{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.265 visninger | Oprettet:

Nadia J
Nadia J
Tilmeldt:
29. jul 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Hjælp til identificering og evt vurdering af western sadler. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Efter min svigermors skilsmisse, har jeg tilbudt at hjælpe med at sælge en del westernsadler der lå og samlede støv.
Jeg vil hører om der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig med at finde en realistisk pris...
Så vidt vides er sadlen aldrig blevet brugt - har højest ligget på en hest. Den er ikke fuldt monteret. Der er et mærke på den hvor der står FK. Målt til at være: 16" i western størrelse.

På forhånd mange tak for hjælpen smiley

Mvh Nadia


Kommentarer på:  Hjælp til identificering og evt vurdering af western sadler.
  • Nadia J
    Nadia J Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #1   29. jul 2015 Om denne sadel ved jeg dette:
    Brugt sadel med spor af disse. Standen mellem brugt og ældre brugt. Er monteret med: gjord. Målt til at være: 15" i western mål


    profilbillede
  • Nadia J
    Nadia J Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   29. jul 2015 Brugt, men ikke med mange brugsspor. Er monteret med gjord. Målt til at være: 15" i western mål

    profilbillede
  • Nadia J
    Nadia J Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #3   29. jul 2015 En sadel som jeg endnu ikke har fundet ud af hvad er for en. evt. en plantation sadel. Er udstyret med gjord, stigbøjler og fortøj. Målt ud fra western-standard er den målt til at være: 15"

    profilbillede
  • #4   30. jul 2015 Hvor bred er sadlerne? Hvilket mærke er de?

  • #5   12. aug 2015 Ved ikke om dette stadig er aktuelt smiley

    men de sadler der er afbilledet er alle i en priskategori der er mellem 0 og 800 kr sådan cirka. Det er inden for westernverdenen såkaldte "papsadler" som ikke er lavet til at ride i, da de sjældent passer hesten, eller kan holde til dagligdags brug.

    De er flotte til pynt eller til barstole.

    Den brune af dem, er højst sandsynligt en argentinsk eller sydamerikansk sadel som bliver brugt af kvægfolk ligesom westernsadlerne, men de er ofte meget smalle og svære at få til at ligge på hesten.


  • Nadia J
    Nadia J Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #6   14. aug 2015 Okay, mange tak for svaret, det har været meget behjælpeligt smiley

Kommentér på:
Hjælp til identificering og evt vurdering af western sadler.

Annonce