{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
961 visninger | Oprettet:

Tror du på mirakler? {{forumTopicSubject}}

det gør jeg nemlig efterhånden.. Jeg er nemlig ejer af en sand mirakel pony!

Jeg har denne dejlige shetlænder, sofus, som jeg har kendt igennem snart 9 år. Han blev købt til min rideskole for godt 9 år siden, utilredet og ik særlig godt opdraget.. Jeg fik æren af at tilride ham, indspringe ham og tilkøre ham. Jeg har altid haft et unikt forhold til ham, fordi jeg er den eneste der har kunnet håndtere ham, han smed altid børnene af, og trak forældrene på røven, alle undtagen mig.
Senere fik rideskolen så en ny ridelære, der bestemt ikke kunne lide sofus (kan man ikke lide sofus, kan sofus ikke lide dig) så hun fandt på alverdens undskyldninger for hvorfor han skulle aflives.. Han led jo nemlig helt vildt, og var ved at dø af astma og kunne ikke gå fordi han var gigtplaget (han har en smule støvallergi og kommer med et host ind imellem hvis han får støv i lungerne, ellers fejlede han ingenting)
Jeg fik overtalt kællingen til at jeg måtte prøve at finde et nyt hjem til ham (havde desværre ik selv mulighed for at købe ham på det tidspunkt) så jeg fik 2 uger til at sælge ham, ellers ville hun få ham aflivet.
Jeg fandt ham så en ny familie hos en dame i Kbh, men under et halvt år efter hun havde fået ham, havde han fået nok af hende (hun behandlede ham ikke godt) og der havde keg så heldigvis mulighed for at købe ham, så det gjorde jeg.

Jeg har ejet ham i godt 2 år nu, og han har haft det super og fik en dejlig part til at træne trick og ture med ham!

Nu til mirakel historien..
Han blev for ca halvanden måned siden forfangen, på trods af at vi havde været meget forsigtige med græs og foder. Han stod så inde i 2 uger og kom bagefter på jordfold. Så fik han lavet sig et sår på hornhinden, hvilket stadig er under behandling.
Og bare for at det ikke skulle være alt for nemt for os, fik han forrige lørdag, en hård omgang kolik.. Han blev skyllet igennem af dyrlægen flere gange og dyrlægen mistede håbet mere og mere som dagene gik, og han ikke fik det bedre., vi (min familie og jeg og hans part) var hos ham i døgndrift for at gå med ham og prøve at få væske i ham.. Men tirsdag stod han desværre og havde fået det rigtig rigtig skidt. Han lagde sig flere gange i smerte, krængede overlæben hele tiden, ville ikke gå, fik lammelser i bagbenene og var flere gange ved at vælte, i bar smerte, og han havde mavevæske og afføring løbende ud af næsen! Hans tandkød var ligblegt og han var slet ikke til at komme i kontakt med... Så vi besluttede at ringe til dyrlægen og bad ham komme og gøre det slut med alle smerterne. Dyrlægen kunne dog først komme et par timer senere, da han stod med en anden akut syg hest.
I mellemtiden fik sofus det heldigvis lidt bedre, så han ikke væltede rundt mere. Da dyrlægen så endelig kom, og vi havde holdt den helt store tudesermoni, trak/skubbede vi ham op til hvor han skulle ligge. Dyrlægen fortalte hvordan det ville foregå og jeg var den der skulle stå med ham til sidste sekund. (Det havde jeg nemlig lovet ham, en gang for mange år siden, at hvis han en dag skulle herfra, skulle jeg nok passe på ham lige til det sidste ) jeg holdte ved mit ord og holdte ved ham da dyrlægen skulle til at give ham fred.
Da dyrlæge skulle lige til at stikke kanylen i ham (bogstavelig talt, 2 sekunder før det var for sent) løftede sofus halen og sked, og strakt efter stak han hovedet ned for at tage en bid græs. Vi alle stod med store øjne og gloede på en sofus, der 2 sekunder før sin død, besluttede sig for at skide og spise...
Vi besluttede så sammen med dyrlægen at give ham et skud smertestillende og give ham en aller sidste chance..
Timerne og dagene gik og han har kæmpet så bravt! Nu kan vi heldigvis kalde ham en rask mirakelpony med krudt i røven...

Jeg er så glad for at vi tog den beslutning om at give ham den sidste chance, og at han sked der lige i sidste øjeblik! Det har været nogle meget lange og hårde dage, men nu er han frisk og i sit gode gamle pisse irriterende og sjove jeg<3

Husk at nyd tiden i har med jeres dejlige heste, hverdagen kan vende så hurtigt! Og jeg nåede at få et lille indblik i hvor nedern en dag uden sofus, ville være...
Har i nogle mirakel historier at fortælle?

Undskylder at det blev så langt, trængte til at komme ud med min glæde smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tror du på mirakler?
  • #1   6. jul 2015 Kan ikke sige andet end wow smiley

    han sked nok i bukserne af skræk smiley
    ej det skal der ikke jokes med


    heldige pony


  • #2   6. jul 2015 Jeg hviskede til ham da vi var på vej op hvor han skulle ligge, at hvis han havde nogle indvendinger, skulle han skynde sig at skide smiley måske han alligevel kan dansk?

