{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
650 visninger | Oprettet:

Fodring af dressurpony? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne høre hvad i fodrer jeres dressurponyer med. Det drejer sig om en spinkel kat. 1, han går stævner 2-3 gange om måneden, og trænes 6 dage om ugen. Udover det går han på fold fra 5-18 hver dag.
Hvilket foder vil i anbefale? og hvor meget wrap? smiley


Kommentarer på:  Fodring af dressurpony?
  • #1   4. aug 2015
    Det kommer an på hvor trivelig hesten er - dvs. hvor let og holde huld på.

    Jeg ville give hesten ad libitum wrap - dvs. alt det den kan spise. Lige pt. spiser min kat 1 pony 8-9 kg men til vinter bliver det mere, da hun står længere inde. Der ligger det på 12-15 kg wrap.

    Også ville jeg også sørge for at hesten har grovfoder på folden, så den ikke står uden mange timer der - fx til vinter hvor græsset ikke længere er der.

    Min er en "easykeeper" så hun holder energi og huld på ingenting.
    Hun kan leve af fx Horselux Easy eller Struktur 100 - begge er fuldfoder som hesten skal have 100 g pr. 100 kg hest af.
    Lige nu lever hun af vitaminer og en klat lucerne - med fin energi også selvom hun rides næsten hver dag - og i vinters også, hvor hun blev trænet hårdere.


  • #2   4. aug 2015 Min får mad 2 gange om dagen.
    500 gram + tilskudsfoder
    Ud over det får han hø 3 gange om dagen. Ca 3 kg hver gang. Han går ude både om dagen og natten.

    Min får det han skal have for at kunne gå den plan som han gør. (Stævner hver weekend og rides 7 dage i ugen).


    profilbillede
  • #3   4. aug 2015 Min hest der bliver redet næsten hver dag, (en times pr. gang +/-) han lever af roepiller og vitaminer 2 gange om dagen.. Og så får han en stor skive hø hver dag..

Kommentér på:
Fodring af dressurpony?

Annonce