{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.577 visninger | Oprettet:

Holte Rideklub {{forumTopicSubject}}

Da jeg kraftigt overvejer at flytte ud på Holte Rideklub vil jeg gerne høre jeres erfaringer, har været deroppe og kigge så ved godt hvordan der ser ud smiley
Nogle gode/dårlige erfaringer ved at stå der og hvordan er det med den regel om at man kun må springe når der er underviser tilstede? Bliver det ikke ret dyrt når man er springrytter? smiley

Håber at høre noget fra jer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Holte Rideklub
  • #1   2. aug 2015 Alene manglen på foldtid gør, at jeg ALDRIG sætter en hest der

  • #2   2. aug 2015 Hvor meget er de da på fold? smiley


  • #3   2. aug 2015 Det er luftefolde

  • #4   2. aug 2015 I min verden skal en hest gå ude så længe som muligt


  • #5   2. aug 2015 Jeg tænker iforhold til timer? Har læst at foldordningen er fra 7-13?

  • #6   2. aug 2015 Sidst jeg tjekkede var det 2-4 timer

  • #7   2. aug 2015 Det er da også frygtelig kort tid ?

  • #8   2. aug 2015 Nu ville min kun komme på fold i gennemsnit 2 timer hver dag, hvor jeg står nu, så det vil alene være en forbedring smiley

  • #9   2. aug 2015 Stadig øv?
    Hvorfor ikke vælge et sted med mere foldtid?

    Ved ik om man må medbringe egen underviser? Det ville jeg gøre smiley


  • #10   2. aug 2015 Fordi at jeg ikke kan få ordentlige faciliteter andre steder i nærheden, enten er det et lille ridehus og/eller dårlige bundforhold og regler som jeg ikke bryder mig om smiley Selvpas er heller ikke en mulighed for mig.... Der står ikke noget om det med underviser, men ja det har jeg overvejet, hvis man altså må det smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #11   3. aug 2015 nu er jeg lige den irriterende type, der skriver lidt ot.

    er dit behov vigtigere end hestens?


  • #12   3. aug 2015 Nu kører jeg forbi Holte Ridecenter hver dag, meget små folde med meget lidt græs smiley
    Det vil jeg aldrig byde min hest!


  • #13   3. aug 2015 I får mig til at lyde som en forbryder.... Jeg vil bla. byde hende nogle ordentlige rideforhold og så selvfølge ordentlig tid på fold, fact er bare at det i KBH er svært at finde steder hvor det hele spiller.... Jeg har valget mellem små ridehuse (mindre end 20x40 eller lig med), dårlige bundforhold, mudrede folde, hvor der er risiko for mug så hun skal stå inde alligevel, så kan det godt være hun må på fold et timer fra eller til, men ligemeget hvad er Holte bedre end der hvor jeg står nu, hvor hun nogle gange kun kommer ud 1 time og har ikke tid eller en foldmakker til at sætte hende på anden fold. Når man ikke har bil er det ikke muligt at køre så langt hver dag, men på sigt vil jeg også finde et sted længere væk, som passer bedre til mine krav, men ligenu er det ikke muligt. Men kender i evt. Nogle gårde i skridt afstand fra Holte med længere foldtid?

  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #14   3. aug 2015 Nævnte de ikke noget om foldtid, da du var derude? smiley

    Kendte engang én, der stod på Holte og dengang (inden 2010), kunne man tilkøbe foldordning med 2 timers fold. smiley


  • #15   3. aug 2015 Det kan godt være at man kan tilkøbe foldtid, men det bliver foldene ikke større af smiley

  • #16   3. aug 2015 Jeg var kun ude og kigge på faciliteterne smiley

  • #17   3. aug 2015 Nogle af foldenen var store andre små... Men du går kun 2-3 på hver fold, min står når hun ikke er på sommergræs, på en longeringsbane med 4 ponyer så det vil alene være en forbedring smiley

