

    Så når jeg når slut juli, og gerne vil slippe let om hesteholdet - så ryger krikkerne på døgnfold. Men skal de gå stævner og holdes fit for fight, så må jeg bide i det sure æble og holde dem ind mindst 8 timer i døgnet.

    Mvh Charlotte


  • #35   2. jul 2015 Vores står også kun ude en 6-7 timer.. De kommer ud ved middag og ind igen ved 5-6 tiden..
    De kan simpelthen ikke tåle alt det græs der er så vi er nødt til at have dem stående inde det meste af tide ..


  • #37   3. jul 2015 Jeg har som Team Grafik, heller ikke oplevelsen af at hestene på døgnfold ikke kan have energi nok til træningen... Ja jeg har da haft alle typer heste i løsdrift i mange år og pt er min DV 5 års jagthest da bestemt også på døgnfold og han elsker det... Han får sit sædvanlige Hippolyt mad i krybben 2 gange om dagen, og så har de ad libitum 1 slets hø fra i år derude, og en smule græs.... Han er slank og fin, kanon jagtform og mangler bestemt ikke energi... Heller ikke efter 3½ times jagt og 27 km og 25 spring smiley

    Ofte handler det om hvad hesten er vant til, og hvad man byder den... Ligesom man må vælge opstaldning ud fra ens hests forbrænding groft sagt... Har man en easykeeper, stiller man den jo ikke et sted med frodig græsmark, men gammel sparsom stor græsfold og spæder til med hø x antal gange om dagen eller udfodrer via slowfeeder.... Har man en med fuldblods forbrænding, som min, skal den jo bare have fri adgang 24/7 og noget i krybben dagligt ud over vitaminerne (som alle heste skal have)

    Syntes det er synd man vælger at have nøjsom hest et sted hvor den må stå i boks en stor del af tiden, for det eneste alternativ er en frodig græsmark....


  • #38   3. jul 2015 Da heste jo i deres adfærd er vokset op med at skulle passe på de vilde dyr i naturen så vil de naturligt være mere vågne om natten for at lure efter farerne....derfor kan de være trætte om dagen hvis de har skullet holde øje....
    Og nu siger jeg noget som jeg nok bliver slagtet for men jeg tror somend også at min hest ville have energi til at kunne ride distance indimellem selvom den gik på fold (jeg tror ikke du rider 80 km hver dag) men der er stor forskel på at have nok energi til at skulle lære en masse nye ting (min er gået fra LD klasser i februar til LA klasser nu) og så til blot at skulle lave det den plejer når den engang kan alle diverse øvelser til ukendelighed smiley
    Forstå mig ret for jeg siger ikke at distance ikke kræver en masse af hesten for det ved jeg godt det gør men distance kræver måske mere at være i god form og i god kondition end at have meget energi....
    Min ville i øvrigt hvis der var græs (men det er fuldstændig nedbidt) æde til den revnede (det er en haflinger) og ville så i givet fald skulle slæbe rundt på alt for mange kilo men vi har heldigvis ikke så meget græs så uanset hvad ville de skulle fodres på folden og det passer mig rigtig godt.
    Jeg vælger at den skal være inde om natten for at den ikke skal bryge hovedet på at holde vagt over flokken om natten og i stedet kan slappe af i boksen smiley når jeg ikke lige træner mod DM så kommer den også ud på døgnfold igen smiley


  • #39   3. jul 2015 Mette K: Nej min går ikke 80km hver dag, hvorfor skulle jeg slide min hest i stykker?
    Hmm, så når min distancehest til dagligt går LA-niveau dressur en time og derefter en times anden træning - så er det ikke ligeså hårdt som når din dressurhest går en times dressur-træning? Argh, vil til hver en tid mene at en godt trænet distancehest er langt mere udholden end en dressurhest smiley


  • #40   3. jul 2015 Og en distancehest skal da sørme have god energi?! Tror du man kan få en hest til at gå 160km uden den har energi til det? Nej det kan man ikke smiley En distancehest skal være mere end bare i god form, den skal have energi til at forsætte selv når den er træt - den skal have viljen til at gå selv når syren så småt begynder at komme frem smiley Det kræver et højt energi niveau kan jeg sige dig, der er en grund til at distanceryttere er nød til at fodre deres heste med meget energiholdigt foder, netop fordi de har behov for det.

    Og tro mig, din hest sover ikke om natten bare fordi den er i boks. Der vil også inden i stalden være en som holder vagt smiley Og tja, når jeg kommer ud på folden hen på aften så ligger hestene og snork bobler smiley Ligesom de nyder at tage en lur til middags tid.


