{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.928 visninger | Oprettet:

Ridebukser , Debat . {{forumTopicSubject}}

Jeg kan godt se pointen i ridehjelm ( beskytter hovedet ) og ordentlige ridesko / støvler da de helst ikke skal kunne skride ind i stigbøjlen osv.

Men ridebukser ??

Hvorfor kan man ikke lige så godt ride i et par kraftige alm leggins ?

Jeg har set kommentare hvor folk skriver at det er farligt at ride i leggins ? Hvorfor ? er der nogen der ved det ?


Kommentarer på:  Ridebukser , Debat .
  • #1   1. sep 2015 Altså jeg tror bare det er moden, og så ens egen personlige foretrække. For jeg kunne forestille mig at nogle ting var mindre gode at ride i.

    Men nu rider jeg jo western, og der er man ved Gud ligeglad om det er ridebukser eller ej. Det er faktisk sjældent ridebukser man rider i men bare normale jeans. smiley

    Personligt rider jeg helst bare i jeans smiley


  • #2   1. sep 2015 Jeg rider i både almindelige bukser og ridebukser på skridt når jeg endelig rider.
    Det er vel noget med at man sidder bedre fast i sadlen når der er skind på ridebukserne. Kan i hvert fald tydeligt mærke at jeg glider noget mere rundt i cowboy bukser.


  • #3   1. sep 2015 Jeg rider aldrig i ridebukser. Har tre par, men jeg bruger dem ikke.
    Jeg rider allerhelst i mine stramme løbebukser eller mine skiunderbukser (lange legginsagtige bukser, der er sådan lidt "nussede" i det) smiley


  • #6   1. sep 2015 Ok smiley Jeg kan også bedst lide at ride i leggins, jeg synes at ridebukser strammer og gnaver, eller også poser de og render ned smiley
    Jeg har nogle leggins hvor der ikke er sygning ved knæet, så de gnaver ikke der smiley

    Men jeg læste under et billede på min nieces FB profil, hvor hun netop red i leggins, at der var en som skrev at det var farligt, jeg havde dog ikke tid den dag til at spørge vedkommende hvorfor det var farligt .
    Men måske hun mente at man gled i sadlen, jeg synes dog ikke jeg glider i sadlen når jeg rider i leggins.

    Er der nogen af jer, der har prøvet at få skruet jer ned i et par for smalle ridestøvler ?
    Det gjorde jeg en gang hvor jeg skulle prøve en hest, og måtte låne et par støvler, fod str var ok, men de var alt for smalle i skaftet, Jeg havde en fornemmelse af min læg var blevet forstenet, og kunne slet ikke bruge mit ben smiley


  • #7   1. sep 2015 Jeg kan slet ikke undvære mine ridebukser!

    Tror nu ikke det er decideret livsfarligt at ride i leggins, strømpebukser eller jeans for den sags skyld, man sidder bare ikke skide godt fast, men det er nok mere en smagssag. Det er jo heller ikke farligt at ride uden handsker, jeg vil bare ikke undvære mine, mens andre slet ikke gider handsker. Har en enkelt gang redet i strømpebukser til et fastelavnsstævne.. Er du vimmer der er glat i en lædersadel i sådan et par smiley


  • #8   1. sep 2015 Nu er det jo faktisk også sådan at flere af de nyere ridebukser forsøger at gøre stoffet mere som leggins. Tag f.eks. Caveleria Toscana deres ridebukser er lavet af et elastisk stof som giver sig på samme måde som leggins smiley dem er jeg i hvert fald personligt fan af!!

    Men svar til spørgsmålet så vil jeg tro som de fleste andre at det er en smags sag smiley


  • #10   1. sep 2015 Jeg bruger ridebukser (dog kun med ruskind, det nye grip er noget værre lort - pardon my french) fordi jeg:
    - sidder bedre i sadlen; derunder mere kontakt (glider ikke rundt som i f.eks. løbetights)
    - synes ridebukser sidder mere behageligt med hensyn til syninger og bevægelse både på og af hesten


  • #12   1. sep 2015 Jeg synes ofte at stoffer i ridebukser, er mere slidstærkt, end i f.eks. leggings. Udover det er sidder du bedre fast osv smiley

  • #13   1. sep 2015 Mine distance-ridebukser er ikke tykkere end leggings, så kan ikke se hvorfor det skulle være farligt.

