{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.757 visninger | Oprettet:

Mishandlede heste - en trend? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer... smiley

Jeg synes det er oftere og oftere, jeg ser hesteejere på nettet, som skriver om hvor lange hove, beskidt, tynd, etc. hesten var, da man erhvervede sig den.
Findes der overhovedet nogle heste, som ikke har haft det dårligt hos sin tidligere ejer? Altså - er det blevet en trend at købe en "mishandlet" hest?
Jeg synes faktisk den her mystiske trend, har taget så meget overhånd, at man nærmest ikke kan føle sig som en succesfuld ejer, hvis ikke man reddede sin hest fra den visse død.
Jeg kan næsten ikke tro på, at der findes så mange heste i Danmark, der har det så dårligt. Der må da være nogle herinde som mistolker noget - f.eks. som har købt sin hest lige inden den skulle have smed igen, og den derfor havde nogle længere hove, end når den lige har fået smed, og så må hesten jo være mishandlet.

Har jeg ret i min antagelse? Er det virkelig blevet populært at eje en hest, der ikke har haft det godt? Jeg synes næsten, det er forfærdeligt, hvis det er rigtigt - næsten lige så forfærdeligt, som hvis antagelsen ikke er rigtig, og der virkelig bare findes så mange mishandlede heste.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mishandlede heste - en trend?
  • #1   1. okt 2015 jeg vil give dig ret i at der er kommet en del flere til som har købt "mishandlet" heste, og jeg ved ærlig talt ikke hvor de finder alle de her heste henne... selv købte jeg min hingste mand for flere år tilbage, han var ikke i god stand og 9 måneder efter fik hun frataget retten til at have hest (de var udsultede og manglede en del pleje på alle punkter)

    Jeg tror dog også at de folk der har heste som måske ikke er "så heldige" de holder sig lidt tilbage, hvem ønsker at blive lagt mærke til hvis ens heste ikke er særlig godt i stand?

    Og så tror jeg også der bare er dem som du selv hentyder til, der har hentet hesten lige op til den trængte til smed, eller lige efter den måske har haft tynd mave på grund af foder skifte eller andet smiley

    Det er svært at bedømme smiley men jeg nægter at tro på at der er SÅ mange mishandlet heste i lille danmark smiley


  • #2   1. okt 2015 Det er desværre rigtig mange heste der har været vanrøgtede og mishandlet smiley de havde alt for mange heste på nyt hesteliv ift det optimale. Men de kunne ikke bare lade det stå til.
    Jeg synes personligt ikke det er noget specielt eller wow factor ved at have en tidligere mishandlet eller vanrøgtet hest. Har selv arbejdet med nogle stykker. Min tidligere bedste ven havde været mishandlet, og han gav mig så utroligt meget smiley Jeg ville sagtens kunne anskaffe mig en, men ikke igennem de betingelser nyt hesteliv kræver. Og jeg skal først have råd, plads og tid smiley

    Mvh TT


  • #3   1. okt 2015 Jo nogle gange virker det som om mishandlet er det nye in blandt unge hestepiger.. Tidligere var det hingste det var sådan lidt sejt og cool at eje

  • #4   1. okt 2015 Jeg kunne forstille mig, at nogle også pynter lidt på historien for at virke lidt mere interesant. Jeg ser utrolig mange unge piger, som skriver at de mistænker at hesten ikke er været behandlet godt hos tidligere ejer, fordi den fx napper, er sur osv. smiley

  • #5   1. okt 2015 Jo og Waikato det ser jeg også. Læser det som dårlig opdragelse smiley
    Grunden til mit emne var et opslag på Facebook. En pige skrev om sin hest at den havde meget lange hove og var meget beskidt da hun købte den. En tidligere rytter kommenterer så, og så vil pigen ikke længere være ved sit opslag. Forstår bare ikke hvorfor det er fedt med mishandlede heste.


  • #6   1. okt 2015 Ja, jeg synes der er mange der i hvert fald romantiserer det der med at få en mishandlet hest, om den så reelt har været misrøgtet eller ej...

  • #7   1. okt 2015 smiley

    Tænker man skal have definitionen på mishandlet og vanrøgtet på plads...

