{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.324 visninger | Oprettet:

Ny hest - hvilket udstyr? {{forumTopicSubject}}

Hej igen:)

Jeg ved godt jeg satser lidt stort her, men sagen er den at jeg er i gang med at købe mig min første hest og så ville jeg bare spørge jer om hvad i synes man skal have som udstyr (så jeg kan lave en tjekliste) smiley
Altså fx dressursadel, springsadel, utallige grimer og et brugt dækken til at starte med:)

Mener også strigler og ekstra udstyr:)
Heller for mange foreslog end for lidt:P

Tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hest - hvilket udstyr?
  • #1   4. aug 2015 Der er riiiigtig mange emner herinde om det smiley
    Tror jeg har et, der kan du bare kigge smiley


  • #2   4. aug 2015 Grime og grimeskaft
    Ekstra grime og grimeskaft
    Strigler (hård børste, blød børste, hovrenser)
    Svamp, vaskebørste og svedskraber samt en vaskespand
    Måske noget fluemiddel (kommer an på, hvor mange insekter I har der hvor du rider)
    En god, desinficerende salve
    En trense
    En sadel
    Et sveddækken (fx et fleecedækken)

    Så kan du klare dig i sommer. Så skal du måske investere i et tykkere dækken senere - det afhænger af hestens pelssætning og hvorvidt du ønsker at klippe den.




  • #3   4. aug 2015 Glem alt om dækken før du har hesten.. Forhåbentligvis ikke nødvendigt med den dyre udgift..

    Sommer og vinter grimer.(men burde vente med det indtil man har hesten ift str.)
    Mange træktov
    Strigler
    Longe tov
    Longe pisk
    Førstehjælpskasse

    Når man har hesten så "behøver" man
    Hovedtøj
    Sadel/er der er tilpasset hesten af proff.
    Vandklokker, kapsun, evt klokker, mindst to underlag. Evt gamacher. Sveddækken, vægt målebånd, hø vægt, småmasket hønet. Osv Osv.

    Mvh TT




  • #4   4. aug 2015 Kommer jo helt an på hesten og hvad man ønsker at ride..
    Min ene hest har 3 sæt med underlag og hut, de to af sættene har gamacher til og så et hvidt sæt med underlag og hut, derudover har han 2 trenser 1 dressursadel, 1 lændedækken m. 200g i, 1 fleece dækken..
    regndækken, 100g. dækken, 200g dækken, 300g dækken

    Den anden har
    3 underlag (1 hvidt), 3 par gamacher (1hvidt par), 1 dressursadel, 1 trense med hackamore, 1 med bid, fortøj m. martingal, 1 par klokker, 1 fleece dækken..

    derudover har jeg masser af strigler, svampe, svedskrabere, træktorve, grimer, diverse plejeprodukter (sår, showshine, fluespray), fluemasker, transportgamacher, longetorv, longepisk, vægtmålebånd, hø net, flere str. gjorde, og longegjord

    Jamen har jo mange ting, men mange af tingene bruger jeg aldrig eller i hvert fald sjældent


  • #5   4. aug 2015 Kommer også lidt an på hvilken rytter du er? Nogle kan klare sig med utrolig lidt, mens der også er ryttere (som mig!) der skal have ting til stort set alt smiley Og så skal du også overveje hvilken hest du har, altså hvilke behov den har fx i forhold til om den skal bruge dækken eller ej osv. smiley

Kommentér på:
Ny hest - hvilket udstyr?

Annonce