  • #14   1. sep 2015 Rider i jeans for det meste. Men hvis jeg skal sidde i en rigtig glat lædersadel, så er jeg glad for ridebukserne - fordi der er ruskind på indersiden, som gør, jeg ikke glider. smiley

  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #16   1. sep 2015 Nu har jeg redet en del i lammeskindssadel og der er en verden til forskel på, hvilke bukser man har på, skulle jeg hilse at sige. smiley

    Hvis man skal ride udenfor de store stier på min, er den meget opmærksom og så er det altså rart at have lim i røven (ridebukser med læder på bagsiden fx), når den konstant er på spring. smiley


  • #17   1. sep 2015 Jeg rider helst i berberbukser faktisk ^^'

  • #20   1. sep 2015 Ts - mange tak smiley
    Jeg er afhængig af mine ridebukser med fuldskind og går rundt i de hele dagen når jeg har trænet da jeg ikke gider at bruge tiden på at skifte. Så jeg foretrækker stof der er behageligt og der giver efter smiley

    Mvh TT


  • #21   1. sep 2015 Man sidder mere "limet" til sadlen i et par bukser med skind eller fuldgrip end med et par løbebukser/leggings. Dog har jeg redet i leggings på en hest der pludselig slog fra en rolig trav til galop uden at have balancen til det, men uden at falde af. Så jeg vil mene det har noget at gøre med hvor sarte ben du har ( med henblik på syninger) og om du i dit hoved er ligeglad med om det hedder bukser eller ridebukser smiley

  • #22   2. sep 2015 Jeg rider altid med ridebukser. Synes de er vildt behagelige, og synes det er pænt. smiley Har én gang redet i jeans, og det var virkelig ikke rart. Synes slet ikke jeg kunne sidde ordenligt. smiley

  • #23   2. sep 2015 Rider primært i ridebukser, men i jodhpurs ridebukser, det er dem jeg bedst kan lide. Dog kan jeg også godt lide at ride alm. leggings smiley
    Er ikke så sart


  • #24   2. sep 2015 Det er meget få gange jeg rider uden, det går faktisk ondt at ride uden ridebukser (synes jeg) fordi der ligesom er et tykker lag/skin smiley

  • #25   2. sep 2015 Jeg rider med berberbukser for at øve min balance som iøvrigt kun bliver bedre af at ride i glatte bukser ^^'

  • #26   2. sep 2015 Hvis man ellers har en ok balance, er det ikke nødvendigt med bukser med skind. Nærmest en ulempe.
    Fordelen er dog at der ikke er nogen søm på innersiden af benene, som særligt hurtigt kan give gnavsår hvis man bruger en sadle med meget støtte. Distancebukser skulle være ret gode, men også ret dyre, og så holder de ikke så længe som kvalitetsridebukser.

    Kan ikke se hvad der skulle være farligt ved leggins!?


  • #27   2. sep 2015 Det sir man jo: Argh, det er nu ikke sandt det om distancebukser. Syntes ikke de er dyrer end alm ridebukser, da de ligger i en prisklasse 600-1000kr og holdbarheden skal man vist heller ikke klage over smiley Jeg har haft et par i 9 år som først nu er slidt i stykker, og de har redet mange kilometer smiley

  • #28   3. sep 2015 Hvilke bukser man rider i, er vel en smagssag - men hvis husk lige, at leggins i rideverdenen faktisk er noget, man spænder på (jodphur)støvlerne, som beskytter underbenene smiley

  • Franciska D
    Franciska D Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Svar: 50
    #29   14. sep 2016 Der er jo også ride leggings? Nogle der har erfarning med det? Og kan det holde i lige så lang tid som almindelige ridebukser? smiley

Kommentér på:
Ridebukser , Debat .

Annonce