{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
370 visninger | Oprettet:

Sæsonskifte {{forumTopicSubject}}

Hej hg! smiley
Ville lige høre hvad i gør mht. Sæsonskifte mm..:
1. Hvor længe går jeres heste fx på døgnfold (hvis det er uden mulighed for boks og indeklima)?

2. Og hvornår vil det være en god ide at smække overgangsdækkenet på, hvis man vil forebygge kæmpe vinterpels? smiley og kunne man evt. Bare starte med uforet regndækken?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sæsonskifte
  • #1   31. aug 2015 Min har slet ikke været på døgnfold..

    Mht dækken så får hun et tyndt regndækken på de dage det regner og først når hun bliver klippet får hun 150 gram på.


  • #2   31. aug 2015 Vores går på døgnfold en måneds tid endnu, men det kommer an på hvordan vejret arter sig smiley
    Og vores får først regndækken på hvis det blæser/er koldt hvis det regner. En dag som i dag, uden blæst og med regn er det for varmt med regndækken.
    Vi har også konkurrence heste stående uden problemer smiley


  • #3   31. aug 2015 Vores går på døgnfold så længe vejret er til det, så nok en lille månedes tid endnu. De har regndækken på de dage hvor det står ned og blæser, de får først dækken med gram i når dagstemperaturen er nede omkring de 10 grader smiley
    Man kan ikke forebygge pelssætning med et dækken, hesten sætter pels efter længden på dagene og ikke temperaturen.


  • #4   31. aug 2015 jeg ser helst at mine når de er opstaldet i bokse, går på døgnfold frem til november/december måned.
    Hvis mine får dækken på er det udelukkende fordi jeg ikke gider den lange pels, og af dovenskab i forhold til at strigle mudder med mere af dem. mine heste behøver IKKE dækken.

    det sidste år har 2 af mine heste gået i løsdrift, og har derfor frit kunne vælge om de ville være ude eller inde.


  • #5   1. sep 2015 Min kom ind fra døgnfold igår og får dækken på når det bliver minusgrader om natten smiley

  • #6   1. sep 2015 1) Jeg tænker jeg gør som jeg plejer. De unge dvs plage og ungheste der ikke er i ridning, får lov til at gå ude længst muligt sammen med en støttepædagog i form af min gamle 1'er pony og vores shetlænder. De har tidligere gået ude til alt mellem medio oktober til ultimo december. Rideheste og avlshopper med føl kommer ind lidt før, overvejer at ta avlshoppen og hendes føl ind i løbet af de næste dage, men primært fordi hun godt må få lidt mere at spise, skal i form til sen eksteriør kåring og helst ikke skal sætte for meget pels og føllet godt må begynde at sove alene om natten, da han er solgt og dermed flytter hjemmefra snart.

    2) Fortsætter det med at regne som det gør nu, så får ridehesten og avlshoppen der skal til kåring et regndækken på snart, de skal helst ikke sætte for meget pels. Den næste der får dækken på er min gamle 1'er pony, han får regn med fleece på når vi når en gennemsnits døgntemperatur på ca. 10 grader, primært fordi han er gammel og vi passer lidt ekstra på ham.
    Alle andre går uden og får ikke dækken på, men bare mere wrap på folden, det holder de fint både varme og huld på.


Kommentér på:
Sæsonskifte

Annonce