  • #18   3. aug 2015 Jeg har min privatpony på holte, og hun går 4 timer på grus og så 5 timer på græs om aftenen, så alle jer, der omtaler det som en mild grad af hestemishandling kan godt pakke sammen. Hestene får masser hø og mad 8 gange dagligt gennem foderautomat. Jeg springer og ja som det ser ud nu må man kun springe med underviser. Det er til gengæld Lars terkildsen, som jo er tidligere landstræner i ponyspring. Han er SÅ god!! Kun positive ting herfra, bedste hesteforhold og så hyggeligt sted at være smiley og forresten så er boksene jo SÅ flotte og dejligt store smiley

  • #19   3. aug 2015 Okay tak, lyder som om det er der jeg skal parkere min hest smiley 2 timers fold for 600 lød også meget dyrt, men rart at det ikke er sådan smiley Håber at de laver om på reglen, men det er nu heller ikke det værste, så længe hun kan blive løssprunget ofte (som man jo kan på Holte) :3 Er der mulighed for døgngræs om sommeren? Og er al den tid din går på fold en del af foldordning hele året rundt? smiley

  • #20   3. aug 2015 Hvis din hest må gå sammen med andre er der mulighed for 4 timer på jordfold om formiddagen og om eftermiddagen må man sætte dem ud 2 timer ekstra, hvis man vil. Der er flere folde i området, hvor der tilbydes døgnfold, men det er ikke HRK der står for det. Græsfold er kun om sommeren på et fredet areal bag ridebanerne.

  • #21   3. aug 2015 Okay super, hun har intet problem med andre heste, hun gik i løsdrift eller i boks med meget foldtid på stutteriet hvor jeg købte hende, de var hvertfald mere end 15 hypper smiley Så længe hun altså kan bestemme xD

  • #22   6. aug 2015 Det ligner Frederiksdal, hvor den er nu - hvor billederne er fra, i al fald.

    Hvorfor tager du ikke Exmoorstalden på den anden side af vejen?

    De har store græsfolde og direkte adgang til allerbedste rideterræn..

    Køn blommet hest!


  • #23   6. aug 2015 Ja hun står på Frederiksdal nu, var skrevet op på exmoor, men da jeg er springrytter er det umuligt at springe i deres ridehus om vinteren (mindre end 20x40) og så må man kun longere på springbanen smiley Desuden bliver deres udendørs bane meget nemt oversvømmet smiley Jeg har adgang til samme skov så det er næsten det samme bortset fra foldtid og ridehus.... Og tak synes også hun er meget smuk smiley

  • #24   6. aug 2015 Ja efter jeg skrev kom jeg til at tænke på¨deres mini - men hyggelige ridehus-manege - at det nok var for småt til dig.

    MEN jeg vil foreslå dig noget helt andet - jeg selv ville gen-vælge hvis jeg boede derinde - jeg havde hest der da jeg boede i Holte. Det er ikke så kendt -(medmindre man kender det, haha) - det hedder Stutteri Selsmark i Allerød - søde mennesker har det - Marianne og Bo. Der er det hele: Skøn natur godt ridehus, ridebane, dejlige græsfolde, og billigere end Holte. Ring til Marianne: på tlf. 25380916 . Og vil dy ha' det skal være i Holte, ville jeg ta' Egene i stedet - lige i udkanten af Rude Skov, dejlige folde, god springbane etc. Men det er dyrene end hos Marianne. Jeg synes du skal ta' ud og se stedet.


  • #25   6. aug 2015 Kender godt Selsmarken en lille smule smiley Men ved kun at det er dressurryttere der står der? Er der overhovedet mulighed for at springe?

