{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.584 visninger | Oprettet:

Samme dyrlæge som sælger - Handelsundersøgelse {{forumTopicSubject}}

Hej

Inden vi lige begynder vil jeg godt lige sige jeg har hørt historier om at man aldrig skal tage samme dyrlæge som sælger MEN nu har jeg hørt rigtig mange gode ting omkring denne dyrlæge.

Jeg skal købe en hest fra en salgsstald og hører at de bruger Hørsholm Hestepraksis. Jeg har selv har været ude ved mit kommende opstaldningssted og kender dem godt. De anbefaler Hørsholm til handelsundersøgelsen

hvad tænker i? bruge hørsholm eller?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Samme dyrlæge som sælger - Handelsundersøgelse
  • #1   4. aug 2015 Nix - aldrig brug samme dyrlæge som sælger har, til handelsundersøgelse.

  • #2   4. aug 2015 Nu er Hørsholm jo en stor klinik, med mange forskellige dyrlæger, så der er nogle forskellige at vælge imellem.

    Er det salgsstalden der ejer hesten du skal købe? eller formidler de bare salget?

    Jeg ville så ikke bruge samme dyrlæge som sælger, for hvis der bagefter opstå nogle problemer kan der være svært med beviser.

    Nu er der andre gode dyrlæger i området, så det burde være muligt at finde en anden.

    PS. jeg bruger selv Hørsholm, og er rigtig glade for dem.


  • #3   4. aug 2015 Hørsholm er nu rigtigt dygtige, de handelsundersøgte min hest. Men de har også flere forskellige dyrlæger, så evt. bare brug en anden dyrlæge derfra?

    Både min veninde, og min nuværende parts ejer bruger dem også. Generelt er vi mange i Nordsjælland der bruger dem og er glade for dem smiley

    Jeg kan huske da min hest blev handelsundersøgt blev der både taget blodprøve og røntgen, og alle disse filer gemmes jo og kan tages frem hvis der senere skulle opstå tvivl om noget som helst.


  • #4   4. aug 2015 Problemet kan blive, hvis der opstår tvivl om noget er før eller efter at hesten er solgt.

    Så er det Hørsholm mod Hørsholm.

    Det er altså bedst med en uvildig dyrlæge.


  • #5   4. aug 2015 Må jeg spørge hvorfor man ikke skal det?:)

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   4. aug 2015 Kan ikke ikke se problemet.

    en dyrlæge bør være professionel nok til at vurdere hestens helbred, uden nogen økonomisk bagtanke.

    hvis jeg skulle sælge hest, og køber var fra området, er chancen meget stor for at køber bruger samme dyrlæge som jeg selv.

    Jeg kan virkelig virkelig virkelig ikke se problemet smiley


  • #7   4. aug 2015 Vi har også snakket med Hørsholm dyrlægerne og de sagde også at det ikke burde være sådan at man tager side når man handler:)

  • #8   4. aug 2015 Og jeg skal også have taget røgten af benene

  • #9   4. aug 2015 Problemet er også kun hvis der opstå en tvivl bagefter.
    Det er både for at sikre sælger og køber bedst muligt, du har som køber undersøgelsepligt.
    Dette er kun for at sikre dig selv bedst muligt.

    Hvis du læser ALLE anbefalinger i forbindelse med hestekøb, vil du se at det er vigtigt med en UVILDIG dyrlæge.

    Dette har INTET med Hørsholm at gøre, de er meget dygtige og kompetente.

    Jeg har selv lige købe hest, i en anden del af landet, og valgte og ringe til min egen dyrlæge og hører hvem han kunne anbefale i området. Og ikke var sælgers dyrlæge.


  • #10   4. aug 2015 Vi har lige solgt en 4 års her i Maj. Den skulle ikke så langt væk, så køber brugte tilfældigvis samme dyrlæge som os. Køber spurgte bare om vi havde noget imod at de brugt hende og det var jeg sådan set ligeglad med, da jeg er ret sikker på at min dyrlæge nok skal gøre arbejdet godt og grundigt.

    Jeg tror desuden at dyrlægen skal stå til ansvar for den undersøgelse de laver og overser de eller "glemmer" en fejl efter aftale sælger fx en rtg fejl, så får de da problemer efterfølgende.

    Men jeg mener faktisk at køber havde hørt at vores fælles dyrlæge tidligere havde sagt nej til at handelsundersøge en hest hos en hvor hun kom hos både køber og sælger.


  • #12   4. aug 2015 Dengang vi fik vores pony Handelsundersøgt, spurgte vi ejeren af ponyene om hun ville gøre det. Men hun sagde at det var bedst at få en anden til at gøre det, da der måske godt kunne blive ballade med forsikringsselskabet. Så det gjorde vi, og der har aldrig været problem, men bare for at være sikker smiley

Kommentér på:
Samme dyrlæge som sælger - Handelsundersøgelse

Annonce