{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.491 visninger | Oprettet:

Mavesår farvel eller? {{forumTopicSubject}}

Ku ikke lige komme på en bedre overskrift.
(Deprimerende opslag)

Som nogen måske allerede ved, så har min hoppe formodet mavesår. Hun har været skidt de sidste 3 måneder, og vi har haft dyrlæge tjek og medicin til dyre domme. På torsdag får hun foretaget en Kikkertundersøgelse, så vi kan se hvad der præcis er galt med hende.
Tankerne kører rundt i hovedet, og mit hoved er ved at være godt træt. Man vil jo bare ens kæreste det bedste.

Kender i nogen som har haft mavesår? Klarede de den, eller gjorde de ikke?

Har i oplevet hvor en hest havde formodet mavesår, men at det var noget andet? -hvis, hvad?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mavesår farvel eller?
  • #1   6. jul 2015 ham her har mavesår eller fik jeg afvide, (jeg red ham for ejer) fik han i tidlig alder, han er 5-6 år idag, og fungere som en hver anden hest, bare ikke hvis der ikke havde været wrap/hø på folden, så var han simpelhent ikke til at arbejde med. Men her en ganske normal hest der bare havde brug for masser af hø/wrap smiley

    profilbillede
  • #2   6. jul 2015 En hest jeg kender havde mavesår som ung pga mishandling, den er 19 år nu og er frisk og frejdig den dag i dag smiley

  • #3   7. jul 2015 Dejligt:-)
    Min hoppe fylder 5 år D 27/07. Og i de 2 år jeg har haft hende, har hun altid haft hø ad libitum. Desv er hun tidligere mishandlet, og bliver let stresset. Trods jeg tog hensyn til det, og hun får div produkter, så har hun alligevel fået mavesår af stress /:


  • #4   7. jul 2015 Sludder. Har haft hende i Næsten 3 år.
    Jeg købte hende ud ad mishandlingen da hun var 2.


  • #5   7. jul 2015 Felix var heller ikke helt til at gå til hvis han ikke bare havde fået lidt wrap, så var det lige meget hvor meget hø han havde fået smiley heste er jo forskellige og det er både på godt og ondt, felix kunne ikke stå uden wrap på grund af mavesår og huld, og min kan ikke stå med wrap på grund af huld smiley har indtil videre ikke hørt om en hest med mavesår der ikke har kunne fungere som en hver anden hest, bare den får hvad den har brug for, og man tager hensyn smiley

  • #6   7. jul 2015 Well.. Det kommer nok an på årsagen til mavesår. Min har mavesår pga stress og ikke pga manglende hø/wrap.

  • #7   7. jul 2015 Og i forvejen gik det meget stille og roligt for sig. Vi red max hver anden dag i 30 min. Og hun har faste rutiner med fold, og hun har altid de samme foldkammerater smiley

  • #8   7. jul 2015 ved ikke selv hvad grunden til hvorfor felix fik det, men vil tro det er stress og mangel på ordenlig foder, her dæmper wrappen bare utrolig meget smiley

  • #9   7. jul 2015 Hvad er grunden til hun stresser?

  • #10   7. jul 2015 Det lyder mere som for meget mavesyre:-)

  • #11   7. jul 2015 Jeg ved det ikke. Og synes ikke hun stresser. Det er kun lidt til og fra fold, men så længe jeg går med hende og en anden hest i den anden hånd, er der intet.

  • #12   7. jul 2015 Hun stresser også pga angst hvis vi feks rider med heste hun ikke kender - herved sparker og bider hun efter dem. Derfor rider vi også altid når vi enten er alene, eller sammen med hendes foldkammerat(er). Har taget så meget hensyn til hendes problemer, her iblandt stress, men alligevel skal det gå galt.

  • #13   7. jul 2015 Hm okay. ja det burde jo ikke ligefrem give mavesår.

  • #14   7. jul 2015 Stress kan sagtens være årsag til mavesår smiley

  • #15   7. jul 2015 Hov så ikke lige dit næste svar.. Og ja ved godt stress kan give mavesår smiley Har du prøvet at give hende nogle tilskud så hun ikke stresser så nemt?

    min egen er også utrolig sensitiv og stresser i perioder. men efter jeg har flyttet ham ud et mindre sted hvor der er meget ro på og han får noget tilskud så stresser han næsten aldrig op mere. Dog har han rigtig mange problemer med maven og tåler kun noget foder ellers bliver han syg.

