{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Grime på i boksen?
  • #1   31. jul 2015
    Nogle gange, nogle gange ikke.
    Det er lettere for udlukkeren når der er mange heste, at de har grime på - men på den anden side så en risiko for at de kan sidde fast i boksen. Men det kan de jo også på folden.


  • #2   31. jul 2015 Jeg tager Emil og Clintons grimer af i stalden OG på folden, så de ikke sidder fast, kommer til skade eller smider den (det gør de kun på fold). Men det fungerer så helt fint for mig da de ikke har noget imod at få den på igen.

  • #3   31. jul 2015 Der er nok rigtigt mange meninger om dette.

    Jeg synes altid en hest bør bære noget så man kan få fat på den, hvis der opstår en situation, der gør det nødvendigt. Fx. brand, storm, mm. eller hvis de er løbet ud fra folden.

    Man kan få en af de nymodens halsremme som brister i spændet, hvis hesten hænger fast. Med grimer har man hørt om alle mulige ulykker, men vi har haft grimer på hestene i mange år i boksen, uden der er sket noget som helst.

    Afhænger nok af stedet den står og hvad den kan "komme til skade på" og af forholdende. Og situationen. Jeg har set en hest hænge sig i vandkoppen engang, så derfor tror jeg man skal gå middelvejen og få en halsrem der kan knække hvis der er tryk på, men alligevel være så solid at man kan få fat på hesten hvis der er behov for det.

    Der er mange meninger herom. Vælg det du synes er bedst for dig.


  • #4   31. jul 2015 Mine har helst ikke grime på hverken i boks eller på fold. De klør sig, og har mange steder at hænge fast smiley

    Jeg ville dog sagtens lade dem gå med grime på fold, hvis der ikke var ting at hænge i. Ser helst de får grimen af i boks!


  • #5   31. jul 2015 Er helt enig med Camilla smiley

  • #6   31. jul 2015 vores får grimen af i boksen, og har den på på fold. fordele og ulemper er det samme som de andre siger..

    Man kan sagtens få en sikkerhedsgrime også. Mener Catago laver dem. Der sidder en nøglering (lignende) oppe bag ørerne, så hvis hesten skulle sidde fast, springer den op og vupti, hesten er "løs" smiley


  • #9   31. jul 2015 Min Pony har kun Grime på når han går fra fold til boks, da det slider meget på ham (uanset hvad for en grime han har på)
    smiley


  • #10   31. jul 2015 Helst uden grime i boksen da det ikke er særlig rart at sove med den på. Men det kræver at jeg har været der efter indluk. smiley på folden har han den på medmindre der er spået tordenvejr eller der er hestetyver på færde i området smiley

    Mvh TT


  • #12   31. jul 2015 Vores har dem på når de er på fold, og når de kommer ind i deres boks, får de dem af smiley

  • #13   31. jul 2015 Min har altid grime på og det er ligeså meget pga af hans temperament som det er at hvis der går ild i stalden eller lignende så tager brandfolkene først og muligvis kun de heste med grimer på, og det ville jeg ikke kunne holde ud at vide at en grime kunne gøre hele forskellen om hvorvidt min hest nåede ud eller ej.

  • #14   31. jul 2015 Der er ligeså mange fordele som ulemper, så jeg vil mene det er en smagssag, og kommer an på hvor man står - fx hvad der er lettest for en evt. udlukker på et større sted osv.

    Fordelen ved at have grimen på, er at hesten er lettere at få fat på, hvis der skulle ske noget - fx brand eller en anden situation, hvor hestene skal hurtigt ud. Hvis hesten af en eller anden grund skulle slippe ud af boksen, er den også nemmere at få fat på.

    Ulempen ved at have grime på, er at den kan hænge fast i boksen, og hvis boksen er lav, kan sidemakkeren bide i grimen. Det må desuden også være mere behageligt for hesten, der slider mindre på pelsen og er generelt mindre forstyrrende for hesten, når den ikke har grime på.


