{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.545 visninger | Oprettet:

Hjælp: viden omkring EMS og PPID på samme hest! {{forumTopicSubject}}

Hej hg
Jeg har et stort problem, som jeg meget gerne vil have hjælp til.
Først en lille sygdoms historie:
- Sidste år blev hun slemt forfangen, men hun blev rask tilsidst.
- Så fik hun en hovbyld, som var meget slem, da den var byb og skulle behandles med antibiotika

- I år blev hun syg igen med forfangenhed, som også værrede lang tid, hvor det var slemt, og stadig er der lidt i perioder (hun er stadig ikke på græs)
- Nu har hun lige fået konstateret både EMS og PPID (chusing)

Jeg vil ikke spørge om jeg skal aflive hende eller ej, men er der nogen af jer, der har haft hest/heste eller kender nogen hest, som både havde EMS og PPID og hvordan den hest fik det om den fik det bedre efter behandling af PPID? ja faktisk alt om, om hesten fik det bedre eller fortsatte med at værre lidt syg, med lidt syg mener jeg kunne ikke komme på græs, ikke kunne motioneres regelmæssigt og sådanne ting.

Undskyld det lidt lange indlæg, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, for vi har snakket om aflivning, da hun er en hest som ikke vil kunne fungere unden motion eller græs/ store marker. Vi (min familie) synes bare samtidig aflivning virker forkert, da hun virker frisk og glad vrinsker efter os, og vil stadig gerne snakkes med eller trækkes (vi skulle til at starte med at belaste hovene lidt efter dr. dyr)

Jeg ved ikke hvad det her ender med, men en ting er sikkert dyr skal ikke holdes i live for mennneskets skyld. Jeg vil bare gerne høre hvordan det er gået andre heste med de 2 sygdomme. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp: viden omkring EMS og PPID på samme hest!
Kommentér på:
Hjælp: viden omkring EMS og PPID på samme hest!

Annonce