    Men tænker at der jo er en mulighed for det ikke er mavesår, en af dem ude i stalden har en hest som, meget som min stresser, har en utrolig sart mave og havde alle tegn på mavesår, men da den var inde og blive tjekket havde den ikke skyggen af mavesår.


  • #16   7. jul 2015 Som sagt ved vi ikke hvad det 100% er, før undersøgelsen er foretaget.

    Min er også meget sensitiv.
    Da jeg købte hende var hun så underernæret, at hendes udviklet var stoppet, og immunforsvaret var lukket ned.
    Som 2 års var hun 130, sidst jeg målte hende var hun 4, og hun var 145 cm dengang.
    Kender hendes avler, og der første år havde hun det fint. Indtil hun blev solgt til den forkerte.
    Men det har gjort at hun har svage hove, svagt immunforsvar, nældefeber, og så sluger hun sit mad, pga frygt for at man tager det fra hende.
    Hun kan næsten ikke tåle noget foder.
    Så hendes mad består af græspiller, vitamin og mineral piller, medicin for hendes immunforsvar, ekstra B vitaminer, nervecontrole (dobbelt dosis) og nu medicin mod mavesmerter + hun får medicin i pastaform også mod mavesmerter.

    Jeg arbejder der hvor hun står, så det altid er mig, som håndterer hende, da hun er nervøs for andre mennesker.
    Har med tiden prøvet at vende hende til andre mennesker, og hvad jeg har fået at vide, så er hun tryg ved at gå med 2 andre ude fra stalden. De passer hende så, hvis jeg ikke har mulighed for at komme ud til hende. Jeg har lige været på Bornholm, og da jeg kom hjem, havde hun det værre. - måske er det "bare" pga smerterne, men kan ikke lade vær med at dunke mig selv i hovedet, og tænke at jeg aldrig skulle ha taget afsted.
    Måske er hun en tryghedsnarkoman, lige som jeg, hvem ved. Ved bare at hun hang op ad mig, den tid jeg var hos hende da jeg kom hjem igen.
    Hun stresser også i stalden, hvis hun ikke er i hendes boks, med mindre jeg er hos hende. Jeg har lidt svært ved selv at tro på, at det virkelig kan passe, men igen, hvem ved.


  • #17   7. jul 2015 Det skal lige siges, at jeg Self opløser hendes foder:-)

  • #18   7. jul 2015 Hm ja okay, kan godt se der ikke skal meget til at stresse hende.
    Hvad med en løsdrift evt ? Så skal hun ikke udsættes for stress med boks, udluk/indluk osv.

    Selv om det er svært, så synes jeg ikke du skal opgive håbet! Der er heldigvis meget man kan gøre mod mavesår og tænker at når du har fået endelig besked, bliver det nemmere at finde en fremad rettet løsning.

    Kender flere heste som har haft mavesår pga stress som har været meget syge, men som den dag i dag fungere fint, hvis man self tager sine forbehold og fodre ud fra at de har haft det.


  • #19   7. jul 2015 Det er prøvet. Der stresser hun bare endnu mere, fordi hun ikke kan være alene, specielt når der fodres. Også selv hvis de bliver bundet /:

  • #20   7. jul 2015 Hm ja okay smiley

  • #21   7. jul 2015 Mange siger det hjælper utroligt på stress hvis du får din hest i løstdrift?

  • #22   7. jul 2015 Min dyrelæge var ret sikker på at min havde mavesår, så for ca. 3,5måned siden startede vi på behandling da jeg ikke havde råd til kikkertundersøgelse..
    i 2 måneder fik han en kæmpe dosis pronutrin, han havde inden da ikke kunne tage på i 6måneder, ligegyldigt hvad jeg gjorde..
    den dag i dag ca. 3,5måned efter er han i fuld rindning, red ringridning i lørdags (og vant med mig på ryggen), skal starte stævne på lørdag og har taget de min. 100kg på han manglede smiley

    men jeg skal så nok fortsætte med pronutrin resten af hans liv, bar for at være helt sikker på det ikke kommer igen..