  • #41   3. jul 2015 Det kan sagtens ske du har ret smiley
    DU misforstår mig eller jeg har ikke skrevet det godt nok smiley
    ....det jeg mente var at der er forskel på om en hest skal tillære sig nye ting samtidig med træningen eller om de er erfarne i øvelseren og blot skal vedligeholde dem smiley
    Må jeg spørge hvad du fodrer med sådan lidt mere specifikt for min mangler nemlig energi i træningen men især til stævner netop fordi hun syrer til eller det er min teori i hvertfald fordi hun ikke kører helt så sløv til træning som hun gør til stævnerne smiley


  • #42   3. jul 2015 Jeg foder med meget forskelligt smiley Fodre med to forskellige Pavo produkter, mener det ene hedder Sportfit og den anden hedder et eller andet med Energy. Det ene er langsom energi som frigives langsomt, og det andet er hurtig energi.
    Foder også næsten dagligt med mash, som også er energi givende. Så får min hest så også cortaflex, men det er jo for ledende og ikke pga energien smiley
    Ugen op til et stævne får min hest så en urteblandingen som styrker tarmsystemet, og aften før, om morgen på dagen samt morgen efter et ridt (eller lang rejse) får min hest ekstra e-vitamin som afhjælper mod at syre til i musklerne.

    Jeg vil dog sige at hvis din hest til et dressurstævne når sin syregrænse, så burde du tage et kig på din træning da et alm dressurstævne ikke burde være så hårdt at den når til sin syregrænse. Og det gode ved heste er at man kan flytte denne grænse ret nemt faktisk smiley Ud i naturen og rid op og ned af en bakke, gerne en lang bakke med en god stigning. Du behøver ikke engang gøre andet end at skridte op og ned af bakken, så får du både styrket led, sener, hjerte og flyttet på syregrænsen uden at overbelaste din hest.


  • #43   3. jul 2015 Det skal selvfølgelig lige nævnes at hun slet ikke er stævneerfaren og i modsætning til andre heste så gearer hun fuldstændig ned og "lukker sig inde i skallen" når hun kommer nye steder hen smiley det gør også at energien forsvinder eller hun bliver tung i kroppen når jeg rider hende men grunden til jeg mistænker syre er fordi at hun som regel er rigtig rigtig fin på opvarmningen og når vi så skridter frem til banen så flader hun ud og jeg skal nærmest bære hende rundt smiley
    Jeg er klar over jeg skal lære at opvarme på en for hende korrekt måde men det kommer forhåbentlig jo mere erfaring jeg får med det men det ville jo være dejligt om jeg kunne fodre med noget som kunne hjælpe hende indtil da smiley
    Nu er hun jo en haflinger så skal ikke have al verden og jeg ville være ked af at tage alt for meget af hendes hø/wrap fra hende for at give hende mere krybbefoder men hvis det er det der skal til for at give hende energi og ikke syre i benene så må jeg jo prøve det smiley
    Lige nu fodres hun med wrap (omkring 8 kg dagligt) og så får hun Eggersmann combi pellets (næsten ingen stivelse i) også er jeg begyndt at give hende havre for hurtig energi og olie for langsom energi smiley
    Men vil da overveje de 2 du skriver for det lyder som om du har sat dig ind i effekten smiley


  • #44   3. jul 2015 Tror stadig ikke det er syregrænsen hun når, det er nok nærmere det at komme væk fra de andre heste på opvarmningen, eller også er hun blevet presset for hurtigt frem og derfor slet ikke mentalt klar til tingene. Kender ikke hesten, så siger ikke at dette er årsagen, men jeg ville måske overveje dette hvis det var min hest.
    Som dressurhest skal hun primært have hurtig energi, men også have lang energi som back op, hvor det hos mine distanceheste er omvendt smiley
    Og ellers kan man også få energy-booster som kan bruges til stævner, hesten skal dog vænnes til dem inden de gives. Det er sådan noget pasta som gives i munden.

    Men vil anbefale dig at prøve den bakketræning jeg skrev, det er virkelig sundt for hesten og styrker bagparten - hvilket jo er godt for en dressurhest smiley en ugentlig skridtur med sådan en bakketræning kan gøre underværker og tro mig, din hest vil nyde det og højst sandsynligt give den ny energi smiley


  • #45   3. jul 2015 Jeg må ud på lidt bakketræning smiley
    Hun er ikke presset for hårdt frem for selvom hun godt nok er gået fra LD/LC til LA så er det sket i rolig tempo og hun var jo redet inden vi startede op på det smiley
    hun er ikke en unghest, jeg har bare været en kylling så derfor ikke højere niveau tidligere smiley
    jeg tror at hvis det var at komme væk fra de andre heste så ville det også ske til træning...normalt rider jeg hjemme hvor de er andre på folden eller på ridebanen men til undervisning kører vi i ridehus og da er vi også tit selv i hallen eller bliver det undervejs i timen og da ændrer hun sig blot ved at få lidt mere tænding og gejst og ikke det modsatte smiley
    Nu får jeg smidt nogle sko på hende og så må vi afsted på tur og ja det giver da helt sikkert også ny energi at se lidt andet end sandkassen smiley


