{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SV: Ændring af hestens navn
  • #2   4. aug 2015 Hvis hesten er mere end 2 år, vil dens gamle navn stadig stå der, bare i ( )
    Jeg ka se, at på SEGES hjemmeside, at det koster 900,- nu, jeg gav 840,-
    Nej, det er ikke så svært, tror man ka gøre det med et opkald, eller en mail.
    Så blir der lavet et nyt pas og ejercertifikat.
    Jeg fik det klart, i sammenhæng med ejerskifte og medicinsider.
    Ellers ka du ringe/skrive til Maiken Holm, det er hende der står for navneændring.


  • #3   4. aug 2015 Der kan så opstå problemer hvis hesten er fra udlandet. Havde en veninder der endte med at køre til Holland, fordi hun skulle have en tilladelse fra avler eller tidligere ejer (kan ikke lige huske hvad det var) før hun måtte ændre hestens navn.

  • #4   4. aug 2015 skulle også lige til at skrive husk det er sjældent hvis det overhovdet sker at avler vil havde du ændre navn (stutteri navn foran hestens navn)

  • #5   4. aug 2015 Man kan ikke ændre stutteri navn, jeg fik lavet navneskift på min, da den var 3½år.
    Før hed den Bøgelys Chic til at hedde Bøgelys Camia (Chic), altså den fik sit gamle navn med i (), og så ved alle stævnestarter.
    Så man "hænger" stadig på det gamle navn plus at det koster mange penge.


  • #6   4. aug 2015 Jeg har lige købt en 2 års som jeg har fået ændret navnet på . Fordi hun er under 3 år står det gamle navn ikke i passet. Det koster 985 kr og jeg sendte passet ind sammen men et stykke papir hvor der stod det nye navn og min underskrift.. Jeg mener at man kun kan ændre navn i forbindelse med ejerskifte og navnet må kun være 2 x 15 anslag dvs at hvis hesten er over 3 år kan det ofte slet ikke lade sig gøre da det gamle navn skal tælles med i de 2 x 15 anslag

  • #7   4. aug 2015 Tidligere ejer af min pony fik specialtilladelse til at ændre navnet permanent, selvom hesten var 3-4 år.
    De havde kaldt ham Hitler smiley
    Så her er gamle navn IKKE med i parentes *S*


  • #9   4. aug 2015 Er det egentlig tilladt, hvis man ikke ændrer det i passet, at starte på en hest til stævne som man har ændret navnet på? Fx hed/hedder min hoppe Tinka i passet, men jeg har ændret det til La Tinka Primavera. Skal de startes med deres rigtige navn? En bekendt mente at det kunne/måtte man ikke.

    Beklager jeg lige spørger i dit emne TS, tænker dog det er ret relevant :).


  • #10   4. aug 2015 Sacha : den vil komme til at starte under det navn den er registreret under. Altså i dit tilfælde Tinka.

  • #11   4. aug 2015 Så jeg kan ikke, når jeg engang skal starte stævner på hende, tilmelde hende som La Tinka Primavera? At det bliver registreret på nettet som Tinka fx gør mig intet, men mere bare om jeg overhovedet kan melde hende til med det navn jeg har givet hende?

  • #12   4. aug 2015 Hvis du melder til via DRF GO, vil der kun komme til at stå TINKA. Så umiddelbart nej, du kan ikke melde hende til i det navn du selv har givet hende.

  • #13   4. aug 2015 Sacha måske det kan lade sig gøre til E/D-stævner hvis du sender en mail og ikke melder til på GO. Men det kan jo så give problemer hvis de ønsker at se passet i sekratariatet smiley
    Det sker tit at "profesionelle" ryttere melder heste til under deres hverdagsnavne hvis hesten bare skal gå LC (altså D klasse) og de ikke vil have resultatet registeret nogen steder, men hvor lovligt det er ved jeg ikke smiley


  • #14   4. aug 2015 Har nemlig en pony, som jeg har fået for snart 2 måneder siden.
    Han er 8 år, men avleren var en Hestehandler.
    I hans pas står der Alfred, men så hende vi var ude T prøve ham ved har ALTID kaldt,mig sagt han hed "Maccoy"
    Min pony lystre på Maccoy, men syntes det er lidt syndt at der så står Alfred i passet??

    Ville rigtig gerne have lavet det om i passet til Maccoy


  • #15   4. aug 2015 Du skal have tilladelse/ lov og underskrift af avleren, til at skifte navnet i passet og så koster det jo så et nyt pas.

  • #16   4. aug 2015 Jeg skulle ikke bruge underskrift fra avleren...


  • #17   4. aug 2015 Karin - Jeg starter kun E og D stævner og bruger aldrig GO, men tak :).

  • #18   4. aug 2015 Og tak Karen for svar :).

  • #19   4. aug 2015 Jeg sku heller ik bruge tilladelse fra avler.
    Det er kun, hvis der er stutterinavn på, at man ska ha tilladelse til at slette det.


Kommentér på:
SV: Ændring af hestens navn

Annonce