    Mvh TT


  • #8   1. okt 2015 TT, jeg mener begge dele - både mishandling, som i at være voldelig, og misrøgt, som i grov forsømmelse af hestens vedligeholdelse. Og der synes jeg nogle gange man ser at unge piger romantiserer det dér med at "min hest kom ikke fra ordentlige forhold, og jeg reddede hende, og så åbnede hun sig op for mig..." smiley

  • #9   1. okt 2015 Der er udentvivl kommet meget mere fokus på velfærd for hestene, hvilken jo bare er super godt, desværre er der så rigtig mange uvidende som ikke helt ved hvordan en hest skal se ud osv.

    Jeg tror også der er alt for mange unge som tror de selv lige kan tilride deres unghest.
    Det er der sikkert også nogen der kan, men ofte lære hesten altså ikke helt de rigtige ting. Dette medføre til at når den kommer til en anden ejer som rider på en anden måde at hesten bliver anderledes, det kan være at den stejler eller bukker lidt. Og så er der nok mange der hurtig stempler den til at have været mishandlet ved tidligere ejer, og det er sjældent sådan det er.

    Det er også blevet helt normalt og acceptabel at hestene er tykke, det synes jeg er et problem, meget meget få ved hvordan en go stand ser ud, og det gør at vi har mange overvægtige heste. Og hvis en hest er tynd jamen så er den selvfølgelig blevet mishandlet, eller...


  • #10   1. okt 2015 Jeg kan i hvert fald fortælle at Sir Protector (den fire årige traver hingst jeg før har talt om) blev fundet afmagret med benene i lort med bid op ad benene efter rotter der rendte rundt i det skur han stod i smiley dette var tilbage i 80' erne i Norge. Jeg kunne ikke løfte hans ben og vi måtte fodre ham igennem tremmer da han var aggressiv omkring sin mad.
    Felix var en 13 års traver vallak hvor min tidligere veninde havde købt ham som 1 års. Hun lånet ham ud som fem års. Da hun ville besøge ham blev det hele tiden rykket. Til sidst tog hun ud til det sted hvor han egentlig skulle stå.. Han var blevet flyttet for længe siden og hun fik fortalt at låneren havde været ond ved ham. Min tidligere veninde gik så til den lokale betjent der har mange kontakter i heste verdenen. Han fandt Felix og de fik ham hjem to år efter udlån. Han havde sår osv efter pisk og var blevet hovedsky. Da han kom sig fysisk og de skulle ride ham så smed han sig bogstavelig talt på staldgangen da de kom med sadlen. smiley efter meget arbejde kunne han igen rides men han var meget skeptisk overfor nye mennesker og hvis man kom i nærheden af ham når han stod med hovedet ud af boksen så fløj han tilbage. Til sidst(6 år efter han kom hjem) kunne jeg få lov at stå og ae ham der, men jeg har også siddet mange timer udenfor den boksdør og bare været så han selv kom og blev nusset...
    Her er der ingen tvivl om både vanrøgt og mishandling. smiley

    Mvh TT


  • #12   1. okt 2015 Jeg tror bestemt der er mange heste, der er mishandlet fysisk og psykisk. Men jeg synes der er en tendens til at romantisere det lidt. Unge piger, der karakteriserer deres heste som "den har været mishandlet", hvor det er lidt specielt at have "reddet" en hest smiley
    Hermed ikke sagt, at man ikke må fortælle om de kår, hesten kommer fra. Men der er forskel.


  • #14   1. okt 2015 Den sørgelige vinkel her, folk siger de redder en hest fra misrøgt, giver den et godt liv. Men glemmer at de ved de ord, siger tidligere ejere var skyld i denne misrøgt. Og ja går man folk lidt i bedene, er det ofte lidt nemt, at skrive. Men ofte svært at stå til mål for. Der jo altid historier der passer, men der også mange, hvor det tydeligt folks / unge menneskers egen usikkerhed, som faktisk skinner igennem. Behov for at hæve sig selv op. Og det er ofte. Ikke kønt, da det ja sker på andres bekostning.

  • #16   1. okt 2015 ..

    profilbillede
  • #17   1. okt 2015 ..

    profilbillede
  • #18   1. okt 2015 ..

    profilbillede
  • #20   1. okt 2015 Hvad så? smiley Synes bare det er trist at se, at man skriver sådan om tidligere ejer - tænk, at man vil være det bekendt, når hesten i virkeligheden har haft det godt. Jeg ville i hvert fald blive sur, hvis det var mig, der var ejer.