  • #23   7. jul 2015 Talt dybest fra mit hjerte, synes jeg ikke, det lyder til, at din hest har det ret godt. Jeg er virkelig ked af at sige det - og det har ikke noget med din måde at behandle hende på (!!!), det er jo tydeligt, at du gør alt hvad der er i din magt for, at hun skal have det godt. Jeg mener bare, at når hun så nemt stresser og hun kræver så meget af dig, så vil jeg personligt mene, at det er uværdigt for hende. Hun anser jo tydeligvis dig som hendes "person" - altså hun har fundet ud af, at du vil hende det godt og hun stoler på dig. Hun har haft en rigtig svær opvækst og vil kræve mere af sine medmennesker. Samtidig vil det jo også kræve, at du er ved hende hele tiden, for hun stoler ikke rigtigt på andre mennesker og som du selv skriver, vil hun få det værre, når du ikke er der. Det betyder jo ikke alene, at du er nødt til at begrænse dig og dit liv, for at kunne være der for hende, men hun kræver jo også ekstra fra andre, der håndterer hende og/eller hendes foldkammerater.
    Og hvis hun ovenikøbet (måske) har mavesår og smerter derfra...

    Men vent med at tage en beslutning, til du undersøgelsen er gennemført og du har hørt hvad dyrlægen har at sige. Det er en rigtig, rigtig træls situation at stå i, og jeg sender alle mine bedste tanker i din retning!


  • #24   7. jul 2015 Hvor stort er det sted hun står? Er der mange mennesker i stalden når hun er i boks? smiley

  • #25   7. jul 2015 Hvis din hest er så stresset, så synes jeg helt klart, at du bør gå i gang med at give den nødhjælpsdråber fra Bach (kan bl.a. købes hos Matas). Jeg ville give omkring 20 dråber morgen, inden du lukker ud og igen om aftenen, inden du lukker ind på en godbid eller lidt brød, som kan suge dråberne. Det skal ikke bare hældes over foderet.
    Hvis jeg var dig, så ville jeg kontakte en clairvoyant, som kan kommunikere med hesten, så man kan få fundet årsagen til problemet/stressen og afhjælpe det.
    Jeg kender en dygtig dame, som tager sølle 300 kr. for det og hun bruger al den tid, som er nødvendig på at hjælpe og "tale" med hesten. Hun sætter nerver på plads, kan heale, afhjælpe psykiske problemer, ubalancer i kroppen, og rigtig meget mere. Hun har hjulpet mange af hestene i vores stald og er nu begyndt også at tage ud til andre.

    Ofte er det sådan, at hvis hesten har ondt, så resulterer det også i tynd mave. Det har jeg set rigtig mange gange. Det er selvfølgelig ikke sikkert, at det er tilfældet med din hest, men det kunne være en blandt mange årsager.

    Jeg tror, at din hest har rigtig meget brug for denne form for hjælp, som clairvoyanten kan tilbyde. Især på det psykiske plan.

    Kontakt mig gerne i PB, hvis du vil have hendes nummer.

    Held og lykke med hesten.


  • #26   7. jul 2015 Jeg så også helst, at hun kom hjem og stå, men hun kan slet slet ikke sammen med de DV'er vi har../: har overvejet at købe en hygge hest, som hun kan gå med, men igen, det vides ikke om de kan sammen, og lige nu har jeg ikke råd til en til hest, slet ikke når hun skal medicineres så meget.

  • #27   7. jul 2015 Og nej det er ikke et værdigt liv at leve, det ved jeg.
    Nej hun står i beriderens stald, så der er oftest kun tre personer, og så andre når der kommer kunder, men de tilbringer ikke ret meget tid i stalden.

    Ann kan du sende mig nummeret på hende?


  • #28   7. jul 2015 Der var også en i stalden, som fik en hestevisker ud, og Diva var ekstremt agressiv og sur i al den tid hun var der.

  • #29   7. jul 2015 lav hendes foder plan helt om,og køb gastrolar (staves) det virker rigtig godt på mavesår/ stresset heste.

  • #30   7. jul 2015 Alt det hun får kan jeg ikke bare erstatte med det. Hun har nældefeber og tåler ikke alle mulige foderblandinger.

  • #31   7. jul 2015 Min har lige også været en periode på Pronutrin og det virker rigtig godt på den hest. Ingen surhed over at ride eller i stalden ved strigling og opsadling.

