{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
698 visninger | Oprettet:

Beskyttelse eller ej? {{forumTopicSubject}}

Mig igen!

Jeg kom til at tænke på noget:
Hvornår ved man at man skal bruge ben beskyttelse (gamacher, bandager, klokker osv)?

Jeg bruger gamacher når jeg springer og har haft bandager på til stævne, men ellers bruger jeg ikke noget beskyttelse... Burde jeg det??
Han går uden sko og har aldrig haft nogen problemer mht. at han støder benene/hovene sammen...


Kommentarer på:  Beskyttelse eller ej?
  • #1   30. jul 2015 Nej, hvis den sagtens kan gå uden gamacher, den går uden sko og har altid gjort det. Ville jeg ikke bruge det, til spring og tur måske, men ellers ikke. Hvis den begynder at ramme sig, sku man måske begynde med det.

    Jeg rider kun med gamacher i spring. Og bandager til stævner, eller hvis hun skal være lidt fin.. smiley


  • #2   30. jul 2015 Ok, tak! Kom bare til at tænke på at jeg aldrig rigtig har tænkt på at bruge det...
    Bruger også neonklokker til tur smiley
    Fint fint hvis jeg har gjort alt rigtigt smiley


  • #3   30. jul 2015 Hvis hesten aldrig har brugt det, er der ingen grund til at begynde med hvertfald! smiley

  • #4   30. jul 2015 Jeg bruger kun gamacher nogengange hvis jeg skal springe.
    Jeg kan finde på at lægge bandager, gamacher og/eller klokker på, hvis vi skal have taget billeder og jeg gerne vil have udstyret matcher. Men der er ikke rigtig nogen grund til det udover jeg synes det er pænt :P.


  • #5   30. jul 2015 Super!! smiley

  • #7   30. jul 2015 Jeg bruger altid klokker, og gerne også gemacher. Af den simple grund, at jeg ønsker og passe på hans ben! smiley
    -Dermed ikke sagt det også kan være nogle tynde Picasso/eller tykke rbh. Fremtrækker de tynde når det er meget varmt udenfor.

    -Men langt fra alle behøver dette, men har heller ikke helt styr på benene i nu. smiley -Klokker er smart hvis hesten jokker sine sko af, hvilket min godt kan finde på.


  • #8   30. jul 2015 Brug kun beskyttelse hvis det er nødvendigt, ellers bliver benene kun mere skrøbelige..

    min ene har altid forbensgamacher på under ridning da han har løse led i forbenene og man kan tydeligt høre han knalder benene sammen uden gamacher..

    udover det har jeg ind i mellem klokker på når han er i form, og rides regelmæssigt, da han så har det med at træde så meget ind under sig selv at han træder sig i ballen..

    og den anden hest jeg har, for kun gamacher på under springning eller hvis vi skal have taget billeder hvor han skal se lidt pæn ud..

    Man kan se om de har brug for det hvis der kommer skader ganske simpelt..


  • #9   30. jul 2015 Jeg bruger ALTID beskyttelse, uanset hest og både i spring og dressur!

    Det kan godt være at det ikke er alle heste der har behov for det, men alle heste kan komme til at træde forkert/snuble. Jeg red en gang en halv time uden, min hest snublede i galop, den ramte sit forben og blev stokhalt.!! Jeg var rigtig heldig at det ikke gik værre, men fra nu af, har jeg altid gamasher på..

    Better safe than sorry..

    Og jeg synes min hest har nok skader eller hvad man kan sige, så hvis jeg kan afværge at den træder en sko af ved at putte klokker på, så putter jeg klokker på, og kan jeg passe bedre hendes ben med gamasher, så putter jeg dem på..

    Også lytter jeg til min træner, og han siger ALTID beskyttelse på ben.. Også på fold!


  • #11   30. jul 2015 Så klokker en egentlig en god mellemløsning? Så er man sikker, uden at det bliver alt for varmt for ham(det sidste var lige så meget for min egen skyld) smiley

  • #12   30. jul 2015 Min får både bagben og forbensgamacher på, fordi hun går meget snævert og rammer sig selv. Og klokker fordi hun er meget usikker og ikke har så god balance, så hun kan nemt komme til at træde op i sig selv og gør det også smiley hvis man kan se det er nødvendigt skal man, ellers ikke. Så gør man hesten en bjørnetjeneste.

  • #13   30. jul 2015 Altså hvis hesten altid har været vant til at gå uden, den har ingen sko på og hesten egentlig ikke bruger det. Ville jeg ikke bruge det, som en af de andre skriver, så bliver hesten mere skrøbelig. Men altså klokker kan man godt bruge, uden den bliver skrøbeligere af det, hvis du ønsker det.. smiley

  • #14   30. jul 2015 Ok. Jeg forstod på to af de andre at det var smartest at have noget på.. Men nu er der jo så et flertal der siger at jeg skal lade vær, så det gør jeg - så skal han heller ikke til at vænne sig til det smiley

  • #15   30. jul 2015
    De fleste heste kan egentligt sagtens gå uden - også heste uden sko.
    Heste der træder på sig selv, klotter over ben, slår dem sammen mm. tit heste der er ude af balance, låst i kroppen eller på forparten eller andet - og dermed et problem der skal løses.

    Min kunne nok godt undvære, hun går kun med det for pyntens skyld ;o).


Kommentér på:
Beskyttelse eller ej?

Annonce