{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.279 visninger | Oprettet:

Holde fri pga hesten? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Har i prøvet at tage fri pga jeres heste, ellers ringet om morgen til arbejdsgiver og sige du ikke kom pga hesten.
Jeg har selv prøvet, min hest stak af og var væk i 13 timer jeg blev nød til at ringe og sige det om morgen jeg ikke kom. Jeg tænkte har i andre os eller ville i havde gjort det hvis jeres hest stak af?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Holde fri pga hesten?
  • #1   4. jul 2015 Har prøvet at gå tidligt fordi min hest var syg.

  • #2   4. jul 2015 Jeg har mødt senere, fordi jeg havde været oppe hele natten og vandre rundt med en hest smiley

    Det må have været 13 timer i helvede smiley


  • #4   4. jul 2015 Jeg holdt fri fra skole, da min hest havde feber. De er mit ansvar, så når de er syge, skal der selvfølgelig også passes godt på dem.

  • #5   4. jul 2015 Jeg har måtte tage en dag fri, midt i en eksamens uge fordi hesten stod på Fyn og var syg og skulle hjem (fravær i den uge betød man dumpede) dog gav rektor mig lov hvis jeg kom næste dag og viste hvad jeg havde lavet hjemme. Har også måtte holde spontan en uge ferie pga min hund var død syg (det var min arbejdsgiver ikke tilfreds med, det var jo bare en hund)

  • #8   4. jul 2015 Jeg har holdt fri en dag hvor min gamle hest blev hentet kl bæ om morgenen, det var selvfølgelig ikke lovlig fravær i skolen, men så måtte de jo gå under en sygedag.
    Igår havde jeg taget fri fra arbejde pga jeg skulle ride stævne (som blev til show i stedet, grundet skadet rytter) til Landsskuet i Herning, men det var min chef cool med, da jeg arbejder i en stald, og han ligeså gerne ser at jeg starter stævner smiley


  • #9   4. jul 2015 Jeg har holdt fri fra skole et par gange grundet hesten. Hvad jeg har fortalt min skole har været lidt forskelligt ..
    Har det været pga. sygdom og dyrlæge har jeg bare sagt det. Men jeg har enkelte gange også været nød til at tage fri for at kunne være der når smeden kommer, og i de tilfælde har jeg bare meldt mig syg på skolen.


  • #10   4. jul 2015 Har prøvet jeg måtte ringe rundt og få en anden til og komme og tage 2 timer af min vagt da min hoppe folede og dem i stalden skulle køre så jeg fik fri og kom hjem til hestene det var sidste år =)

  • #11   4. jul 2015 jeg har en gang prøvet og ringe og spurgt om det var i orden at jeg kom et par timer senere, fordi jeg havde fundet min hest meget syg på folden (dyrlægen kunne knap finde en blodåre med tryg på, så lavt blodtryg havde han) lidt senere ringede min chef og sagde at jeg gerne måtte blive hjem for hans møde var blevet aflyst...
    så jeg fik hestens første sygedag. haha


  • #12   4. jul 2015 Jeg måtte ringe og sige at jeg blev nogle timer forsinket på arbejde fordi min hoppe havde folet. Det var 14 dage før planlagt, så jeg ville lige være sikker på at alt var ok.
    Så sent som i mandags kom jeg senere fordi min hund skulle til dyrlæge akut. Jeg betaler selvfølgelig mine timer selv via afspadsering, men jeg har verdens bedste kolleger der har forståelse for sådanne situationer.
    Forrige uge kørte en af mine andre kolleger et par timer midt i vagten fordi hendes hest stod med nyreslag (den var i behandling) men der var ingen til at tilse den mens hun var på job. Så hun smuttede lige hjem for at kigge til den og kom så igen.


  • #13   4. jul 2015 Ja, det har jeg også. min hest var rendt ud kl.06:00 om morgenen, der måtte jeg møde ind senere xS

  • #14   4. jul 2015 Hvis mine dyr er syge eller er forsvundet , ja så holder jeg fri, eller kommer når der er kommet styr på dem;). mine kollegaer ved godt at mine dyr er mine "børn" og når der er noget galt så er det vigtigere jeg er der end at være ukoncentreret på arbejde. blev endda engang ringet op at min kanin var syg, selv selv der kiggede mine kollegaer bare på mig og sagde "afsted, vi klare den"..