  • #32   7. jul 2015 lyder til du har bestemt dig,helt fair. men jeg har haft en del med mavesår

  • #33   7. jul 2015 prøv at kontakt Lise Bang hansen - super dygtig

    http://www.alternativdyrlaege.dk/kontakt.html


  • #34   8. jul 2015 Altså, skulle du ikke lige klappe hesten indtil hun er blevet gastroskoperet?
    Indtil da har du jo ikke en chance i helvedet for at afgøre HVORFOR hun har mavesår smiley
    Placeringen af mavesåret er det der afgør hvorvidt det er foder- eller stressbetinget og derfor så kan du endnu ikke afgøre hvorvidt det er det ene eller det andet.

    HVIS hesten har været behandlet forkert, så er der jo også gode odds for at den heller ikke er blevet fodret korrekt og derfor kan den jo sagtens have et foder betinget mavesår fra den periode.

    Generelt så vil jeg altid anbefale at få hesten GRUNDIGT udredt hos dyrlæge, med forstand på mavesår INDEN man begynder at spekulere i fremtid osv.

    Groft sagt så gætter du jo i vildskab indtil hun har haft en kikkert i maven og det er langt fra konstruktivt.
    Men JA, det kræver en del som hesteejer at have en mavesårshest.


  • #35   8. jul 2015 Sagde også FORMODENTLIGT mavesår, fordi behandling mod mavesår har virket.
    Hun fik ikke foder ved tidl ejer = sult.


  • #36   8. jul 2015 Og sult er så den primære årsag til et mavesår smiley

    Lad være med at gå i selvsving før du har alle facts- vent til efter undersøgelsen med alle de tanker. Din dyrlæge vil formodentlig vejlede dig meget bedre end du kan opnå med en tråd herinde smiley


  • #37   8. jul 2015 Spurgte heller ikke om vejledning. Spurgte om folks oplevelser med mavesår.

  • #38   8. jul 2015 Mavesår er ikke en dødsdom. Overhovedet.
    Behandlingen er primært miljøændringer. Dvs stressreduktion (her kan en professionel med forsand på adfærd give råd og vejledning og). Det kan være meget svært at vurdere om en hest er stresset.
    Jeg har selv en hest der stresser ved at vende indad. Derfor skal man kende ham godt for at vide hvornår hans stressnivau er højt og hvad man kan gøre for at reducere det.

    Dernæst handler det om kostnændring. En hest med mavesår må ALDRIG nogensinde gå uden grovfoder, den skal fodres uden stivelse og skal have ro på i maven.

    Jeg har selv en hest som jeg formoder havde mavesår på et tidspunkt i hans liv Han havde alle symptomer men efter vi flyttede ham i løsdrift reducerede vi stressniveauet så meget at han faldt helt til ro på den front


  • #39   8. jul 2015 Hvilken professionel skulle det være?

    Hun stresser mere i en løsdrift.
    Hun stresser IKKE i boksen.
    Hun stresser IKKE på staldgangen, når jeg er der.
    Hun stresser KUN når hun skal ind fra fold, hvis hun bliver trukket alene.:-)


  • #40   9. jul 2015 Hun har ikke mavesår, men formodentlig en speciel form for diabetes. Men nu må vi se hvad blodprøverne siger.

    Jeg skal ride på hende, men ikke noget vildt. Og så skal hun have proteinholdigt foder, og minimum på sukker, fordi hun formodentlig ikke er i stand til at forbrænde sukkeret ordentligt, så det sætter sig.


  • #41   9. jul 2015 Godt at du kan udelukke mavesår. Så er I da kommet et skridt videre smiley
    Jeg håber, at I finder frem til problemet og en god løsning. Held og lykke med din fine hoppe.


  • #42   9. jul 2015 Ja. Så er den da i hvert fald streget fra listen!
    Håber lidt at det er diabetes, for det forklarer en hel del..


  • #43   9. jul 2015 Du kan jeg også bare lade være med at lytte til de erfaringer jeg komer med.
    Det står dig frit for. Der er ingen grund til at skyde nogen ned fordi de prøver at hjælpe dig.


  • #44   9. jul 2015 Det gør jeg ikke. Men har svaret på lignende så mange gange i den her tråd smiley

  • #46   9. jul 2015 Mash 2 x dagligt (opblødt i vand ca 15-30 inden fodring) har hjulpet vores hest meget med hendes mavesår.. Samt købte noget granulat hos dyrlægen, det er vedlagt som billede.. Dertil MASSER af græs...

    profilbillede
  • #47   9. jul 2015 Sebastian holder du os lige opdateret på, hvad blodprøverne siger? smiley

    Fik du for øvrigt flyttet Diva ind i en anden boks? Fik du kontaktet Dorte eller afventer du svar fra dyrlægen først?


