{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stick
  • #2   29. aug 2015 Den bruges ligesom en pisk, dog er de ofte mere stive da de bruges mere og skal holde til at tappe på ting osv med. Jeg bruger bare en pisk der er ret stiv smiley

    Mvh TT


  • #3   30. aug 2015 TT: de bruges ikke som en pisk, men som en forlænget arm. Hvis man bruger en Stick som en pisk, så skal man lige fonde tilbage på ret vej.

    TS: en Stick er en forlænget arm. Du kan "duppe" blidt på skulderen for at flytte forpart og ligende. Personligt bruger jeg stort set ikke Stick da jeg bare kan bruge min arm, da han er meget følsom.


  • #4   30. aug 2015 Bruger almindelig (lang) dressurpisk når jeg arbejder med min araber da han er ret sensitiv, men stick når jeg arbejder med min pony. Af den simple grund at han er mere døv for signalerne (længere historie), og derfor kan jeg ikke bruge en pisk da den bøjer (ex. når man presser hårdere for at opnå ønsket resultat)
    Hvis din pony/hest kan grundtingene, kan du sagtens bruge en almindelig pisk smiley Men synes at sticken er rigtig god til de "grønne" heste, da den netop ikke bøjer.


  • #5   30. aug 2015 Team cox.
    Jeg ved ikke særlig meget hvordan hesten er, da jeg først lige har fået part på den smiley


  • #6   30. aug 2015 Ah, okay smiley Prøv dig frem med en almindelig pisk først. Hvis den bare reagerer på det lille pres fra en dressurpisk (igen, fordi den kan bøje sig og det er begrænset hvor hårdt man kan trykke), så er det helt fint med sådan en! Ellers må du prøve med en stick smiley

  • #7   30. aug 2015 Okay tak smiley

    Jeg tror godt jeg kan nøjes med pisken da den er ung og ikke så glad for vilde pres/bevægelser


  • #8   30. aug 2015 Så tror jeg det er helt fint med en almindelig pisk smiley

  • #9   30. aug 2015 Mathilde E: Det der er bare ordkløveri, same/same. Piske skal jo heller bruges til at slå med, men netop som en forlængelse af armen. Det vil sige, at TS altså sagtens kan bruge en almindelig stiv pisk til formålet.

    Jeg brugte en springpisk, da den var mere bastand og stiv end dressurpiskene - altså gav et mere præcist signal, end en blødere pisk der bøjer af.


  • #10   30. aug 2015 Mathilde - min pisk er min forlænget arm! Jeg bruger min pisk som stick og hos min tidligere underviser brugte jeg somme tider sticken under ridning smiley
    So same same bare at sticken er stivere.

    Mvh TT


Kommentér på:
Stick

Annonce