  • #46   3. jul 2015 Det gør vores opstaldnings sted også! smiley Her er der meget god ventilation så det bekymre jeg mig ikke for smiley

    Der er ligeprecis ikke skygge på deres marker! Så vil tro hestene har godt af en stå inde og sove være ude natten over hvor det er mere køligt smiley


  • #47   3. jul 2015 Det første sted jeg stod med min hest, tog vi ofte hestene ind midt på dagen, på de varme dage. Men stalden var også køligere end udenfor og de slap for insekter.
    Og så skulle vi ride en del heste dagligt, så det var bare nemmere, at de stod inde, i stedet for at vi skulle ud og hente hver enkelt hest hver gang. :o)

    Når staldejer havde ridelejr, kom hestene ind en time inden første ridetime, og kom ud igen efter sidste ridetime. Jeg tror de nød det, for som sagt var det køligere og færre insekter. :o)


  • #48   3. jul 2015 Colour kommer ud ved 8 tiden om morgenen (alt efter om jeg har redet om morgenen) og kommer ind igen ved 13:30 - 14:00 da hun for det første er plaget af varmen og insekter. Når Hopperne på folden bliver plaget af insekter begynder de at løbe, de bliver varme, koger op og stiller sig i skyggen, men placerer sig ved ledet og maser næsten for at komme ind.


    Vi har nogle gange hevet dem ind før, da de simpelthen ikke kan lide dyr/varme - de kommer ind i en meget luftig stald og står og sover og spiser lidt.


  • #49   4. jul 2015 Mette og team grafik (og flere), hvorfor holder i jer ikke til emnet? Der blev slet ikke spurgt om hvorvidt hestene er sløve på døgnfold eller ej?? smiley

  • #50   4. jul 2015 Mine står inde på de helt varme dage fra 11 til 17. De ELSKER det! De slapper helt af og sover en helt masse. Jeg synes selv at det godt for hesten at få lidt ro på og kunne slappe af i hele kroppen. smiley

    De er dog kun 2 så stalden bliver OVERHOVEDET ikke varmet. Hvis stalden ikke er varm så synes jeg at det er bedst for hesten at få ro i et par timer om dagen. smiley


  • #51   7. jul 2015 Nu låner jeg lige et link, som der var en der lagde op smiley
    http://www.heste-nettet.dk/nyheder/11620/#.VZmPrB784sc.facebook
    når der er rigtigt varmt tager jeg min ind i de timer, hvor der er aller varmest smiley


  • #52   7. jul 2015 Tindur er nøjsom, og går ikke mere end otte timer på græs alt eftersom hvordan marken er mht græsset. Han har så en lille enefold hvor han har hø i småmasket hønet så han ikke går for længe uden noget at tygge på.
    Jeg har desværre ikke mulighed for at flytte ham, han trives men jeg er ikke glad mht græsningen da han spiser og spiser de timer han er på græs og er fuldstændig død og dvask om eftermiddagen. Han har også taget lidt på igen smiley det bedste havde været hvis han gik 24/7 på en fattig græsmark for så ville han ikke overspise og så ville han være fit for fight hele døgnet. Jeg træner han dog om morgenen før han kommer på græs men er ikke fan af sådan tingene er. Det vigtigste er dog at min hest føler sig tryg og trives, så må jo jeg nøjes og gøre det bedste ud af det indtil der kommer andre muligheder. smiley

    Mvh TT


  • #54   7. jul 2015 Lock Horses - han er som regel fyldt op med hø smiley men han mener at han altid kan få plads til noget saftigt græs når han ikke har fri adgang til det smiley Han er aldrig sulten når han bliver sluppet på græs smiley

    Mvh TT


  • #55   7. jul 2015 Team Tindur:
    Overspiser han også, hvis han går på græs i alle døgnets timer? Tit har heste det med at spise aaalt for meget, når lærer, at de kun er der en begrænset periode. Lader man dem blive på græsset og de erfarer, at det ikke bliver "taget fra dem", vil de ofte finde mere ro til at spise mere jævnt i stedet for at hugge det i sig.


  • #56   7. jul 2015 Nej det er jeg sikker på at han ikke ville smiley desværre er det sådan at det må han ikke der hvor jeg har ham. Kun føl og plager må gå på græs 24/7. Det år de fylder tre år er sidste år på græs smiley på nogle af markene kunne han ikke tåle det da græsset er for kraftigt. Men på tre stykker kunne han godt. Men det må han ikke desværre smiley derfor bliver han sat på enefold om eftermiddagen da jeg ikke accepterer kun halm fra kl 16-17 tiden indtil næste morgen.

    Mvh TT


  • #57   7. jul 2015 Team Tindur:
    Ja okay, så er det heller ikke nemt, når det ikke helt ligger i dine hænder smiley


  • #58   7. jul 2015 Nope smiley Derfor kan jeg næsten ikke vente til den dag hvor jeg kan få ham hjem smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
At stå indenfor om dagen pga varmen?

Annonce