  • #15   31. jul 2015 Mine heste har grime på når de bliver håndteret. Ellers har de ikke grime på på fold eller i boks. Mine heste trives bedst med dette, samt den ene vallak bliver ved med at irritere de andre ved at bide fast i deres grimer. Derudover hader jeg skravemærker...

  • #16   31. jul 2015 Alle vores opstaldede + vores egne har ikke grimer på når de er inde, dog har de altid udenfor på folden. smiley

  • #17   31. jul 2015 Vi har ikke grime på i boksen.
    Hesten kan komme til at sidde fast og så vil den gå i panik.
    Vi syntes også at hesten kan være fri for grimen i boksen hvis den har været på fold hele dagen.
    Det er jo en fordel ved at have grime på hvis hesten løber ud af boksen.


  • #18   31. jul 2015 Jeg syns det rart de får dem af i boksen om natten da jeg syns det må være rart at slippe for dem. Lige som folk der bruger briller det må også være rart at få dem af nå de skal sove.
    Men det en smags sag.
    Og man man må acceptere det på opstaldningsteder at det af sikkerheds messige grunde er et must.
    Men nå mine flytter hjem en dag så skal de gå uden om natten i deres bokse:)


  • #20   31. jul 2015 det er forskelligt fra sted til sted, der jeg købte ham havde han grime på døgnet rundt, fordi de lukkede ud og ind smiley
    efterskolen havde han den kun på, på folden, og når han var løs i hallen smiley
    hansenberg havde han osse grime på, på folden.
    og der hvor han er nu, har ingen af dem grimer på, hverken på fold eller i boks smiley


  • #21   31. jul 2015 Altid uden i boksen da jeg kender en hest der mangler et øje fordi den har siddet fast

  • #22   31. jul 2015 En ting det kan være værd at undersøge er også, at nogle forsikringsselskaber ikke vil dække hesten, hvis ikke den har grime på og går igennem hegnet...

    Jag har altid anvendt halsremme, der ikke giver skarvmærker på næseryg m.m. og som sidder tilpas til, at hesten ikke kan hænge fast.


  • #23   1. aug 2015 Det op til en selv om hesten skal have grime på eller ej, og men man skal bare tage hensyn til at hvis der f.eks opstår en brand i den stald den står og brandmændene skal redde hestene ud, tager de ALTID dem med grime på første da de er de letteste at få ud:)

    Min står ALTID med grime både på fold og i boksen, men hvis vi f.eks er til et stævne en weekend (landsfinalerne på vilhelmsborg) får hun grimen af i boksen
    Folden skal hun have grime på lige meget hvad for nogen gange er hun en virkelig kælling at fange (undskyld mit sprog)
    Og hvis der er hestetyve i området er jeg så heldig at de aldrig vil få min hest op i en trailer uden de selv vil komme til skade??


  • #24   1. aug 2015 køb en sikkerheds grime, så kan han have dem på hele tiden uden at komme til skade. Ellers INGEN grime på folden. en hest fra vores stald mistede livet fordi den sad fast i grimen på folden.

    http://gymnastikogridesport.dk/eskadron-sikkerhedsgrime.html jeg kan anbefale denne grime, hvis han sidder fast i noget springer ringen i nakken og grimen glider af. Men sammentiedig går den ikke i stykker hvis en anden hest bider i den smiley


  • #25   1. aug 2015 Hvad er det han kan hænge fast i på folden og i boksen? smiley
    Tusinde tak for jeres svar!


  • #26   1. aug 2015
    På folden kan hesten klø sig bag øret også hænge fast i grimen, ligesom den kan hænge fast i træer hvis der er det :o)


  • #27   2. aug 2015 Men igen, tjek det lige med jeres forsikringsselskaber først. De færreste har råd til millionerstatninger, hvis hesten går gennem hegnet og er skyld i ulykker som forsikringen ikke vil dække pga. fx. manglende grime.

  • #28   3. aug 2015 Har ikke grime på i boksen.
    Har ALTID grime på, på marken.


Kommentér på:
Grime på i boksen?

Annonce