{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
909 visninger | Oprettet:

Lånehest? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg smiley
Jeg synes det er rigtig rart at man kan have part på en hest, men jeg har det bare med at føle at det ikke er min egen hest (som det jo heller ikke er), og at jeg ikke har nok frihed til at gøre det jeg vil med hesten.
Derfor kom jeg til at tænke på at man kan låne en hest. Selvom jeg er næsten 100 % sikker på at jeg ikke må få en lånehest for min mor, har jeg lige nogle spørgsmål, bare for sjov, eller hvis nu jeg en dag fik overtalt min mor smiley
- Hvad betaler man, og hvad betaler låneren?
- Hvem har ansvaret hvis der sker noget med hesten?
- Er det besværligt at have en lånehest? (Fx i forhold til part)
Fortæl også gerne om jeres erfaringer med at have en lånehest, eller hvis der er noget i synes jeg skal vide! smiley
Mvh. Dina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lånehest?
  • #1   7. jul 2015 I forhold til dine to første spørgsmål, så er det noget man aftaler med ejer (og husk at lave en kontrakt!). Om det er besværligt, næ det synes jeg ikke smiley

  • #2   7. jul 2015 Jeg kendte nogle som jeg lånte en hest af jeg betalte alt og måtte gør med den som jeg havde lyst smiley

  • #3   7. jul 2015 Ved lånehest betaler låner som regel alle udgifter pånær forsikring. Og det er selvfølgelig låners ansvar hvis der sker noget med hesten under vedkommendes varetægt, men som regel er ejer også indover.
    Vil ikke sige det er besværligt iforhold til part, men man skal være indstillet på at lånehest er næsten som at have sin egen hest, det vil sige det kræver en del mere tid og arbejde end en part. smiley


  • #4   7. jul 2015 Vi betaler alt, som vi normalt betaler, når det er egen hest

    Vi har ponyen som om det er vores egen.


  • #5   7. jul 2015 Har aldrig haft en låne hest, men har haft part på nogle ude ved en i nærheden af mig selv. synes det var en helt fantastisk oplevelse og, som hun sagde til mig jeg skulle bare tage det, som om det var mine egne og hun ville skrive til mig hvis hun en dag skulle bruge dem smiley så følte meget det var mine egne heste.

  • #6   7. jul 2015 Som regel laver man en kontrakt med ejer, hvor der står skrevet i hvem der står for hvilke udgifter, og hvem der står med ansvaret i forskellige situationer. Om det er mere besværligt, det kommer helt an på om man mener det er besværet værd. Det er nok noget mere tidskrævende og omkostningsfuldt end at have en part, men til gengæld har man også mere frihed og tid, i forhold til hvad man vil med hesten.

  • #7   7. jul 2015 Som regel betaler du opstaldning, dyrlæge og smed, mens ejeren af hesten betaler forsikringen.
    Det er meget ansvarskrævende ift. at have en part, eller at have sin egen hest, da du står til fuldt ansvar for ejeren og skal passe på deres hest.

    Jeg havde låneponyer før jeg fik min egen hest som 12-årig. Det fungerede godt, indtil der kom knuder på tråden mellem ejeren af ponyen og jeg, fordi hun ikke mente at ponyen og jeg måtte starte højere end LA spring, mens vi havde udklasset os i alt under LA og dermed ikke kunne starte noget. smiley


  • #8   7. jul 2015 Det er svært at finde en pony du ikke skal ligge en helt masse arbejde i. Ellers er der mange der gerne vil have redet deres pony op imens den står tilsalg.

    For det meste betaler låner alle udgifter på nær forsikring. Men dette uddyber man i en kontrakt.

    Pt. rider jeg ponyer for et stutteri. Vi har kontrakt på de ponyer jeg rider, og jeg betaler opstaldning, smed og almen dyrlæge. De giver noget til undervisning og så får jeg også penge for at ride dem. Jeg har ponyerne mine ponyår ud og derefter bliver de solgt. Så ponyerne bliver ikke taget fra mig når de endelig er redet op. Den jeg har ligenu har jeg redet op fra ingenting til LA3 på distriktplan og til efterår kommer hans søn også op til mig. Han er i ridning pt. så han kan grundridningen og derefter skal jeg ligge meget arbejde i ham ligesom jeg har gjort ved hans far. Men det er fantastiske ponyer og man kan stole på ejeren hvilket jeg synes er vigtigt. smiley


Kommentér på:
Lånehest?

Annonce