  • #22   1. okt 2015 Hun har slettet opslaget nu. Men ja - jeg er enig. Jeg synes ikke, det er i orden, og jeg ser det virkelig tit, både herinde og på facebook i alle hestegrupperne..

  • #24   1. okt 2015 Mine heste har heldigvis haft det helt fantastisk ved deres tidligere ejere så vidt jeg ved.
    Men du har helt ret i, at stort set alle heste "har været mishandlede". Hvor mange af dem der rent faktisk har haft dårlige ejere ved jeg så ikke lige. Men hvis man ikke har reddet hesten fra den visse død, så har man i stedet redet den op fra enten forkert ridning eller også kunne den bare intet da man fik den. Det synes jeg også er en lidt kedelig tendens smiley


  • #25   1. okt 2015 Ude i den stald jeg er i er der opstaldet en ældre herre og man kan se hans ribben. Vi slås for at få mere sul på kroppen af ham og han spiser nærmest aldrig op af sin mad fordi han får meget, men hvis nogen af de folk der siger de har hentet mishandlet heste ville straks sige: "Ååååh han er så mishandlet". Det er dog stik modsat og han lever et liv i luksus jeg synes tit folk har det med at overdrive smiley

  • #26   1. okt 2015 Jeg tror som sagt at det handler om at de gerne vil virke interessante, måske fordi nogle af de ældre piger, som har mange følgere, rundt omkring på nettet har heste/ponyer som tidligere har været mishandlet.
    Dette er selfølgelig slet ikke ok at opdigte sådanne histrorier, men tror virkelig ikke pigerne tænker over det.

    Jeg fik mig selv en stor overraskelse, da Jeg blev gjort opmærksom på at, en pige som havde fået lov til at skridte og trave 2 gange på min unghest, havde opdigtet noget af en historie om ham på instagram. Han er nok den nemmeste unghest man kan finde, men pludselig stod der alt muligt med at han smed folk af, hun var den eneste der kunne ride ham osv.


  • #27   1. okt 2015 Det ER helt klart blevet en trend - og det er virkelig sørgerligt!! Men det er helt klart et definitionsspørgsmål, for der er rigtig mange, der kaster ordet "mishandling" om sig, uden det egentlig har noget på sig. Har hesten lidt lange hove, er det jo ikke mishandling! At den ikke er blevet striglet dagligt er ikke mishandling, selvom der sidder mudder i pelsen! At hesten er en smule over- eller undervægtig er heller ikke mishandling! Folk kalder det for mishandling, men de kender ikke historien bag.
    Og det er da super træls for sælgere, som sælger de heste og får trukket beskyldninger ned over hovedet - beskyldninger som ikke engang har noget på sig! Og jeg synes, det er et helt gral eksempel, som du har lagt billeder op af, Bidløse Madsen! Havde jeg solgt den pony til hende, havde hun - og hendes forældre - fået en stor opsang, for det er simpelthen ikke i orden!

    Folk er lynhurtige til at dømme! Det er godt nok ikke i forbindelse med salg, men min mor er et par gange blevet ringet op af dyreværnsorganisationer, som har anmeldt min mor, fordi der eftersigende ikke skulle være vand på en af vores sommerfolde. Det, folk ikke havde overvejet var, at der var en bæk, der løb langs hele folden, som hestene gladeligt drikker af. Desuden hænger vi altid flere af vores telefonnumre på hegnet (mellem hver tredje pæl for at være præcis), så hvorfor vælger folk så hastigt at ringe til dyreværnsorganisationer, i stedet for lige at give ejerne et kald og forhøre sig omkring situationen? Vi ved udemærket godt, at vores heste har det som blommen i et æg, men man vil da altid få en lille ubehagelig følelse af, at blive ringet op, fordi nogen har anmeldt os!

    Selvfølgelig er der dem, der rent faktisk tager heste ind, som reelt har været misrøgtede! Og de skal have et kæmpe skulderklap for indsatsen og det arbejde, der skal ligges i sådanne heste - for det kræver et stort arbejde! At fodre dem op, få dem passet med smed, dyrlæge osv. og ikke mindst - i de værste tilfælde - lære hestene, at omgang med mennesker ikke er farligt!


  • #28   1. okt 2015 Det er jo så tydeligt i de screenshots hvordan hun prøver at trække i land bagefter at have lagt op til, at hesten bare ikke kunne røres i hovedet og var i dårlig stand, og ihh romantisk udvikling og nu har de bare tillid til hinanden...

