{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Forfangen
  • #3   6. jul 2015 jeg havde en pony engang som havde været forfangen som føl og da jeg havde hende.
    hun er for 2 årsiden blevet aflivet pga det


  • #4   7. jul 2015 Okay så forstår jeg bedre smiley
    Tak for svarene


  • #5   7. jul 2015 Ej Astrid der er noget du har misforstået.
    Forfangenhed skyldes overvægt.
    Sukkersyge ved heste er det der hedder EMS.
    EMS heste er sukker intolerente, dvs. de ikke kan tåle sukker og stivlese.
    Forfangne heste får skader i hovbenet pga. overvægt, og de tager som oftest meget på når de går på meget sukkerholdigt græs (menneske der spiser meget slik og sukker tager også på). Altså de bliver fede fordi der er mere sukker i græsset om foråret og sommeren. men det er ikke som sådan sukkeret de ikke tåler. Det er vægt øgningen pga. af sukkeret der gør dem syge.


  • #6   7. jul 2015 Jeg er enig med Welsh Mountain, jeg har en pony som var døjet med det, og vi fik afvide at hovbenet som starter i hoven og går op i benet - simpelthen løsner sig på grund af trykket, og så begynder det at hælde udaf, når hovbenet har drejet sig 11 grader, så er der ikke mere at gøre, så kan de ikke længere gå og de skal aflives, der er selvfølgelig ingen grund til at vente til at det er drejet 11 grader hvis man ved det ender med det alligevel, men det er heller ikke muligt at måle hvor meget det er drejet så vidt jeg ved, med mindre det kan lade sig gøre med røntgen...

Kommentér på:
Forfangen

Annonce