{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
943 visninger | Oprettet:

Kissing spine {{forumTopicSubject}}

Hej, mig og en klassekammerat er ved at lave en opgave omkring kissingspine. Den bliver bygget op som en artikel, og vi skal derfor bruge kilder til interwiev. Derfor vil vi gerne høre fra jer der har eller haft kissing spine heste, og være meget taknemmelige hvis i kunne besvarevores spørgsmål.. Tak på forhånd.. Mvh. Melanie og Sara smiley

1. Hvordan fandt i ud af at jeres hest havde kissing spines?
2. Hvilke genoptræningsmetoder har i brugt?
3. Hvor lang tid har genoptræningen taget?
4. Hvor mange penge, og hvor meget tid har i brugt på genoptræning?
5. Er der noget man skal være særlig opmærksom på IKKE at gøre, når man arbejder med en kissing spine hest?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kissing spine
  • #1   26. aug 2015 1. Hvordan fandt i ud af at jeres hest havde kissing spines?
    Ved en røngten undersøgelse, som skulle bruges inden hesten fik kiropraktisk behandling pga skævhed i bækkenet..
    2. Hvilke genoptræningsmetoder har i brugt?
    ingen - hesten havde ingen symptomer på kissing spines
    3. Hvor lang tid har genoptræningen taget?
    ingen speciel genoptræning
    4. Hvor mange penge, og hvor meget tid har i brugt på genoptræning?
    0
    5. Er der noget man skal være særlig opmærksom på IKKE at gøre, når man arbejder med en kissing spine hest?
    Man skal i hvertfald IKKE ride med en sadel som ikke passer.. og man skal heller ikke ride hesten på en måde hvor ryggen ikke er aktiveret...

    Ellers vil jeg bare minde om at kissing spines ikke er nogen dødsdom.. og min hest siden har op til flere placeringer til og med 110 cm spring, og er blevet B hest i military smiley


  • #2   26. aug 2015 1. Hvordan fandt i ud af at jeres hest havde kissing spines?
    Han begyndte at få meget ondt i ryggen, og blev sur på sadlen. Da vi fik taget røgntenbilleder af ryggen, vidste det sig at den havde KS i sadelregionen.
    2. Hvilke genoptræningsmetoder har i brugt?
    Han blev ikke behandlet, da det var i en så mild grad.
    3. Hvor lang tid har genoptræningen taget?
    Han blev ikke genoptrænet for dette.
    4. Hvor mange penge, og hvor meget tid har i brugt på genoptræning?
    Hans operation ville have kostet lige omkring 65.000 (før tilskud fra forsikringen)
    5. Er der noget man skal være særlig opmærksom på IKKE at gøre, når man arbejder med en kissing spine hest?
    Jeg vil sige at du skal passe på at sadlen ikke sidder dårligt, og spørg din dyrlæge om der er noget den ikke må. Min venindes hest måtte ikke ride dressur i holdning, men må godt springe. Jeg skulle ikke tage forbehold for det på min hest


  • #3   26. aug 2015 1. Hvordan fandt i ud af at jeres hest havde kissing spines?
    - Røntgen undersøgelse af overlinjen, efter hesten slog voldsomt fra under ridning
    2. Hvilke genoptræningsmetoder har i brugt?
    - Hesten blev ikke genoptrænet, men blev aflivet pga graden af kissing spine
    3. Hvor lang tid har genoptræningen taget?
    - Hesten blev aflivet
    4. Hvor mange penge, og hvor meget tid har i brugt på genoptræning?
    - Brugte kun penge på undersøgelse og diverse behandlinger(kiropraktik, massage osv) inden problemet blev lokaliseret til ryggen
    5. Er der noget man skal være særlig opmærksom på IKKE at gøre, når man arbejder med en kissing spine hest?
    - Ride med en sadel som ikke passer, ride før de dybe rygmuskler er på plads, have en stiv og anspændt hest


  • #4   26. aug 2015 1. Hvordan fandt i ud af at jeres hest havde kissing spines?
    - der blev ved med at være problemer i traven, en røgten af ryggen afslørede hvorfor.

    2. Hvilke genoptræningsmetoder har i brugt?
    - jeg har arbejdet rigtig meget fra jorden, frem og ned, brugt bomme under longering og gået rigtig mange og lange ture i varrieret tærren.

    3. Hvor lang tid har genoptræningen taget?
    - vi havde et intensivt forløb på 5 mdr. men ingen forskel var det overhovedet, så vi stoppede genoptræningen og dermed håbet om at komme på ryggen af ham igen

    4. Hvor mange penge, og hvor meget tid har i brugt på genoptræning?
    - ingen penge, men ualmindelig meget tid.

    5. Er der noget man skal være særlig opmærksom på IKKE at gøre, når man arbejder med en kissing spine hest?
    - man skal i hvert fald sørge for, at sadlen passer både hesten og rytteren, man skal sørge for, at få trænet hesten så den aktiverer ryggen og ikke mindst så lytte til hesten.


  • #5   26. aug 2015 tusind tak alle sammen smiley

  • #6   27. aug 2015 1. Hvordan fandt i ud af at jeres hest havde kissing spines?
    Sen begynde at stoppe op og hoppe voldsomt frem, og nogle gang tog tøjlen og løb.
    2. Hvilke genoptræningsmetoder har i brugt?
    Passoa Line og lang og dyb ridning
    3. Hvor lang tid har genoptræningen taget?
    2 mdr
    4. Hvor mange penge, og hvor meget tid har i brugt på genoptræning?
    Omkring 5000 med røntgen.
    5. Er der noget man skal være særlig opmærksom på IKKE at gøre, når man arbejder med en kissing spine hest?
    Sadel skal passe, og Den skal have godt med ryg muskler, og det er så vigtig at ryg og bagben er aktive. Og jeg syntes at når man starter og slutter træning er det godt at den får strækket sig så lige nogle min med lang og dyb hvor man stiller og bøjer til siderne.


Kommentér på:
Kissing spine

Annonce