{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ryttermærker - hvem og hvad?
  • #1   27. aug 2015 Følger lige med

  • #2   27. aug 2015 Man "bruger" som sådan ikke ryttermærkerne til noget. Det er et kursus, man tager, hvor man lærer noget grundlæggende omkring omgangen med heste og ridning. Kurset skal bestås og så får man et diplom og en lille broche/nål.
    Ryttermærkerne SKAL erhverves, hvis man vil have rytterlicens for at kunne starte distriktstævner. Derfor finder man ofte folk i alle aldre på kurserne, men jeg vil påstå, at det primært at børn. Det er også nogle gode, grundlæggende principper, man lærer om, omkring omgang med hestene, som mange børn og nybegyndere vil kunne have glæde af.
    Prisen kan findes, hvis du finder nogle forskellige kurser. Jeg tror det er omkring 400 kr. Men på rideforbundets hjemmeside, kan du se hvor og hvornår der afholdes kurser og så kan du kigge på hjemmesiden til en af klubberne, der afholder det, for at finde en pris smiley

    Jeg kan desværre ikke hjælpe med indholdet, da jeg ikke har taget ryttermærkerne, men jeg tog det der i sin tid hed ridemærker. Men om de indholdmæssigt er sammenlignelige, kan jeg ikke svare på smiley


  • #3   27. aug 2015 Tak smiley
    Jeg tænkte nemlig på om jeg skulle undersøge nærmere selvom jeg er voksen nybegynder. Måske skulle jeg tage dem sammen med min søn smiley


  • #4   27. aug 2015 Jeg har fra 1-4 og er glad for dette. De 2 første, blev taget da jeg skulle have part og det var et krav på rideskolen. 3 og 4 blev taget da jeg skulle have licens. Som nybegynder ville jeg endelig også tage dem, men være sikker på at interessen fanger din opmærksomhed.

  • #5   27. aug 2015 Hvad så, hvis man har taget dem som barn engang, men ikke har gemt beviserne, og nu kommer i tanke om, at man gerne vil starte stævner. Skal man så tage dem forfra, eller er det registreret et sted? Det skal lige siges, at jeg tog dem før computerens tid;-)

  • #6   27. aug 2015 Det bør være registreret hos drf, opret dig derinde fom bruger og "tilmeld" dig c-stævner. Hvis den går direkte til betaling kan du betale og er C-rytter for et år. Eller vil der komme et pop op rubrik med hvad du mangler og derefter kan du skrive en mail til drf. smiley

  • #7   27. aug 2015 Ok, tak.

  • #8   27. aug 2015 3-4 skal du have hvis du vil starte C stævner. 1 og 2 kan man bare tage som en god start, med sikkerhed for begyndere osv.

  • #9   27. aug 2015 Dorte:
    Er det ridemærkerne, du har taget? For dem tog jeg tilbage i 2003, og det var registreret inde ved DRF, men ikke på min profil på DRF GO. Så skrev jeg bare en mail til DRF, som "tilføjede" det til min profil, og så kunne jeg købe min licens som normalt. Har aldrig brugt mine diplomer til noget smiley


  • #10   27. aug 2015 Chastine:
    Det kunne være en meget god ting at tage - ikke mindst hvis du kan tage det sammen med din søn, så kan du om ikke andet støtte ham i processen om at lære det teoretiske og måske få noget ud af det selv samtidig smiley uanset hvad, vil jeg tro, at de fleste kan få nogle aha-oplevelser, når man sætter sig ned med en teoribog, fremfor at stå med hesten mellem fingrene smiley


  • #11   27. aug 2015 Ja, det er ridemærkerne jeg tog - i 1989;-) Jeg må lige tjekke det ved DRF.

  • #12   29. aug 2015 Hvordan består man? Er der en praktisk prøve?

  • #13   29. aug 2015 Du for 1-2 sider hvor du krydser det rigtige svar af, og derefter efterfølgende af en ride prøve! smiley

    Du skal af hvad jeg husker trække en hest gennem et led korrekt, ride gennem tynder, tage hovedet-tøjet af i hallen og lægge en grime på samt vise du kan sadle op osv.


Kommentér på:
Ryttermærker - hvem og hvad?

Annonce