  • #26   6. aug 2015 jeg tror min besked forsvandt.. prøver igen.
    Efter jeg skrev kom jeg til at tænke på at Exmoorstaldens lille hyggelige cirkusmanege nok var for lille til dig. MEN jeg foreslår noget helt andet: Stutteri Selsmark - som ikke er kendt, medmindre man kender det.. Jeg ville vælge det igen, hvis jeg stadig boede der - da jeg boede i Holte, havde jeg hest der. Der er alt godt - søde mennesker har det - Marianne og Bo. Skønne folde, natur lige ved, springbane, godt ridehus. Og det er billigere end Holte. Prøv at ring til Marianne - og ta' ud og kig. Marianne tlf. 25380916. Og vil du opstalde i Holte, ville jeg vælge Egene i stedet. Igen - skøn natur, kanten af Rude Skov, dejlige græsfolde, springbane. Men det er væsentlig dyrere end Selsmarken.


  • #27   6. aug 2015 nå den var ikke væk alligevel - det var ikke kun dressurryttere da jeg var der -
    men ring og spørg. God fornøjelse.Hej


  • #28   7. aug 2015 Har kortvarigt overvejet Egene, men da de kun har lille ridehus eller intet? Er det droppet igen smiley

  • #29   7. aug 2015 Er der 20x60 ridehus på selsmarken? smiley

  • #30   7. aug 2015 nu synes jeg du har fået så mange info'er at du selv må træde i action -
    de har springbane
    og der er et par dejlige billeder fra annonce i går på hestenettet(ikke springbane), så jeg - Romeo's La Comte har de til salg.
    Og ridehuset er vist 20 40 - men fint - (svært at finde så store som Frederiksdal og Holte Rideklub - men det er vel ikke kun ridehusets størrelse, der afgør om du vil flytte) - jeg har givet dig oplysninger om .. herlighedsværdi ! For hest og menneske, det er vel det det handler om. Held og lykke.


  • #31   7. aug 2015 Har godt læst mig til det andet smiley For mig er et stort ridehus vigtigt smiley Og det på frederiksdal er 20x40 og så er bunden ikke særlig god smiley

  • #32   7. aug 2015 Egenes ridehus er altså fint.

    Som springrytter ville jeg til hver en id vælge Egene fremfor Holte.
    Holtes rytterfaciliteter er jo fine og sådan er boksene også.

    Men da jeg var deroppe måtte folk under 18 ikke ride i skoven selv, man måtte ikke springe uden underviser og derudover måtte man heller ikke ride uden sadel.

    Foldene var noget lort synes jeg. Om vinteren stod de i mudder til knæene og synes slet ikke de var længe nok ude.

    Derudover var de rigtig mange sure dressur-tanter, og jeg synes ikke det var behageligt at ride i ridehuset da man bare fik dræberblik og ingen rettigheder havde.

    Men passer man som rytter ind med tanterne eller er ligeglad med det sociale, er faciliteterne (på nær foldene) rigtig fine jo. Jeg villebare ikke kunne stå der.


  • #33   7. aug 2015 Er det 20x60 på egene, de har ikke den regel med uden sadel længere så vidt jeg ved og eftersom at jeg er over 18 når jeg flytter derop, bliver det andet ikke et problem smiley Men ja der er nok en del dressurtanter smiley

  • #34   7. aug 2015 Altså jeg har de sidste 10 år sprunget i et 16x32 ridehus, og det var nu ikke umuligt smiley Man lærer da at dreje..

  • #35   7. aug 2015 Når du har en hest der først skal trænes op i spring og knap nok kan lave en 10 meter volte i galop har man brug for et større ridehus, hun bliver ikke smidig lige med det samme smiley Kan knap nok få drejet hende rundt i galop så hun kan komme på et spring på langsiden på en 20x60 ridebane xD

  • #36   7. aug 2015 Vi indspringer og ungheste. De har barrieren som støtte, men når man er vant til et mikroridehus, så er det nok lettere sagt end gjort smiley

  • #37   7. aug 2015 Jeg ville ikke turde at springe særlig højt i sådan et ridehus hvertfald smiley

  • #39   9. aug 2015 Hvis der ingen mulighed er for at springe så er det et nogo smiley Er skrevet op på Holte også, så skal derop og stå :3

Kommentér på:
Holte Rideklub

Annonce