{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
968 visninger | Oprettet:

Hovbeskytter - erfaring {{forumTopicSubject}}

Min hest bliver ved med at træde sine sko af på folden. Hun går med to klokker på hver hov, men kan stadig træde skoene af.
Jeg har derfor søgt lidt på nettet og fundet disse to:
http://www.contact-saddle.com/shop/acavallo-gel-klokker-2025p.html
http://countrysite.dk/Produkt/405/Kategori/32/28,32/1

Er der nogen der har erfaringer med disse og tror de vil hjælpe ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hovbeskytter - erfaring
  • #1   26. jul 2015 Har du prøvet at få hesten varmskoet?

  • #2   26. jul 2015 Nej det har jeg ikke. Hvad går det ud på ? smiley

  • #3   26. jul 2015 Acavallo klokkerne er ikke gode mod tabte sko. Den anden kender jeg ikke, men den ser noget mere lovende ud. smiley

  • #4   26. jul 2015 som camilla forslår, varmeskoet smiley min var en klods til at træde sine af, da vi så flyttede hjem fik vi en ny smed, som varmeskoede, han har efter det kun smidt en gang efter vild løbetur i sne smiley og har ikke gået med klokker, nu gør han dog med klokker og uden sko XD

  • #5   26. jul 2015 Nr to har jeg brugt en del da jeg arbejde i Tyskland -jeg var ikke den store fan. De er svære at få til at blive siddende som de skal, hvis man laver andet end at ride roligt rundt på en pæn, jævn dressurbane.

    Ang varmskoning, så får det ikke i sig selv skoene til at sidde bedre. Forskellen er at hoven vil være 100% jævn og ensartet når skoen lægges på, så der vil ikke være ujævnheder skoen kan arbejde henover og dermed komme til at løsne sig en smule (og så at de smede der varmskoer, typisk osse sørger for at skoen passer til hoven og ikke omvendt -men det er der altså osse smede der gør uden at varmsko)
    -det samme resultat kan opnås hvis smeden tager sig tiden til file hoven helt jævn (og igen: til at tilpasse skoen til hoven og ikke omvendt)

    Det betyder ikke at så ryger skoen ikke af -men den sidder ofte bedre, fordi den ikke kan arbejde sig mere løs og dermed øge risikoen for at blive "fanget" af en hov og trådt af


  • #6   26. jul 2015 Har du forsøgt at tage klokkerne af hesten? Jeg havde en der tabte sko, og det hjalp at tage klokkerne af Og så hjalp det endnu mere at skifte smed smiley

  • #7   26. jul 2015
    Skift af smed, gennemgang af hesten af fys e.l ( en hest der er skæv, låst mm. kan have tendens til at træde sko af ), en anden slags sko osv. - der findes mange løsninger på problemet og årsager :o)


  • #8   26. jul 2015 Vi har skiftet smed flere gange, og det er ved ham vi har nu, at skoene bliver siddende længst. Han tilpasser desuden skoen efter hoven, så de skulle gerne sidde korrekt.
    Problemet er, at hun har trådt sine sko af så mange gange ved en tidligere smed, at hoven er meget ødelagt, og den nye smed derfor har svært ved at sætte nye sko på da hoven er så ødelagt af gamle huller fra gamle sko.
    Hendes hove vokser utroligt langsomt, og dette gør det bestemt ikke bedre. Det er desværre ikke en mulighed at tage skoene af hende pga den måde hendes benstilling er...

    Ballonfisken: Hvis hun ikke har klokker på, så er skoene trådt af med det samme smiley


  • #9   26. jul 2015 Øv, det er ellers tit det hjælper. Og du har slet ikke mulighed for at give den nogle måneder uden sko så hovene kan komme sig? Det betyder nok ingen ridning, så kan sagtens se hvis det ikke kan lade sig gøre, men det er enormt svært for hoven at komme sig når man slår nye sko på igen smiley

  • #10   26. jul 2015 Min hest bliver også ved med at træde hans sko, og den har resulteret i at han har rigtig mange hovbyldere denne sommer, lige nu går han på sommergræs og når han kommer ind igen om en uge tid, har vores dyrlæge sagt at han skal på en hovkur og blive ved med hans biotin smiley

    Mit råd vil være det samme, som min dyrlæge hovkur og biotin, da det vil opbygge hoven på hesten smiley

    (Sorry, hvis der er stavefejl:/)


  • #11   27. jul 2015 Ballonfisken: Hun er halt med det samme uden sko, også på folden, så det vil jeg ikke byde hende .. smiley Ellers var de bestemt også taget af.

    Manse: Hun får biotin og vi smører hendes hove hver dag, men det er selvfølgelig også kun det nye hov som bliver stærkere med biotin, så det kommer til at tage noget tid inden hele hoven er stærk ...


  • #12   27. jul 2015 Klokker fra PC, dem der ikke kan dreje, de skal være så store at når hesten står på staldgangen, skal de røre gulvet. De plejer at virke.

  • #13   27. jul 2015 Min var også stok halt den første måned og efterfølgende meget ømtået i et års tid. Det tog lang tid, men hendes hove er nogenlunde nu. Dette kunne så også kun lade sig gøre da jeg slet ikke red hende i det år, og jeg kan sagtens forstå hvis man ikke lige ønsker at stå stille med ridningen i et år. Men mere for at sige, at ting tager tid.
    Ellers er der jo en løsning såsom kunsthov for så skåne hovene så meget som muligt, men det er dyrt.


  • #14   27. jul 2015 Det kan være pc kunne hjælpe mere det er et forsøg værd smiley

    Ballonfisken: hun har allerede stået stille 6 mdr pga af skade og er nu igang igen så ville godt nok være træt af at lade hende stå et år smiley ja må snakke med min smed om der ikke findes en løsning for at skåne hendes Hove smiley


  • #15   27. jul 2015 Ja det kan jeg sagtens forstå smiley


  • #16   27. jul 2015
    Er der slet ikke mulighed for boots, wraps e.l - det kan jo godt være på 24/7? :o)


  • #17   27. jul 2015 mener du som erstatning for sko? smiley

  • #18   27. jul 2015
    Ja, så hoven kunne få fred :o)


Kommentér på:
Hovbeskytter - erfaring

Annonce