{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
887 visninger | Oprettet:

Køb af westernsadel - hvad skal jeg være opmærksom på? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

Da jeg pludselig og uventet står uden sadel til min hest så må jeg kigge mig om efter en ny.
Jeg har fået tilbudt en brugt westernsadel som ikke skulle fejle noget.
Men men men, hvordan ved jeg om den passer til min hest?
Hvad skal jeg kigge på, hvad skal jeg vide?
Gode/dårlige råd?

Jeg er pt i gang med at spare op til en ordentlig kombisadel som skal fuld tilpasses hesten men det er jo desværre ikke billigt...
Og har fået af vide at en westernsadel ikke behøver at blive tilpasset, kan det være sandt?

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af westernsadel - hvad skal jeg være opmærksom på?
  • #2   28. aug 2015 Det er det med en prof jeg pt ikke har råd til, da det er det jeg er i gang med at spare op til. Har nogæe forskellige western underlag (og har mulighed for at låne flere hvis dem jeg har ikke er optimale) og har en western rytter på min side som gerne vil vurdere om det ligger som det skal (hun har redet en hel del wester og kender en del til det), og må også få sadlen på prøve så vi kan se om den passer inden køb.

  • #4   28. aug 2015 Jeg Ville råde dig til at få en der har styr på western til at hjælpe dig med at undersøge - de fleste vil gerne gøre det gratis fordi de gerne vil at der kommer mere gang i sporten - så den bliver på lige så høj plan som dressur og spring i Danmark smiley

  • #5   29. aug 2015 Munk: Det er også det jeg har. Lige pt er hun bare i gang med at flytte så tiden er lidt presset, men hun har lovet at komme ud og tjekke om sadlen passer til min dreng, hvis jeg vælger at få den på prøve. smiley
    Men kommer ikke til at ride det som sport overhovedet, den vil hovedsaligt blive brugt til turridning og almen tilridning til jeg får råd til en fuld tilpasset kombisadel.


  • #6   29. aug 2015 Så kan jeg undre mig over at du vil købe en westernsadel - de gode der ligger som de skal på hesten er på ingen måde billige ....

  • #7   29. aug 2015 For at en westernsadel ikke ødelægger det for hverken rytter eller hest - så koster en brugt minimum 6000kr men mere ovre i de 8000-9000kr. Jeg vil råde dig til i stedet at købe en ride on pad, m stigebøjler til de omkring 1500kr smiley

  • #8   29. aug 2015 Det er pga min hofte jeg er blevet anbefalet westernsadel. Da jeg sidder meget mere roligt og stabilt i sådan en. Den jeg har fået tilbudt er fra en erfaren western rytter som en bekendt kender. Derfor kan jeg få den væsentlig billigere da det er en 'vennehandel'. Den er ældre og godt brugt men uden fejl og mangler, fik mærket af vide men kan pt ikke lige huske det.
    Forstår ikke hvorfor det pludselig ikke er 'tilladt' at ride med western udstyr hvis man ikke vil ride 'sporten' 0.o Mange af dem jeg kender rider med det fordi det er mere behageligt på ture end en dressur sadel, hvilket jeg også selv synes...


  • #9   29. aug 2015 Det jeg kommer tætteste på at må ride i er denne:
    http://www.barefoot-danmark.dk/produkter/3-ridning-uden-sadel/542-barefootreg-lammeskindssadel/
    Men kan simpelthen ikke finde noget lignende med stigbøjler?
    Hvor har du set dem henne, for så er jeg da villig til at kigge noget mere på det hvis min fysio siger god for det smiley


  • #10   29. aug 2015 Lassie - der er ingen som har skrevet du ikke må ride med den bare for turridning!! Det lød bare til du alligevel skiftede den ud til en kombisadel når du havde sparet op til det - og så er det jeg skrev at så var det da mærkeligt at købe en westernsadel når man alligevel reelt gik efter kombi smiley

  • #11   29. aug 2015 Nej da, den bliver i den daglige baneridning skiftet ud (hvis jeg må det engang, det håber jeg på). Det er meningen at jeg vil beholde den til turridning og hyggeridning. Og indtil min hofte er i orden og jeg får råd til kombisadel vil den blive brugt til almen ridning også. Undskyld hvis jeg ikke har udtrykket det klart nok smiley

  • #12   29. aug 2015 Kan simpelthen ikke finde en ride on pad med optimal støtte samt stigbøjler? Kan det overhovedet fås?
    Kan læse mig frem til at det ikke skulle gå godt i spænd med ride on pad pga forkert tryg i ryggen?


Kommentér på:
Køb af westernsadel - hvad skal jeg være opmærksom på?

Annonce