  • #3   6. jul 2015 det tror jeg han kan smiley

  • #4   6. jul 2015 Jeg har blandt andet en gammel DV. Jeg lærte ham at kende da hansom 5-årig skulle genoptrænes efter han fik konstateret ks i en sådan grad at det var ved at udvikle sig til spondylose. Jeg red ham i 3 år mens hans lændehvirvler voksede sammen og han blev tjekket i tide og utide for tilbagefald. Han var ved at blive aflivet mange gange i det forløb, men det lykkedes til sidst. Dog mente dyrlægen ikke at han ville kunne trives til meget mere end 7 år pga risiko for gigt. Dog gik det over al forventning og
    ejeren valgte at sælge ham som turhest da jeg ikke havde mulighed for at købe ham. Der fulgte selvfølgelig oceaner af restriktioner med ham.
    Jeg mistede kontakt til både hest og ejer smiley
    8 år senere ringede ejeren til mig at hun har købt hesten tilbage. Den nye ejer havde solgt ham videre uden at informere om hestens sygdom og ridningen var derfor gået helt i hårknude og han smed alt af der nærmede sig ham. Så nu stod han bare i en stald og ventede på dyrlægen med det blå vand, igen.
    Den gamle ejer der nu stod med hesten igen havde slet ikke planer om at have hest igen. Så nu tog hun kontakt til mig og spurgte endnu engang om jeg ville have hesten.
    Kvit og frit for at tage mig af ham til sine dages ende.
    Jeg var imidlertid flyttet 4 timers kørsel væk, men hesten blev fint læsset allerede 2 dage efter vi havde snakket sammen og han vrinskede himmelhøjt i traileren da jeg tog imod ham.
    Min kære hest er mod alle odds lige blevet 20 og jeg er så småt ved at overveje om han er ved at være så gigtplaget om vinteren, så det er ved at være tid til et sidste farvel smiley
    Det var min lille mirakelhistorie om en hest der klarede skærene på trods af dårlige udsigter og hvordan man ind imellem kan være heldig at støde ind i gamle "venner" som man ikke har glemt, men opgivet at møde igen.

    Dejligt at høre at Sofus klarede den. Nu håber jeg på noget medvind for jer. Det lyder til at den lille hest har været meget igennem.



  • #5   6. jul 2015 Ej hvor fanastisk smiley
    Hvor er det sjovt. Min chef har lige fortalt mig den historie. så du må vel stå hos hendes forældre? smiley


  • #6   6. jul 2015 Det er da en fantastisk historie;) et rigtigt mirakel;)

  • #7   6. jul 2015 Tine, ja en dag er det jo slut, lige meget hvor meget mirakel man ellers har oplevet. Men dejligt at høre at den ender sine dage trygt i sunde omgivelser hos dig smiley

    Sascha, hvem er din chef?


  • #8   6. jul 2015 Hun hedder Stine (Kan ikke hendes efternavn XD)

  • #9   6. jul 2015 Øh altså de har vidst en datter, men er ikke sikker på hvad hun hedder. smiley

  • #10   7. jul 2015 Det er vidst hende smiley
    Da hun fortalte mig historien var jeg helt målløs, og sagde at det var vidst et mirakel. smiley


  • #11   7. jul 2015 Ja jeg tror på mirakler :b
    Vi har selv udendørskatte/stald katte, da vi bor på en gård..
    for 5 år siden fandt vi et kuld killinger på vores loft, som havde mistet deres mor. der var 5 stk og kun tre af dem var levende. det var to hanner og en hun. hunnen var MEGET svag og lå bare og kiggede på os (de havde aldrig set mennesker), mens de andre to med deres sidste kraften forsøgte at kravle væk. hun kunne ikke en gang spise selv, da hun havde så svært ved at sluge maden smiley
    vi havde i forvejen et kuld på 3, som havde mistet deres mor og de boede så i en tom boks, hvor vi passede dem hver dag. De 3 små fra loftet kom ned til dem i boksen og de begyndte stille og roligt at tage på og blive friske! smiley

    desværre døde de to hanner, da de en nat havde fået sat sig fast et sted og ikke kunne komme fri igen ??
    Isolde kom den lille hun killing fra loftet til at hedde og hun voksede sig til en "stor" kat (hun var nok den mindste kat vi havde haft, da hun jo ikke havde fået den næring hun skulle som bebs).
    da hun var et år fik hun et mystisk sår på maven, som der gik betændelse i.. ind i huset kom hun og fik pencilin.
    hun blev frisk igen og kom udenfor, hvor hun hørte til. Så en vinter fik hun katteinfluenca. hun kom så til dyrlægen igen og han var ikke optimistisk. men Isolde fik en chance mere. ind igen og nu skulle hun have medicin i en måned!
    endnu en gang blev hun frisk og sat udenfor igen.. en dag kom Isolde hjem med bagbenene slæbende efter sig. Denne gang blev dyrlægen kaldt akut id til en aflivning. Han ville dog hive hende en chance mere, så hun fik sat sine bagben på plads og fik smertestillende. hun kom sig fint over sine brækkede bagben og blev totalt frisk igen! smiley

    nu har hun fundet en sød familie i nabobyen, som vil fodre hende og give hende et godt hjem smiley
    hun kommer dog hjem og hilser på et par gange om året :b


    Isolde har altså været døde nær 4-5 gange i løbet af sit liv smiley


  • #13   7. jul 2015 Ja det er selvfølgelig rigtigt nok :b

  • #14   8. jul 2015 Det er spøjst , som nogle bare aldrig giver op smiley

Kommentér på:
Tror du på mirakler?

Annonce