  • #30   1. okt 2015 Fünke
    Jeg er meget enig med dig - jeg tror også det handler om den der - som du beskriver - romantiske idyl. Det kunne da også være fedt, hvis man kunne redde en hest fra en dårlig tilværelse, en hest uden tillid til mennesker, men som ved første øjekast bare stoler 100 % på sin nye ejer. Den går bare ikke.
    Som du skriver "unge piger" - det troede jeg også, at det kun handlede om. Men et kig på pigens profil og jeg finder ud af, at hun faktisk ikke er en "pige" - men en ung kvinde på 18 år. Der burde man kunne se konsekvensen i at lægge sådan et løgnagtigt opslag på facebook......


  • #31   1. okt 2015 Det er lidt indenfor den samme trend, at det er blevet smart at kunne sige, at man selv er den eneste, der kan ride hesten. "Jeg er den eneste, den vil tillade at bære rundt på", "Ingen andre kan ride min hest".

  • #32   1. okt 2015 Ja, det er åbenbart populært at have en intolerant hest.

  • #33   1. okt 2015 Det er faktisk lidt skræmmende hvor mange heste der har været mishandlet hos tidligere ejere, ifølge hestepigerne rundt om i landet. Heldigvis har vi jo massere af helte, som hurtigt kommer hestene til undsætning..

    Selvfølgelig er der mishandlet heste enkelte steder, men jeg tror ligesom du, at det fleste har en lidt romantisk tilgang til det hele.


  • #34   1. okt 2015 Jeg synes også det er super ærgerligt at nogle piger har tendensen til at pynte lidt på historien og tidligere ejer så næsten bliver hængt ud som dyrplager, fordi det skal lyde smart hos den nye ejer. Lidt en "se mig" tendens. Flot af de mennesker der tager heste ind der rent faktisk har været udsat for mishandling/misrøgt og jeg ved de er derude, jeg tror så bare ikke på at der er så mange som det ser ud til.

    Du kan sgu også finde min part stå småsovende på folden dækket i mudder, fordi hun lige skulle have en lur efter at have været sprunget på hovedet i bølgen brun. Hun er bestemt ikke mishandlet eller noget som helst der ligner, hun har bare hygget smiley


  • #35   1. okt 2015 Ej men man ved ikke om man skal grine eller græder over de billeder, Bidløse, for det er jo SÅ tydeligt at hun hentyder til at hesten har været mishandlet/misrøgtet, der er sgu ikke nogen misforståelser i det opslag smiley

  • #36   1. okt 2015 Kan heller ikke se misforståelsen i opslaget på mine screenshots. Synes også selv det er meget tydeligt, hvad hun vil have, folk skal forstå ud fra hendes opslag.

  • #37   1. okt 2015 Jeg synes det er et hån imod de heste og de personer der har reddet heste fra mishandling og vanrøgt, at nogle opdigter historier om deres hestes fortid. Det er simpelthen ikke okay.
    Ja der er da desværre mange uvidende heste ejere hvor hestene havde haft det bedre hos andre. Men der er forskel på at fuldstændig ignorere en hest sine behov og så bare ikke vide hvordan man gør det godt nok.
    Det er da også flere unge piger der elsker sin hest over alt på jorden.. Men stadigvæk propper kandar på den uden at ane hvilken smerte de påfører. Det er jo ikke direkte mishandling.. Hvis disse blev oplyst og fik føle hvordan det føltes på hesten så ville de smide den ad helvede til.. Hvis ikke.. Så kunne man begynde at tale om mishandling.. (bare et eksempel)

    Mvh TT


  • #38   1. okt 2015 Desværre kalder mange deres heste for mishandlede hvis de måske er kun lidt vanrøgt. Lidt lange hove, eller håndsky, samt en sjusket pels er jo ikke lig med at det er mishandling. Det er bare ikke en helt tam hest og længere er den ikke. Folk - unge mennesker generelt mest, synes nok det lyder lidt sejt at kunne sige "jeg reddede dig og ændrede dig", selvom jeg på ingen måde forstår hvorfor man ønsker del i sådan noget. Jeg vil da ikke takke nej, men det vil absolut aldrig være mit første valg at tage en mishandlet hest.

