{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kort sadel
  • #1   2. okt 2015 Nej, bare sadlen passer rytterens mås og sadlen ellers passer hesten.

  • #2   2. okt 2015 Ok

  • #3   3. okt 2015 Jeg har ellers fået at høre(mener det var min sadelmager der sagde det) at hvis sadlen er for kort så fordeler den ikke trykket ud over det område som der er meningen og mest hensigtsmæssigt for hestens ryg således at dette også kan give ondt i ryggen...

    Mvh TT


  • #4   3. okt 2015 Mon et trykfordelende underlag kunne gøre en forskel?

  • #5   3. okt 2015 Er det for tykt så passer jo sadlen ikke smiley
    Derfor hader min sadelmager at folk skal bruge lammepads smiley

    Mvh TT


  • #6   3. okt 2015 Nej, det bliver nok noget juks.

  • #7   3. okt 2015 Ville ikke blive så stresset over en kort sadel. Så ville folk som red uden sadel, hvor vægten jo er fordelt på et endnu kortere område virkelig ødelægge! Så nej ligger sadlen perfekt ville jeg ikke syntes det var et problem den var lidt kortere end den kunne være. Men tvivl så snak med en sadelmager.

  • #8   4. okt 2015 Tina - derfor anbefaler de jo at man ikke rider ret meget uden sadel smiley

    Mvh TT


  • #9   4. okt 2015 Virkelig. Altid hørt det modsatte. Netop pga kommunikation og din krop giver jo efter i forhold til hesten. Så tror faktisk din besked her, er første gang jeg høre en sige det. Er hesten ok i ryggen, og rytter ikke for tung. Ser jeg ikke problemet. Men naturligvis alt med måde. Men er der lavet forskning på det team, må du gerne linke for så læser jeg da gerne op på det. I tilfælde af der skulle være noget gået min næse forbi der. V.h Tina

  • #10   4. okt 2015 Jeg sidder desværre ikke inde med noget forskning omkring det. Men har altid fået at vide at man ikke skal ride for meget uden sadel. Heraf nok også hvorfor der skal være trykfordelende under bomløse sadler også.. Og ej heller skal man sidde helt nede og ride nedsidning det første lange stk tid under tilridning, ej heller med bomsadler..
    Men måske er der andre der har noget? smiley

    Mvh TT


  • #11   4. okt 2015
    Der findes ikke nogen brugbart forskning om sadel vs. uden sadel - intet om at det ene er mere skadeligt end det anede. Samme gælder for bomløse vs. bomsadel.


  • #13   4. okt 2015
    Det eneste der er lavet, er lavet af Clayton - og det er kun blevet til et "måske".

    " So, do bareback enthusiasts need to give up this style of riding completely? No, according to Clayton, who indicated that occasional bareback jaunts are unlikely to cause significant pain or damage. Very long bareback rides, repeated bareback rides over several days, and bareback riding by heavier riders (who produce more force) might be more problematic. "

    http://www.equinews.com/article/bareback-riding-it-comfortable-your-horse

    Min samvittighed havde det super godt i det halve år jeg red uden sadel - min balance var eminent, røven var klisteret til ponys ryg og der var ingen klager fra behandlere.

    Der er så mange ting at tage højde for, hvis man skal undersøge om det skader mere eller ej. Det samme gælder med bomløs vs. bom - der er voldsomt mange ting at tage hensyn til og ting at kigge på.
    Og med de få penge der går til hesteforskning, er der vigtigere ting og kigge på.


Kommentér på:
Kort sadel

Annonce