  • #48   9. jul 2015 Skal jeg nok:-)
    Afventer svar fra dyrlæge først:-)
    Har ikke lige snakket med berideren om at bytte boks:-)
    Tænker om gummimåtter ikke kan gøre det?


  • #49   9. jul 2015 Jeg er ekspert i mavesår hos hest... Har en dejlig vallak på nu seks år som fik mavesår som 1 årig ja øv øv. Vi har prøvet alt.. Det der virker til min og har gjort i 2 1/2 år nu er mega meget tørt hø/wrap alt hvad han kan æde. Foder pellets fra hippolyt blandet med linamix og olie. Når du har været ude at ride giver du mash fra hippolyt. Min var syg on of fra han var 1 til han var 4 år og nu efter ny fodring vupti ingen dårlig mave mere. Husk at give meget vand det kan de nemlig også blive dårlig af i maven hvis de ikke får nok væske.

  • #50   9. jul 2015 Sebastian du gør alt det rigtige for din hest, men jeg sidder alligevel med en følelse af at du gør alt det forkerte, som gør hende mere dårlig.

    Du er alt for beskyttende og alt for pylrende, og din sindsstemning virker meget ængstelig, jeg tror ikke det er godt for din hest, og alle de gode ting du gør for hende bliver pludselig ikke ret gode, og bliver til misforstået godhed.

    Jeg tror at du har behov for hjælp, for at kunne hjælpe din hest. Selvfølgelig skal den undersøges for mavesår, og andre tilstande der kan gøre at hun er så sart, men hun har også behov for at du slipper hende lidt, lad andre håndtere hende, lad være at pylre, lad være at bekymre dig når du er der, men vær glad og lad hende være hest,en helt normal sund og raske hest som alle de andre


  • #51   9. jul 2015 Det har du måske ret i, at jeg er. Og det synes mine kollegaer også her på rideskolen, men sådan er jeg. Det er blot frygten for at miste, og tror det er pga mit mist med min tidl hest, men det ikke noget vi behøves samtale om, hvis du er nysgerrig, kan du se videoen her på hg. - men jeg har mine grunde.

    Hun har ikke mavesår, men formodentlig diabetes, så nu må vi se hvad blodprøverne siger smiley


  • #52   9. jul 2015 Min tidligere hest havde mavesår. Hvis han begyndte at fryse eller blot synes det var en smule koldt, fik han ondt. Og det var et helt tilfælde at vi opdagede at det var årsagen til hans reaktion på sit mavesår. Han har sikkert haft det længe uden at ha' reageret på det. Vi havde ikke råd til Gastroskopi ej heller GastroGard, så af dyrlægen fik vi anbefalet Pronutrin, som herren bestemt ikke syntes om, så han fik varm mash ( også om sommeren) så gled det for det meste ned. Vi skiftede også foder til Linamix og Basic Omega, for at få baseret hans foder på fedt i stedet for kulhydrater, og så kunne vi komme væk fra havre-baseret foder, fordi havre kan have negativ effekt på mavesår hos hestene. Han fik fri adgang til hø/wrap i boksen. På folden var der rigeligt med græs og om vinteren halm på folden.
    Men noget af det bedste vi har gjort for ham er at give ham nok tøj på. Om vinteren kunne han have mange gram (700-900 g) dækkener på. Om sommeren fik han regndækken på, hvis solen ikke skinnede og dækken med lidt fyld, hvis det ville regne og blæse. Han fik Pronutrin i over et år, men har ikke fået det siden. Så længe han ikke fryser får han ikke ondt i maven smiley håber du finder ud af noget godt for dig og din hest. Pronutrin kan i øvrigt bestilles hjem fra Tyskland, MEGET billigere end hvis det købes i DK. smiley


  • #54   9. jul 2015 Ja lige præcis!:-)

  • #56   10. jul 2015 lene det har han beskrevet længere oppe

  • Lene Rifbjerg E
    Lene Rifbjerg E Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Svar: 8
    #57   10. jul 2015 Ja det så jeg, derfor jeg slettede igen. smiley

  • Lone P
    Lone P Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Svar: 1
    #58   10. jul 2015 Hos Kinnerup Hesteartikler, som du kan finde på nettet, kan du få verdens bedste løsning til mavesår - den hedder Fiberplex.
    http://kinnerup-hesteartikler.dk/shop/hest-vitaminer-maven/fiberplex-27-kg.aspx
    Det har gennem tiden hjulpet rigtig mange heste. Stedet har selv 117 heste og har mange års erfaring. Det kan varmt anbefales.


