{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
892 visninger | Oprettet:

Dækkener... dumdumdum {{forumTopicSubject}}

Jeg skal til at købe dækkener til min hyp og jeg har tænkt mig at købe et rambo duo og et regndækken, da jeg godt kan lide tanken bag duo systemet smiley Mit spørgsmål er så om jeg kan købe fx et amigo regndækken (som jo også er fra horseware) og kombinere det med mit rambo smiley Så jeg både kan få 0g, 100g, 300g og 400g smiley Ellers hvis man ikke kan det, må jeg bare få min mor til at sy det, så jeg kan kombinere det, men det er jo lidt besværligt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækkener... dumdumdum
  • #3   30. aug 2015 Amigo Bravo kan fungere med linere. Ville foreslå at du køber et 0g yderdækken og så sætte linere i, der ingen grund til at købe et Rambo Duo hvis der ikke er behov.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   30. aug 2015 Nu kender jeg ikke til det rambo du beskriver.
    men vi har altid bare haft et regndækken, et ulddækken, et 100 gram, og 200 gram , også kunne vi lægge under regndækken alt efter vejr - 100x smartere end de der store tunge vinterdækner.


  • #5   30. aug 2015 her tilslutter jeg mig lige de andre lidt;). her har vi os kun haft brug for 0 gram (regndækken med fleece), 100 gram, 200 og 300 gram, mine er heller ikke klippet smiley

  • #7   30. aug 2015 Jeg vil gerne slippe for at have et halvt ton dækkener, derfor mit system.... Der er ingen der har svaret på mit spørgsmål xD Og forresten så er 400g kun til, hvis det skulle blive rigtig koldt, håber på at hun kan undgå at ligge vinterpels, hvis jeg er hurtig til at få dem på, før hun sætter mega pels (så slipper man jo for at klippe) :3 Hun er allerede småbegyndt med vinterpelsen, så kan godt forestille mig hun har brug for nogle gram til vinter smiley

  • #8   30. aug 2015 Amigo Bravo har som sagt fæstninger til linere og kan sættes hals på, ergo er det principielt ligesom Rambo Duo bare med mindre denier og en anden pasform.

    Derfor kunne du vælge at lade være med at købe Rambo Duo og nøjes med et 0g dækken og så dyner til fyld. Der kan også købes halse med forskelligt fyld så at det kan skiftes efter behov.

    Mener ikke der er andre Amigo dækner som har fæstninger til linere i halsåbningen.


  • #9   30. aug 2015 Mine heste har: 0 gram(regndækken), 100 gram, 150 gram, 200 gram, 300 gram, 350 gram og 400 gram.
    Jeg vil hellere have dem liggende, end at mangle og ikke have pengene når det er nødvendigt med dæknet smiley


  • #11   30. aug 2015 Okay, så jeg skal have amigo bravo, hvis jeg skal kombinere det med et rambo smiley Jeg ved ikke med det der med solen, for det er lykkedes andre ejere at ligge dækkener på deres heste inden de satte pelsen... Det er første vinter med egen hest, så må håbe på at hun holder pelsen nede og jeg så slipper for mange penge på klipning smiley Men min tidligere part blev klippet i efteråret, men vi var for langsomme til at få dæknerne af til foråret, så han blev helt sindssygt tynd pelset smiley Så vil sagtens tro det vil kunne lade sig gøre :3

  • #12   30. aug 2015 Nanna - Hvis jeg lader min gå uden dækken, sætter hun meget vinterpels, og hvis jeg lægger dækken på inden hun sætter pels, så sætter hun nærmest ingen vinterpels. :o) Så det har altså også noget at gøre med, om de fryser. :o)

    Ida - Jeg tror ikke jeg kender lige netop de dækkener du snakker om. Men da jeg brugte dækken på min hest, havde jeg regndækkener, 200 g dyne og så vinterdækken på 300 g. Jeg havde også et på 400 g, men det fik jeg aldrig rigtig brugt. :o) Dyne og dækken var ikke fra samme mærke, og regndækkenet var slet ikke beregnet til at bruges over en dyne, men det fungerede fint. :o)

    Hvis jeg var dig, ville jeg nok vælge regndækken (0 g), dyner på 100 g og 200 g, og så et 300/350 g vinterdækken. Så kan du bruge 100 g og 200 g som overgangsdækkener og så 300/350 g når det bliver koldere. Hvis det så bliver rigtig koldt, kan du lægge 100 g eller 200 g under vinterdækkenet, så du har et 400/500 g dækken. :o)
    Jeg ville nok have pengene liggende til et ekstra dækken, hvis du enten vil have et almindelig 400 g dækken, eller hvis et af de andre går i stykker (det gør de tit), i stedet for at købe et tykt dækken nu, som du måske ikke får brugt. :o) Så hellere gemme pengene, og bruge dem når der er behov for det. Også en god idé at have to regndækkener, for hvis det altid skal bruges som yderste, bliver det hurtigere slidt osv. :o)


  • #13   30. aug 2015 Tanken bag duo-systemet er at der er et dækken med 100 g og så en underdyne med 300 g som man køber samlet, og når man så køber et regndækken og kombinerer med det, så har man så 0g, 100g, 300g og 400g smiley Så jeg gider ikke at købe alle mulige dækkener smiley Det er også en del nemmere, da jeg får dem allesammen brugt istedet for at have en masse der ligger og flyder og man kun kan bruge dem i sån 2 uger og så skal der skiftes igen... smiley Men det sjove er at i næsten allesammen slet ikke svarer på spørgsmålet xD Har fuldstændig styr på hvilke gram jeg skal have :3

  • #14   30. aug 2015 Hvis jeg skulle købe dækkener til en ny hest ville jeg købe et amigo/rambo regndækken og så linere i 100, 200 og 300.

