{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.918 visninger | Oprettet:

Køb af hestetrailer i Tyskland - hvor? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal ud at købe en hestetrailer, og tænker at købe den i Tyskland da der er mange penge at spare. Jeg vil enten have en Böckmann eller Humbaur. Er der nogen der kan anbefale et godt sted, gerne tæt på grænsen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af hestetrailer i Tyskland - hvor?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   19. aug 2015 Skal man ikke betale afgift mm. af trailere også?

  • #2   19. aug 2015 Nej, det skal man ikke.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   19. aug 2015 Tak for svar smiley vi står og skal købe almindelig trailer nemlig, så kan vi udvide søgningen lidt.

  • #4   19. aug 2015 Købte i 2007 en hos emmerske biler, han har firma i Tyskland. smiley men har også i Danmark, så super nem måde at spare den dyre moms på.

  • #5   20. aug 2015
    Vi købte trailer her:
    http://www.paisen-anhaengerzentrum.de/

    Han leverer traileren til en synshal i Kruså, så traileren står klar med danske nummerplade lige til afhentning. Der er ingen afgift, du skal bare betale for nummerpladerne.


  • CHDH
    CHDH Tilmeldt:
    jan 2012

    Emner: 4 Svar: 9
    #6   20. aug 2015 Hvis man køber en helt ny hestetrailer/trailer eller lign. (Kostbare ting), så skal der betales skat på den.

  • Tenna H
    Tenna H Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 36
    #7   20. aug 2015 Gitte hvilken trailer købte du i Tyskland? Er selv på udkig efter trailer, synes ikke lige jeg kan finde det store udvalg på hjemmesiden du linker til. Måske det er fordi, mit tyske er meget dårligt smiley

  • #8   20. aug 2015 Det er Humbaur:-) Jeg købte en model Maximus. Du kan få alle modeller indenfor Humbaur.

  • #9   20. aug 2015 Gitte, fik du et godt tilbud eller måtte du betale listeprisen?

  • #10   20. aug 2015 Jeg fik et særdeles godt tilbud;-) Men priserne er generelt lavere end listepriserne. Den trailer jeg ville have haft, hvis ikke jeg havde fået en super pris på Maximusen, ville jeg have sparet omkring 15.000,- på i forhold til Kongeå trailer. Kongeå skulle have over 60.000,- kr., hvor de i Tyskland skulle have omkring 45.000,- kr. for den samme trailer.

  • Tenna H
    Tenna H Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 36
    #11   21. aug 2015 Ej det var da vildt Gitte smiley
    Hvad så hvis man efter nogle år beslutter sig for at sælge traileren igen? Kan man det, nu der ikke er betalt afgift?


  • #12   21. aug 2015 Fedt mand. Så ved jeg hvor jeg skal køre hen. Tak for hjælpen.

  • #13   21. aug 2015 Man skal ikke betale afgift af en trailer, du kan roligt sælge den videre. Jeg har et helt normalt stykke indregistreringspapir på min trailer;-) Jeg har så også fået papirer med fra Tyskland på traileren.

    Min lillebror har også købt en ny trailer i Tyskland. Det er så en alm. tip trailer - den sparede han ca. 20.000,- kr. på. Den blev så købt 200-300 km på den anden side af grænsen, da trailerne bliver billigere, hvis man kører længere væk. Tyskerne har fundet ud af, at der er et markedet for at sælge trailer til DK;-)

    Min nabo har købt ny hestetrailer samme sted som mig, og sparede også en del.


  • Tenna H
    Tenna H Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 36
    #14   22. aug 2015 Kunne da godt være man skulle tage til Tyskland og købe trailer smiley
    Tak for svarene Gitte smiley


  • #15   22. aug 2015 Tenna, det kan være vi skal tage ned og få dem til at give et knaldtilbud på to;-)

  • Tenna H
    Tenna H Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 36
    #16   23. aug 2015 He he, det kunne da være en idé Dorte smiley
    Det er dog ikke lige nu og her jeg står og skal have trailer, men kigger da hvad markedet har at byde på smiley
    Mine favoritter er også Humbaur og Böckmann smiley


Kommentér på:
Køb af hestetrailer i Tyskland - hvor?

Annonce