{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.241 visninger | Oprettet:

equsana foder active og champ {{forumTopicSubject}}

hej. kender en der vil skifte over til equsana og har kig på de 2 typer som der er i overskriften.
det er til 2 heste der bare skal være dækket ind som ikke laver noget men skal bare dækkes ind.
en ekspedient fra land og fritid sagde det skulle være active når de ikke laver det store , men kan til gengæld se stivelsen er langt lavere på champ? men hun mente den var til de heste der skulle yde noget

nogle der har prøvet dem som kan komme med erfaringer. ?
p.s behøver ikke andre forslag på foder , kun lige på de 2 her )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  equsana foder active og champ
  • #2   28. aug 2015 Der er ikke den store forskel på active og champ fra equana, den eneste forskel er stivelse og proteiner, så vidt jeg husker så ja er champ til heste der skal yde lidt, men hvis du bedst kan lide sammensætningen så kan dine heste sagtens leve af det, de skal måske bare have lidt mindre da der er flere proteiner i champ.
    Min islænder som bare stod, fik compeet, og en masse hø. og vitaminer. så generelt skal du bare finde det foder du vil bruge også fodre efter det. smiley


  • #3   28. aug 2015 vi fodre med active, til heste der går på m niveau det fungere fint smiley


  • #4   28. aug 2015 Jeg ville vælge champ. Den er langt mere koncentreret på mineraler.
    Har selv brugt den til hele stalden, både gamle foldbumser, ungdyr og alm rideheste. Fungerede helt optimalt, og var meget nem at indpasse i foderprogrammet.



  • #5   28. aug 2015 Jeg har brugt begge dele. Men min hest gad ikke spise active - en anelse kræsen er hun, derfor skiftede jeg til champ og det elsker hun! Supplere med sort havre og lucerne og det fungere bare! Hendes pels er fin og energien god, så kan bestemt anbefale equsana champ smiley

  • #6   28. aug 2015 umiddelbart er det active hun hælder mest til fordi hun tror ikke de har brug for dte mere protein der er i champ.

  • #7   28. aug 2015 Equsanas Rocky har under 10% stivelse, så vidt jeg husker. Den kan du jo evt. kigge på smiley

  • #8   28. aug 2015 Nu har jeg set din tråd på FB og som jeg kan forstå det, så vil ejeren kun fodre med müsli...

    Jeg havde samme holdning da jeg selv i sin tid begyndte at stå for indkøb af foder, aldrig skulle mine heste spise sådan nogle kedelige grå piller. Men jeg blev da klogere. Equsana har dog ændret i deres müsli, så den ikke længere er så smuldret, men dengang sorterede mine heste simpelthen i müslien og lod alt smulder ligge i krybben. Jeg kunne derfor ikke være sikker på at de fik alt hvad de havde behov for. Jeg skiftede til de kedelige grå piller og mine heste tømte pludselig hele krybben.

    Jeg plejer at sige at müsli er mest for ejerens skyld, de fleste heste er fuldstændig ligeglade.

    Når de nu ikke skal lave noget og hun gerne vil have noget i krybben, så ville jeg sørge for:
    Alt det grovfoder de kan spise, evt. af 2. slæt så de kan få ad libitum
    Et krybbefoder der dækker deres behov for vitaminer og mineraler, evt. blot et vitamin og mineralprodukt, alternativt et produkt baseret på en del fiber fx Recover eller Fiberlux som jeg skrev på FB. En tredje løsning kunne være at give halvdosis af Recover eller Fiberlux og suppl. med enten vitaminer/mineraler eller et pille/müslifoder.

    Jeg bruger pt selv Recover til en enkelt af mine heste som et tilskud, dvs. ½/½ som en biotin kur sammen med hendes øvrige foder og nogle urter.


  • #9   28. aug 2015 pille foder er der nogle heste der ikke gider, har selv en af slagsene dog blev det blandet sammen med lidt fiberpiller så de gled ned.
    2.slet er stort set umuligt at få fat i når det er hø og ikke wrap.


  • #10   28. aug 2015 Jeg har selv brugt Champ og var rigtig glad for den. Nu er jeg gået over til Rocky da min nye hest ikke gad spise Champ.
    Men jeg vil sige at det er bedre de får lidt mere protein og så mindre stivelse når de ikke laver noget.


  • #11   28. aug 2015 ja umiddelbart er det champ jeg selv ville bruge hvis det var mig. da jeg har en ældre hest på 22 år og det bestemt ikke gjorde noget mht protein selvom der er delte meninger om det.

  • #13   29. aug 2015 nu der ihvertfald lavet foder plan. kan godt se der skal gives lidt mindre af champ end active smiley økonomisk er det stort set det samme.

Kommentér på:
equsana foder active og champ

Annonce