{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
654 visninger | Oprettet:

Hvilken hest/pony {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg er ny og helt grøn indenfor hesteområdet. Jeg er for nylig startet til undervisning og regner med at jeg en dag bliver så erfaren at jeg skal have min egen hest/pony.
Jeg er begyndt at kigge lidt rundt på forskellige heste/ponyer men jeg vil gerne have jeres besyv med hvilken race der kunne vær ideel for mig.

Jeg vil gerne have en hest/pony ud fra disse kriterier og ud fra hvad jeg kan tilbyde en hest:

Rolig, men ikke en doven hest. Den skal gerne ville ride.
Børnevenlig
God i trafikken
Ikke en hest der KRÆVER ridning HVER dag
Ikke en hest der kræver dækken o.l
Godt temperament
Hygge (skovturs) ridning
Ikke nødvendigvis bruges til stævner, men den må gerne kunne.
Stg.mål 140 og opefter

Hvilken race syns I jeg skal kigge på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken hest/pony
  • #1   3. jul 2015 Fjordhest ville være en god mulighed smiley Har selv en og han er SÅ børnevenlig. Ved godt det også afhænger af hesten men jeg tror bestemt det ville være en god begynderhest for dig smiley

  • #3   3. jul 2015 Hvis det er pony du vil have synes jeg da klart du skal vælge en haflinger med stamtavle smiley og det siger jeg fordi jeg kan se at du er en voksen rytter og tænker at hvis du gerne vil ride lidt stævner så vil du helt sikkert også gerne have det sociale aspekt med i det og det er der i høj grad hos haflingerfolket.
    Der er en masse voksen ryttere som rider stævner indimellem (der er også dem der gør det tit) og der er nogle som kun rider skovture etc....men når vi mødes så hygger vi smiley
    Grunden til jeg skriver med stamtavle er fordi at du så vil have muligheden for at kunne ride med til DM etc. hvis ikke den har stamtavle kan man stadig ride til haflinger stævner i almindelige klasser selvfølgelig men hvis man alligevel skal ud og købe så kan man jo ligeså godt fremtidssikre sin egen ridning for hvem ved hvad man gerne vil om 2 år smiley


  • #6   3. jul 2015 Jeg vil sige en islænder

  • #8   3. jul 2015 I stedet for at gå efter en bestemt race, så gå efter de krav du har sat :).

  • #9   3. jul 2015 Ja, gå efter dine krav, ikke race!

    Men hvis jeg nu skal anbefale noget, så ville en stor islænder opfylde alle dine kriterier smiley


  • #10   3. jul 2015 Min menig er at du skal kigge på alder og ikke race. Det kunne godt være en lidt ældre herre( muligvis) du beskriver.

  • #12   3. jul 2015 Fjordhest/islænder det kommer an på hesten selvfølgelig, men jeg har kun mødt så godmodige heste af de racer:)

  • #13   3. jul 2015 Som de andre siger så gå efter dine krav og ikke race smiley men ellers vil jeg mene en irish cob/tinker. Rigtig dejlig race smiley

  • #14   3. jul 2015 Islænder
    Fjordhest
    Dales pony (ligner mini frieser)
    Fell pony (ligner mini frieser)
    smiley


  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #15   3. jul 2015 Med de kriterier vil jeg anbefale dig at kigge på Oldenborgeren, hvis det ikke skal være en pony. smiley Dem jeg har kendt, har været utrolig fornuftige!









  • #16   3. jul 2015 Er det ikke lidt tidligt at kigge på egen hest. Ville mene at du havde meget at lære. Måske ender det med ar du prøver en venindes hest og finder ud af at du elsker heste med krudt i røve. Og med masser af modstand smiley

  • #18   3. jul 2015 jeg selv har haft meget glæde af blandings heste smiley

    og så vil jeg som sådan ikke gå op i racen men sindet.
    en araber kan jo sagten være ligeså rolig som en fjordhest mens en fjordhest kan være ligeså hidsig som en araber. så det kommer helt an på hvordan dens sind er og hvordan dens forældres sind er.



Kommentér på:
Hvilken hest/pony

Annonce