{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pony der hjemme (pris)
  • #1   3. aug 2015 Jeg har 2 ponyer på konkurrenceplan.
    De får 12 kg wrap dagligt, kvalitetsfoder, halm/frøgræs stort set ad libitum på folden, smed hver 6-8 uge, de står på træpille/spåneblanding.
    For 2 ponyer bruger vi ca 1500-2000 kr om mdr.

    Så skal undervisning, stævner, udstyr, dyrlæge osv ligges oven i. smiley

    Vi har en trailer, som vi ligger vores mødding i, og hver 2 uge ca, kører vi ud på vores lokale planteskole og aflevere det.
    - vi kørte bare ud og spurgte om de havde lyst til at få noget mødding gratis, deres eneste krav var at der helst ikke skulle være meget andet i (strøelse osv).
    Så selvom halm er den billigste strøelse, skal du lige tænke over at det kan være lidt sværre at komme af med det.

    Året inden lånte vi en stor container, men det var lidt dyrt, og den løsning vi har nu, virker helt fint.


  • #2   3. aug 2015 hvis vi skal have to gående hjemme så vil det udelukkende være til hygge/skovtur, så der vil ikke komme de mere udgifter i form af stævner smiley

  • #3   3. aug 2015 Man kan ikke sådan lige sætte et regnestykke op..
    Ang wrap så er der forskellige størrelser og priser , har du kun 2 kan de ikke nå at spise den inden den mugner ,, Så skal du have hø og det er svært at finde en god kvalitet uden svamp og prisen varier fra 1 kr til 3 kr kiloet .. Så er der noget der hedder frøgræs det er der ikke noget i der feder men det er super godt til ponyer og heste der er for tykke , der må de nemlig spise alt det de kan , det er dog svært at finde det rigtige frøgræs , selv om nogle siger det er det så kan man let blive snydt..
    Korn ... Bor du i nærheden af en bondemand kan det købes for dagspris ca 1.65 kr pr kg og i en foderstof så koster det nok omkring en 5 kr pr kg .
    Det kommer også an på hvilke ponyer du har og hvad de skal yde ..
    Min New Forest den skal leve af næsten ingen ting og det samme med mine welsh men min araber den får alt hvad den kan tygge af wrap og en masse korn .
    Så mine får en slikbalje i boksen samt vitaminer dagligt og det er de 2 dyreste ting , jeg køber dog vitaminerne i tyskland der koster de under det halve uanset mærke.
    Så er der strøgelse , Halm ,, Hør ,,, Træpiller,,,, Knust halm,,, Savsmuld ,,,
    der er stor forskel i priserne og det kommer også an på hvordan du vil bortskaffe det .... Så kan de stå i løsdrift det kræver ikke så meget strøgelse..
    Smed der varier meget med pris og kvalitet og pris hænger ikke sammen så prøv evt flere.... Min connemare og new forest har ikke smed så tit som feks araberen da de andre har meget stærke hove og det kommer også an på hvor tit du rider og på hvilke underlag og om det er nøjevendig med sko


  • #4   3. aug 2015 Min far er landmand så vi bor på en gård, så det gør det lidt billigere for os.


  • #5   4. aug 2015 De omkostninger du skal have priser på er :
    Prisen på at etablere ( stald/boks/skur ) engang beløb
    Pris på strøelse ( halm/spåner/hamp/ ec ec )
    Pris på Bortskaffelse af mødding ( trailer/container/afhentes af andre/?? )
    Pris på etablering af fold ( pæle/tråd/tråd holder/led/strømboks (evt leje af jord))
    Pris på forbrug af Vand ( boksen og folden )
    Pris på forbrug af strøm ( el-hegn og lys i stald )
    Pris på foderforbrug til den pågældende type pony/hest ( foder/vitaminer/mm )
    Pris på strå ( hø/Wrap/frøgræs )
    Pris på beskæring/sko hos den smed du vil benytte
    Dertil skal der lægges penge til vac, og tandeftersyn til siden, da det kommer årligt.
    Ydermere skal der også være økonomi til at reparere hegn og nyindkøbte ødelagt/slidte ting.
    Sidst men ikke mindst, så skal du også have tænkt på en løsning hvis du for brug for hjælp til at foder og staldarbejde, ved sygdom/fester/mm
    Og en løsning, til Ferieperioder ( hvem kan passe/hvor kan du levere ponyen til feriepasning )
    Så alt i alt er det ikke en nem og billig løsning at have heste hjemme. men man får en masse glæde ud af at have den lige i nærheden, som jeg personligt ikke vil undvære.

    ( Vi har 3 ponyer hjemme, og ved ferier og overnatninger køre vi ponyerne ud til 2 forskellige "pleje" steder, det koster også, men det er indberegnet vores økonomi for hestehold hjemme. )


Kommentér på:
pony der hjemme (pris)

Annonce