    Jeg er glad for at jeg er løbt ind i Cody, men hold kæft hvor havde det også været dejlig bare at løbe ind i en der måske bare havde lidt stivhedsproblemer. Codys fortid med mænd er ukendt, men ikke rar, for han truer dem og bliver helt sindssyg hvis en ukendt mand kommer hen.


  • #39   1. okt 2015 Og hvornår definerer i mishandling? Er det når der ikke bliver givet kærlighed eller hvis hesten lige bliver bakket med et flyvende tov foran? For mig er det først når nogen fysisk ondt gentager sig. Slag, doping.

  • #40   1. okt 2015 Angående diffinationen så mener jeg at læse det er delt sådan op:

    Vanrøgt - Tynd hest, ikke passet overhovedet.
    Misrøgt - Snabelhove, ussel pels / sygdom - dårlig passet
    Mishandling - Vold, slag osv.

    Mishandling er svær at diffinerer i forvejen. "Mishandling" er jo en "mis-handling" altså en dårlig/forkert handling. Så i teorien er det vel mishandling hvis man f.eks gider hesten 3 hårde slag med pisken? Der er jo ingen der kan bestemme hvem der mener det er en dårlig/forkert handling - altså en mishandling.

    Det er så svært med ord og diffinationer. Men ja der er nok gået mode i den nogen steder, nu er jeg ikke den der følger mest med rundt omkring mere (man er vel blevet gammel xD)... Men ligeledes forstår jeg ikke det her med: "min hest gider kun mig" - er sejt.

    Nej det er ikke sejt. Det er sejt hvis du har en hest du har trænet så godt at en hel fremmed kan gå hen, tage din hest, og lave præcist det samme med den som du kan. DET er en godt trænet hest, det er en dygtig træner/ejer der har været god til at træne sin hest. En hest der KUN kan trænes af ejeren, er i min optik en meget skadet hest eller en træner der ikke har været god nok til at indarbejde signaler :).


  • #41   1. okt 2015 Akkurat!!! Nøøøh jeg ville gøre alt for at finde en Jasmin igen. Det føltes så fantastisk at kunne sige at hun også kunne rides af gamle mennesker, handicappede og små børn alene - det er øv synes jeg at man står med en problemhest, som skal have nogle bestemte til at trække ud, og man ikke bare kan sige til alle at de bare kan komme hen og klappe og nusse. smiley

  • #42   1. okt 2015 Mishandlede heste er i min optik heste der har fået slag, tæsk, blevet udsat for uhensigtsmæssigt vold og smerte psykisk og fysisk.
    Vanrøgtet heste er heste der ikke har blevet fodret med grovfoder, er afmagret, ikke har fået ordnet hove, passet med ormekur og får dyrlæge ved behov og får den fornødne pleje omkringren boks og en strigle tur en gang imellem.

    Mvh TT


  • #43   1. okt 2015 Men Camilla - vil du så mene at en hest der har lært andre signaler end de traditionelle er en dårlig redet hest? smiley og at det er skidt at en ejer ikke ønsker at hesten skal have andre ryttere på fordi disse ikke rider på samme måde som en selv? smiley

    Mvh TT


  • #44   1. okt 2015 jeg ser ingen trend, derved kender jeg heller ikke mange der køber heste med dårlig baggrund, og eller kalder jeg min for mishandlet smiley har kontakt til 3 ud af 5 af de tidligere ejer. Og de 3 har passet ham til UG smiley

    en smule tynd, skulle have bygget muskler op, og kunne håndteres fra jorden, måske mindre problemhest, men ikke minshandlet smiley


  • #45   1. okt 2015 Altså, ingen af mine heste har nogensinde været mishandlet. Derimod har de da alle en historie med sig i rygsækken.

    Min tidligere hest stod til en aflivning, da tidligere ejer simpelthen havde overfodret ham osv. Simpelt misforstået godhed.

    Min nuværende havde en "uheldigt" tilridning. Og var ikke blevet behandlet særlig pænt.. Hvilket også har sat sine spor i ham. Så man kan sige at han er blevet behandlet ret uhensigtsmæssigt.
    Dog aldrig direkte mishandlet.

    Tror måske nogle kan have tindens til at pynte lidt på historien og gøre lidt mere ud af det end det egenligt er.. Der er trods alt mange måder at have hest på i DK, og nogle mere hestevenlige og egnede end andre smiley
    -Men ja, folk for hurtige til at bruge ordet mishandling i en profiltekst.


