{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stof til eftertanke - heste og varme
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #2   6. jul 2015 bettemus: jeg troede at de kunne tåle varmen som vi kan, har dog aldrig arbejdet med en hest i for høj varme.

    men syntes det er vigtigt at få ud, især fordi mange er i tvivl om hvor vidt de skal ride eller ej smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   6. jul 2015 morkanen: godt spørgsmål.

    tror egentligt at det er ligegyldigt om hesten kan klare varmen bedre end andre, da den jo ikke selv kan kontrollere Hvordan dens inde organer, muskler mm reagere smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   6. jul 2015 bettemus: tror det er 25+ men er ikke sikker smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   6. jul 2015 bettemus: tror du har fat i noget.

    Men de skriver også at det er vigtigt at man sørger for skygge osv til si hest.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #11   6. jul 2015 bettemus: helt enig. . desværre er det bare ikke alle der har hverken skygge eller vand smiley

  • #13   7. jul 2015 Så stiger hestens puls vel når det er så varmt?

  • #14   7. jul 2015 Har ikke læst de andre indlæg endnu.
    Men jeg synes faktisk det er logik for burhøns at hestene tåler mindre varme end os. (ikke hentydet til nogen) de har pels og tyk hud, vejer mere og bærer også på os. smiley og ja.. Jeg har kunne lugte at hestene lugter "brændt " på de varmeste dage.. smiley
    Jeg rider ud så tidligt som muligt alle dage smiley

    Mvh TT


  • #15   7. jul 2015 Når det er varmt (op til Ca 25 grader) så det hårdeste vi laver er en skridttur i så meget skygge som muligt. Oftest trækker vi kun en tur eller træner trick fra jorden af. Dage hvor jeg selv synes det er ulideligt så får han bare en strigletur og meget sjældent bliver han vasket. Han hader vand og at blive vasket er ren tortur, så det gøres udelukkende hvis varmen er virkelig slem. De står også det meste af dagen i deres læskur for der er der køligt smiley

  • #16   7. jul 2015 Kan desværre ikke oprette Emne i forum da jeg har en sprække i øverste del af telefonen så derfor stiller jeg et spørgsmål til jer her. smiley håber det er ok AMT.

    Nu har vi jo kun koldt vand i stalden.
    Er der ikke en stor fare for nyreslag hvis hesten er varm og jeg bruger koldt vand til at spule hele ham med?
    Hvad gør I?
    Undgår I bare at komme vand på krydset?

    Mvh TT


  • #17   7. jul 2015 Jeg køler min ponys ben, bringe + hals af og lige der hvor gjorden er smiley resten rør jeg ikke...

  • #18   7. jul 2015 Hvis du kun har koldt vand i stalden ville jeg undgå at gøre hesten våd på krydset..
    Vi har varmt vand også så min bliver vasket over hele kroppen efter ridning.


  • #20   7. jul 2015 Ok smiley det er også det jeg gør.. Når han skal vaskes så har jeg haft mange spande stående i solen hele dagen sådan at det er lunkent smiley det bruger jeg primært til krydset smiley
    Men har også tænkt over det med at hvad så med når vi bader med hestene? smiley der har jeg aldrig oplevet problemer smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
stof til eftertanke - heste og varme

Annonce