{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hoppe på tur uden føl?
  • #1   28. aug 2015 Hoppen kommer gerne i føl brunst 1-2 uger efter foling ig kan sættes ifol der allerede. Mange venter dog til anden brunst så gerne er 3-4 uger efter den har folet smiley og hvor gammel føllet skal være er et spørgsmål om at vende føllet til at være uden mor 2-3 måneder sys jeg er fint tidspunkt stille og rolig og vende føllet til og være alene og man kan evt starte med som 1 måneder bare evt og tage moren ud af boksen i starten og strigle uden føl

  • #2   28. aug 2015 Som Camilla siger, kan man inseminere igen allerede i følbrunsten, men vi venter gerne til den 2. brunst, fordi der er mere sikkerhed ved ifolingen og mindre risiko for, at hoppen er uren.

    Jeg ville ikke selv tage hoppen væk fra føllet i længere tid de første 1-2 måneder. Derefter ser jeg ikke et problem i at tage hoppen på tur - hun har kun ost af at komme ud at lave noget. Men det vil nok være en god idé at vænne føllet til, at hoppen er væk, så føllet ikke ender med at smadre sig selv, mens den er alene smiley det kan være at tage hoppen ud på staldgangen og senere hen gå en kortere tur, som øges gradvist. Det er jo også et spørgsmål om at mærke på hoppen, hvad hun magter. Der er jo ikke meget ved at tage hende med på tur, hvis hun stresser helt vildt og går og råber efter føllet hele tiden. Så hellere vente.
    Vi har altid hoppen ude at løbe dagen efter, hun har folet, for at hun nemmere kan trække sig sammen og evt. komme af med al efterbyrden og evt. urenheder. Det er dog ikke mere end 15 minutters tid, de er fra hinanden der. Men dermed sagt, at de jo ikke tager skade af at være fra hinanden i kortere perioder, men det kan give problemer, hvis hoppen skaber sig meget smiley


Kommentér på:
hoppe på tur uden føl?

Annonce