  • #46   1. okt 2015 Ja, den tendens ser jeg også oftere og oftere synes jeg. Tror også tit det er unge piger, der synes det lyder fedt at sige, at man selv har reddet en mishandlet hest, og som derfor får den mindste lille ting til at lyde som om, at det er fordi det stakkels kræ er blevet mishandlet.

    Min gamle delehest Flash så sådan her ud, da vi købte ham i februar 2008 - her ved tidligere ejer. Han var også langpelset, beskidt mm. Men man skal så lige huske på at der var tale om en hest, der havde stået stille i mindst et halvt år, + det som sagt var februar - deraf den lange pels og mudderet - selvom han så lidt sølle ud, kunne vi da ikke drømme om at beskylde hans tidligere ejer, for mishandling eller andet.
    Synes det er en rigtig sørgelig tendens der er kommet - både hvis der rent faktisk findes så mange mishandlede heste, men også at folk åbenbart finder behov for at opdigte sådanne ting, bare for at få "street credit" :c


    profilbillede
  • #48   2. okt 2015 Tror ikke der er en eneste kommentar herinde, jeg ikke er enig i. Det er virkelig en sørgelig tendens - specielt når jeg ikke er den eneste, der bider mærke i det.

  • #50   2. okt 2015 Nino - det menes nok ikke helt på samme plan som folk der decideret mener at en hest har været mishandlet smiley
    Folk siger kun den slag om fjordheste fordi det er et kendetegn ved Fjordhesten, at den har kort man.


  • #51   2. okt 2015 Ja, man ser det tit.... Mon ikke folk bare mangler lidt anderkendelse i hverdagen og skal sige "se mig, hvor er jeg god og spændende, jeg reddede en hest".

    Min hest havde det som blommen i et æg ved forrige ejer smiley


  • #52   2. okt 2015 Jeg elsker det faktum at jeg ved præcis hvor min hest kommer fra og hvordan han er vokset op! og jeg elsker at vide at han altid er blevet passet ordentligt, det har givet mig den helt fantastiske hest jeg har i dag! 3 år gammel knap tilredet, og min kæreste som ALDRIG har sat på en hest kan sætte sig op og være tryg ved ham, fordi han bare er så fantastisk god i hovedet! Der hvor jeg købte ham er der mange føl hvert år og de bliver ikke striglet og nusset hver dag, men de bliver tilset hver dag, og bliver passet med ALT, de ser da også forfærdelige ud når de er 1,5 år gamle og man kunne tage 1000 billeder og kalde det misrøgt, men i virkeligheden er det bare unge heste det vokser og har vinterpels, med mudder i fordi de er ude minimum 8 timer hver dag! jeg kan da finde mange billeder af min hest fra han er 1,5 år gammel hvor jeg nærmest selv får det dårligt fordi han er så "grim" men sådan er heste i vækst.
    Jeg synes at man i stedet skulle fokusere på god avl og gode heste! smiley


    profilbillede
  • #53   2. okt 2015

    profilbillede
  • #54   2. okt 2015
    Bare fordi en hest ikke har været passet lige som man selv ville gøre det og ikke er passet med alverdens ting, som man selv ville og som for mange er en luksus, for andre en selvfølge betyder det jo ikke at hesten har haft det dårligt.

    Fleur har gået rideskole og har højest sandsynligt gået rundt og haft gevaldigt ondt imens og derfor været kendt som en sur kælling med sin egen mening - men derfor vil jeg da ikke klandre rideskolen for mishandling/vanrøgt.

    Det er ren uvidenhed fra deres side, måske også økonomi eller andet der har gjort de ikke har fået hende tjekket og derfor ikke fundet smerterne. Hvis det er at mishandle sin hest og vanrøgte den, ikke at vide nok og ikke være oplyst om de muligheder der er - så er over halvdelen af de danske heste jo vanrøgtede og mishandlede.

    Ja, der smides virkelig omkring sig med at " seee, jeg har reddet en hest fra et elendigt liv og den har det SÅ meget bedre nu " så folk kan få roserne og blive klappet oven på hovedet.

    Der kan være så mange årsager til, at en hest ser ud som den gør - en tynd hest behøver ikke være vanrøgtet, ej heller en langpelset og muddert, en lang tået osv.


Kommentér på:
Mishandlede heste - en trend?

Annonce