{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
867 visninger | Oprettet:

Pony eller lille hest? {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Nu er vi begyndt at kigge efter min første egen hest. Jeg har været ude og prøve en virkelig sød pony på 148 u. sko. Vi havde kemien og jeg følte mig virkelig godt tilpas.
Når, men jeg er en meget høj og spinkel pige, som virkelig er et problem da jeg ikke er vild med heste 160+ Jeg føler mig simpelhent ikke tryg. Min ridelære syntes at jeg skal have en hest som er 160+ Og der bryder jeg mig slet ikke om. Jeg er 173 og alle min venner har en pony. Jeg følte virkelig at jeg havde noget med den pony og det var virkelig rart. Men mit spørgsmål er om jeg vil blive for stor? Jeg er 12 år så har stadig mange gode ponyår tilbage og eftersom jeg ikke er den største stævne rytter bliver det ikke noget problem med alderen. Håber i vil hjælpe!

Olivia


Kommentarer på:  Pony eller lille hest?
  • #2   28. jul 2015 Ja, du vil blive for stor og når du gør, så kommer det til at påvirke jeres ridning rigtig meget. Jeg synes du skal finde ud af hvorfor du er utryg på en stor hest, få det bearbejdet og så få en hest i stedet for. Det vil du få så meget mere ud af smiley

  • #4   28. jul 2015 Så må du jo prøve at overvinde din frygt. Tænk på at hesten ikke gør det fordi den vil være generende eller træls, men fordi den blev bange og det er dens instinkter. smiley

  • #6   28. jul 2015 Hvad med bare at finde en lille hest? Selv rider jeg pony på mit sidste år og jeg fortryder ikke at have købt hende! Selvom vi tit får den der "var det ikke på tide du fandt noget større?" Eller "Du er da vidst lidt stor på den pony" smiley

  • #7   28. jul 2015 jeg tror nu også jeg havde valgt en lidt større end en pony, der er ingen der siger det skal være 160+, men en der går over pony mål

  • #8   28. jul 2015 Hej Lulle&Sally
    Vi har også kigget på en lille hest, ponyen er faktisk en lille hest da han er 152. Han blev bare kørt træt inden målningen. Jeg gider bare ikke at stå med en alt for lille hest eller en stor hest som jeg er utryg ved. smiley


  • #9   28. jul 2015 Hvis du svinger godt med den kan det da være ligemeget hvordan det ser ud når ingen parter bliver skadet af det?

  • #10   28. jul 2015 Vil vægten være et problem? Jeg vejer 49 kg og hesten er mange muskler. Vil den kunne bære mig?

  • #12   28. jul 2015 Gå ud fra 15-20% reglen, altså før jeg tabte mig vejede jeg lidt for meget til at følge det på min pony, men den har bestemt ikke taget skade af det smiley Det kommer jo også an på hvordan og hvor meget man rider

  • #13   28. jul 2015 Selvom du bliver meget lang (høj), kan du sagtens ride pony smiley problemet er når ponyen skal sælges igen, da du så har redet den for svært for den næste rytter. Den næste rytter har måske ikke nær så lange ben og får derved svært ved at give de samme signaler som du gjorde smiley
    Men hvis du rider mest dressur burde dine lange ben ikke være en hindring, men det vil det blive ved høje spring smiley
    Håber du finder din nye bedste ven uanset højde smiley


  • #14   28. jul 2015 nej vægten er ikke et problem, din højde heller ikke, og det eer vigtig at du finder en du er tryg ved, men det vil stadig være synd, hvis du finder netop det, ved en der bliver for lille, og du så er nødt til at skifte den inden for kort tid. eller hvis dine interesser ændre sig

  • #16   28. jul 2015 Jeg ville da følge hjertet og tage ponyen smiley Hvis den har lidt god fylde bliver det altså ikke et problem med dine ben. (Kommer også an på om det er benene der er lange eller overkroppen)

    Jeg købte min pony på 147 da jeg var 15 og har så bare startet hende i hest smiley
    Fik så et afkom der er blevet lille hest 157 og har så også en pony mere som er 143,5 cm og grundet han har fylde indvirker mine ben fint på ham smiley Så det er bare at følge dit hjerte smiley Jeg er heller ikke til de helt store heste 165+ så jeg vil nok altid holde mig til de lidt lavere.

    Mine ponyer er glade når de rides og klare sig ganske godt i hest smiley Er selv 171 cm høj smiley


  • #17   28. jul 2015 jeg ville mene du bliver for høj, og det kan altså påvirke lige så meget som vægt kan..

    stod selv med en pony på 145-147, jeg var 177 da jeg købte ham (jeg var 12 år), det gik, da jeg så blev 14 og 182 høj, kunne ponyen altså knap gå dressur mere, fordi min højde var i vejen for hans balance.. så det endte ud i at jeg måtte sælge ham, så han kunne nyde at bruges smiley

    men det er jo noget du skal gøre op med dig selv i længden, jeg vil bare råde dig til at tænke over du sikkert ikke er færdig med at vokse, og så bliver det bare rigtig træls at have købt en pony som man ikke kan ride smiley jeg står selv nu med en på 160, han er osse lige lav nok, men det er meget bedre end ponyen smiley


  • #18   28. jul 2015 Jeg kan sagtens forstå du gerne vil have pony, især med de gode ponyår du har tilbage.

    Nu ved jeg ikke hvilken type pony du kiggede på, men en robust pony på maksmål kan du sagtens ride dine ponyår ud på, især når du ikke er tung.

    Gør hvad du føler dig mest tryg ved, det vil du blive gladest for i længden smiley


Kommentér på:
Pony eller lille hest?

Annonce