  • #59   10. jul 2015 Vores pony havde mavesår for ½ år siden er nu behandlet og er rigtig trivelig, det bedste jeg nogensinde har gjort for en pony/Hest. Er så glad for vi fik kikkert ned og hun blev behandlet. Håber din bliver rask. Vh Bettina

  • #60   10. jul 2015 Så var jeg oppe på hende igen! Endelig! Men jeg skulle lige ned en tur i sandet.:-P

    profilbillede
  • #61   10. jul 2015 Der er nogle britiske forskere, som har prøvet at forske lidt med roepiller og mavesår. Ved ikke helt om der foreligger noget konkret endnu, men det de indtil videre er nået frem til er, at roepiller måske kan neutraliserer mavesyren. Helt klart et forsøg værd inden man afliver hesten. Både nemt og billigt hvis det virker. Og så lige igen: husk hesten altid skal have tilgang til hø/ wrap det meste af døgnet, den har på ingen måde godt af at stå på tom mave det meste af dagen, men det ved du jo nok iforvejen:)

  • #62   10. jul 2015 miljøskift dvs flyt hesten til et sted hvor der er meget få heste og få folk som kommer dvs ikke på rideskole.

    Sæt hesten på spåner el. Lign. Foder den med godt hø ad Libitum. Giv den pavo Care 4 life foder med noget Biomos i samt roepiller en gang om dagen. Og så fold så meget som muligt.På denne måde har jeg redet en pony fra at skulle aflives! Den var så stresset og deprimeret da jeg fik ud at bare stod og hang i boksen eller krybbebed hele tiden. På tre mdr blev den frisk igen og klar til at være ridepony igen, dog med det forbehold at den aldrig må komme til at stå på rideskole igen.

    Så overvej det lige engang? Kunne være det også kunne hjælpe din:)


  • #64   10. jul 2015 hvis det er EMS så findes der foder som netop er til det
    http://www.zooplus.dk/shop/hest/hestefoder/muesli/marstall_hestemuesli/441006
    (det er dog billigst på den tyske side)


  • Lene Rifbjerg E
    Lene Rifbjerg E Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Svar: 8
    #65   11. jul 2015 #63 Nina.
    Jeg tror bestemt ikke at det har noget med mavesår at gøre, at din hest bliver sur, når du spænder gjord. Prøv denne fremgangsmåde: Strigl hesten i sadellejet, læg sadlen på og spænd sadlen sadlen, så den ligger løst på hesten, så gjorden kun lige ligger til, strigl lidt mere, spænd gjorden et hul op, strigl færdig, spænd gjorden et hul længere op, rens hove osv. Det er ikke så afgørende hvor meget du strigler ad gangen, bare du spænder gjorden gradvis. Flere heste reagerer på at gjorden bliver spændt alt for meget for hurtigt. Jeg håber, at det var til at forstå. smiley


  • #67   12. jul 2015 Har prøvet det samme for ca 4 år siden.. Min var blevet stresset af alt det arb jeg bød den... Min dyrlæge sagde.. Giv den fri og så slet intet kraftfoder men kun alt det wrap og Hø og græs den vil spise De næste 2 mdr... Fri fik den, også også fri wrap ,,, men jeg hørte ikke efter og syntes da lige den også skulle have ganske lidt kraft foder når de andre fik... Den forblev dårlig og spiste kun om natten , kontaktede dyrlæge igen . Han spurgte om jeg havde overholdt det vi aftalte med Kraftfoder og fri, Det måtte jeg så tilstå at jeg ikke havde ,selvom det var lidt... Så holdt jeg det dyrlægen havde sagt ,,holde fri, wrap el græs ad libitum og intet kraft foder de næste 3 mdr. og wupti så blev min hest rask .... og spiste om dagen og kunne igen begynde at få lidt kraft foder og ikkke arb så meget som tidligere... Så hun har ikke været syg siden og bruges ca 3 gange ugentlig og er idag 17 år og smuk . Så det mere rolig du håndterer din hest og det mere stråfoder du giver den det bedre har din hest det . Min er Oldenburger / fuldblod.. Blue horse double Mama som du kan google ..

Kommentér på:
Mavesår farvel eller?

Annonce