    Jeg er mest til rambo pga. lukningen med kabiner, men ift linere er det underordnet om du køber amigo, rhino eller rambo. Det eneste der ikke duer er wug-modellerne.



  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #15   30. aug 2015 Jeg ville ikke købe Rambo Duo, men et af modellerne med 0g eller 100g og så de linere, du får brug for. smiley

    Har tidligere brugt et Rambo Duo, men hesten kunne ikke passe halsen og 400g var for varmt, så købte en liner på 200g i stedet. Det et trods alt omkring 1000kr ekstra for halsen og 300g lineren. smiley


  • #16   31. aug 2015 Ida - Du får næsten 100% sikkert aldrig brug for et 400 g dækken, når din hest ikke er klippet - medmindre den for alvor er en frossenpind, og vi får -20 grader. :o) Så jeg tror simpelthen det er det, folk reagerer på, for det lyder helt vildt, at du tror du får brug for 400 g dækken. :o) Og jeg tror folk forstår det sådan, at du vil købe dyner, så du kan få et 400 g dækken. Men det er så ikke det, du vil, eller hvordan? Du mener at du har et dækken med 100 g og så en dyne på 300 g, så du til sammen kan lave 400 g med de to? Og så søger du et regndækken, som du kan sætte sammen med de 300 g, som du kan nøjes med det og ikke behøver 400 g, hvis det ikke er nødvendigt? Er det rigtigt forstået? Jeg tror simpelthen ikke, at folk helt har fanget hvad det egentlig er du skriver med de dyner/dækkener osv. :o)

    Men jeg svarer faktisk på dit spørgsmål - for ja, du kan GODT kombinere dækkener fra forskellige mærker. :o) Så du kan godt købe et eller andet regndækken, og sætte det samme med dyne dyner. :o)


  • #17   31. aug 2015 Jeg vil kombinere en dyne på 300 g med et dækken på enten 0g eller 100 g, min hest skal skam ikke gå rundt med 500 g på! Så ja det er det du skriver.. Synes nu ikke det var så svært at forstå smiley Ville jo bare vide om jeg kunne kombinere et Rambo med en anden dækken type der var knap så dyr smiley

  • #18   1. sep 2015 Der er vidst heller ikke nogen, der snakker om 500 g dækken. :o)

    Ud fra dit startindlæg, er det ikke lige til at gætte, hvordan du har tænkt dig at kombinere de forskellige tykkelser, det fremgår blot, at du vil have 0 g, 100 g, 300 g og 400 g. Hvis man ikke lige har et indgående kendskab til de dækkener du nævner, er det altså ikke lige til at se, hvad det er du mener. Så kommer man let til at læse det som, at du mener du får brug for 400 g. Og det tror jeg næppe du gør. Derfor tror jeg, at folk reagerer og svarer som de gør. :o)


  • #19   1. sep 2015 Men noget helt andet, jeg kan undre mig lidt over. Jeg synes der er et stort spring fra 100 g til 300 g. Det kan godt være en temperatur, hvor 100 g er for koldt og 300 g er for varmt. Især hvis vinteren ikke bliver så hård i år. Måske du skulle have et 200 g også?

  • #20   1. sep 2015 Troede alle kendte rambo duo systemet smiley Det var da noget af det første jeg faldt over da jeg kiggede på de forskellige dækkener... Og tænkte øj det var da smart! smiley Får kun brug for de 400 g, hvis det bliver virkelig koldt eller jeg skal en tur på nordpolen smiley

  • #21   1. sep 2015 Forhåbentlig kan jeg smide et fleece tæppe på under, hvis jeg lige lander på der, hvor ingen af dem lige passer smiley Ellers må jeg købe en underdyne på 100g eller et eller andet smiley Vil hvertfald ikke smide en masse penge efter en dækken der kun kan bruges 1 månedstid, hvert halve år smiley

  • #22   1. sep 2015 Pas på med, at få for mange lag stablet sammen - det kan blive forfærdeligt hæflet, og skride rundt på hesten og gnave. To lag (fx dyne og dækken), vil jeg mene er max :o) Så hellere bruge de penge, end at hesten skal gå med noget, der bare sidder dårligt.

    Du kender det vel fra dig selv. Det er ikke rart, og giver mindre bevægelsesfrihed, at have en masse lag på, fremfor ét tykt. Det synes jeg ihvertfald. Hvis jeg skal bevæge mig rundt, vil jeg hellere have en tyk vinterjakke på, end tre tynde. :o)


  • #23   1. sep 2015 Jaja self smiley Min tidligere part rente rundt med fleecetæppe indeunder sit regndækken med fleece og jeg havde sgu ondt af hesten, de to lag harmonede slet ikke og han ødelagde fleecetæppet pga. det smiley Og så kunne han slet ikke ånde igennem det der fleece smiley

  • #24   1. sep 2015 Om man får brug for et 400g, afhænger også af ens opstaldning.
    Min hest står i en lade, med højt til loftet, det er næsten lige så klodt inde som ude. Så jo min har stået med Rambo duo med 400g liner.
    Sidste vinter, som jo var ret varm, var hesten ikke klippet, der gik den med en 100g liner under.

    Man kan jo altid supplere med en ny liner, hvis den man har er for tynd elller tyk.

    Det er iøvrigt ikke til at montere 2 linere, det vil kun være den ene der kommer til at sidde fast.


  • #25   1. sep 2015 Ja, det gør det og der, hvor vi står nu er en gammel staldbygning hvor vandet nogle gange fryser i vandrørene om vinteren, så kunne godt tro vi ville få brug for at have 400g på smiley Hvis jeg køber en dyne på 100g ville jeg kombinere den med mit 100g dækken :3

Kommentér på:
Dækkener... dumdumdum

Annonce