  • #15   4. jul 2015 Jeg var hjemme et par dage efter min pony døde ..
    Også er jeg også gået tidligere, dengang jeg fik ny. smiley


  • #16   4. jul 2015 har "heldigvis" kun haft en syg hest på høj helligdag eller lørdag aften
    (forstå ironien i heldigvis :/)

    så har aldrig oplevet at skulle gå tidligere eller komme senere
    men jeg vil sige hvis pony blev syg midt i skoledagen så vil jeg gå fra timen

    det kan godt være det bare er et dyr men nu har det dyr været der for mig i snart 7 år (det er mere end nogle af mine venner i hele mit liv)

    og når jeg ikke har den største omgang fravær i forvejen så går det nok

    men vil så sige at hvis man skal til hingste kåring og købe udstyr eller hvis man bare skal have smed så skal det vente til når man har fri

    eller hvis man skal hente ny hest så kan man godt vente til man får fri fra skole


  • #17   4. jul 2015 Jeg har gjordt det en del gange, min hest kommer før skolen. Det er min hest og mit ansvar smiley Jeg har utallige gange siddet oppe hele natten i boksen hos ham, sprunget over lektierne fordi jeg liiiiige skulle ud og kigge til ham og give ham medicin. Jeg klarer mig fint i skolen og kan sagtens følge med, så der har ikke været noget problem her. De fleste folk kan godt se at det er vigtigt for mig og respekterer det smiley Dog blev min hest aflivet for 5 uger siden, men dengang holdte jeg også fri i en uges tid da jeg simpelthen ikke kunne hænge sammen smiley

    Det gælder ikke kun for hesten, men også for min hund. Er hunden syg skal han ikke ligge alene hjemme, enten smider jeg ham op til min mormor imens jeg er i skole, ellers tager jeg fri.


  • #19   4. jul 2015 Jeg tog fri engang da jeg blev ringet op at min hest var ved at fole, hjem kom jeg og det var slet ikke nødvendigt, det var gået fint ude på marken

  • #22   4. jul 2015 Ja, jeg har holdt fri pga min hest skulle akut indlægges, da han stod og var meget syg pga kolik, der blev jeg så fyret pga af det. Ud over det har jeg taget fri fra et andet arbejde da min tidligere hest skulle ind på klinikken og skulle igennem den helt store halthedsundersøgelse undersøgelse.

  • #23   4. jul 2015 Ja da, det gør jeg jævnligt. Hvis min chef ikke respekterede, at det har jeg brug for, så så man mig rimeligt hurtigt finde et andet job.
    Heldigvis er min chef utrolig sød og da jeg er ansat på jobløn er det ikke et problem. Dvs mit job er estimeret til 37 timer, og selvom de gerne ser vi er på job fra 9-17 (ca), så har jeg har ikke faste mødetider, så fx når jeg rider undervisning hver 2. uge, tager jeg tidligt fri og indhenter det jeg ikke nåede den dag i weekenden eller på et andet tidspunkt. Og min hest får kiropraktor hver 2. mdr, der tager jeg fri for at tage med ham.

    På mit tidligere job fik jeg fri i en uge da min hest gik i hegnet og var ret alvorligt skadet.

    Min erfaring er heldigvis, at hvis man er en god og produktiv medarbejder, så giver chefen en rimelig lange og frie tøjler til fx at passe sin hyp eller hvad man nu skulle have brug for smiley


  • #24   4. jul 2015 Tak for jeres svar. Ja det var 13 timer i helvedet, men endte lykkelig uden nogle skader. smiley

  • #25   4. jul 2015 Jeg har også taget fri et par gange pga hesten, når jeg har skulle tage til weekendstævner med hesten, når den skal til kiopraktor, og hvis hesten skal fremvises under rytter til fx et dyrlægebesøg, eller hvis det har været noget meget vigtigt. Dog tager jeg ikke fri fra skole hvis hesten skal vaccineres, have smed eller tandlæge osv smiley

    Mine lærere har dog respekteret det, da jeg hurtigt indhenter lektierne og jeg klarer mig også godt i skolen, og er bestemt ikke bagud, så det får jeg altid lov til smiley


  • #26   5. jul 2015 jeg har holdt fri fra arbejde i to dage, fordi jeg stod med en hest med taroksyge og han skulle have medicin hver anden time.

    Det startede en søndag, så jeg kunne heldigvis ringe aftenen før og sige jeg ikke kom, og det var der fuldt forståelse overfor smiley


  • #27   5. jul 2015 Har jeg ikke, men i England kan man tage hestens første sygedag. Et rigtigt hesteland smiley

Kommentér på:
Holde fri pga hesten?

Annonce