{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyr og minder
  • #1   29. jul 2015 Ikke på samme måde som mennesker, det tror jeg helt sikkert ikke på. smiley

    Hvis der er noget de "husker", så tror jeg det er i form af en stærk følelse. Altså har en hest som føl oplevet noget meget traumatisk med eksempelvis bokse, så kan den eventuelt have problemer med at stå i boks, fordi den mindes følelsen af oplevelsen (hvis det giver mening) smiley


  • #2   29. jul 2015 Altså da jeg boede i Kina overtog jeg tre hunde. Den ene var bange for mennesker, og man kunne slet ikke komme til hende. Vi tror at hun er blevet slået som lille (altså før vi fik hende).
    Det må have været noget hun husker, for det er ikke noget der er gået i arv. Lige nu her i Danmark har jeg en af hendes efterkommere, og han er bare den mest kælne hund man kan have smiley


  • #3   29. jul 2015 Nej det kan de ikke. Men de kan huske mennesker eller andre heste de har været glad for. Min tidligere vallak Milan havde siddet fast i en boksdør som føl. Dette forbandt han med mennesker. Så det var svært at vinde hans tillid og bare lære ham at løfte Hove eller at blive trukket med i grimen.

  • #4   29. jul 2015 Ishesten - hvordan tror du så han forbinder mennesket med boksen? er det en stærk følelse, der får ham til at huske? smiley

  • #5   29. jul 2015 Heste har en meget mindre stor hjerne end os mennesker så der er begrænset hvad de kan huske, og så er der diverse hjernefunktioner den ikke har såsom at kunne ræsonnere. De kan huske nogle ting et stykke tid, øver man det ikke så glemmer de det igen da hjernen bruger pladsen til at huske andre ting. Men jo mere man får lavet hestens dagligdag til rutiner, jo mere plads vil den have til at huske div
    Øvelser Osv. Men der er særlige hændelser der bla. Har med instinkter at gøre der vil sætte sig fast og de vil altid huske det. smiley

    Mvh TT


  • #6   29. jul 2015 Var der ikke selv da set forgik ved avler. Men de kom for at hjælpe ham fri fra boks døren. og han endte med at ødelægge boksdøren og han løb med den efter sig. De var så i hælene på ham og derved blev han bange for mennesker

  • #7   29. jul 2015 Men tror du så det er en tilbagevendende stærk følelse der får ham til at huske oplevelsen eller husker han oplevelsen i billeder eller måske noget tredje? smiley

  • #8   29. jul 2015 Tror det følelsen men også i billeder. Har oplevet en hest der ikke ville gå en bestemt vej pga en rytter der havde pisket ham da han ikke ville over vejen

  • #9   29. jul 2015 Jeg tænker det er visuelt for hvis det ikke var så ville han ikke reagerer på et andet sted, med andre type døre Osv. Hvis det var følelser (der kommer af lugte, berøring og lyde) så ville han jo ikke reagere andet end på det sted hændelsen fandt sted.. smiley

    Mvh TT


  • #10   29. jul 2015 okay, så i to mener hesten kan huske i billeder? det er et mysterie for mig, som jeg prøver lidt at løse. smiley

    Men kan de huske barndomsminder i billeder? Altså positive minder? smiley og er det gældende for alle dyr?


  • #11   29. jul 2015 Nej.. Ikke alle dyr har samme str storehjerne.. Så der er begrænset hvad der er af plads.. Insekter har feks ingen lillehjerne og kan ikke koordinere kroppens bevægelser og såsom en frø er fuldstændig blottet for viden om egen eksistens smiley

    Mvh TT


  • #12   29. jul 2015 ahh okay smiley


  • #13   30. jul 2015 Jeg tænker hest, hunde, grise, køer og æsler, kaniner

Kommentér på:
Dyr og minder

Annonce