{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.266 visninger | Oprettet:

Gode råd ang. regneksem? {{forumTopicSubject}}

Hej derude!
Der er sket dette at min hoppe er hårdt ramt af regneksem. Hun er selvfølgelig i behandling og vi har dyrlæge med inde over. Ligenu vasker vi hende med noget shampoo - som hun ihvertfald ikke synes er sjovt!

Men har i derude nogle råd til hvordan vi kommer hurtigt muligt af med det? det er noget skidt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd ang. regneksem?
  • #1   3. okt 2015 mindes min vallak led af det for nogle år siden en regnfuld sommer. der hjalp det at vaske ham et par gange med klorhexidrinshampo fra apoteket og tørre det riiiigtig godt og så smøre en fed sårhelende creme på. han har aldrig haft det siden. det var en stribe midt under maven.

  • #2   3. okt 2015 Hvis det er hope, så skal du nok regne med at have dækken på til vinter. Jeg ved at tidligere ejer pakkede hende godt og grundigt ind, så hun er nok ikke så vant til regn, har læst mig frem til at nogen klipper der hvor det er, så får det mere luft og forsvinder hurtigere, og ellers skal hun have dækken på når det regner så det ikke får fugt.

  • #3   3. okt 2015 Min mors hest havde regnskurv (staves) hun fik at vide at hun skulle vaske med kovaline, og han blusede fuldstændig op. Og svampen spredte sig til en større overflade. Om dette er et tilfælde ved jeg ikke.
    Vi striglede ham med KBF 99 strigler og sprayede med en bestemt Aloe vera, og var i markant bedring allerede 24 timer efter.


  • #4   3. okt 2015 Tak for rådende! Jeg ved ikke hvad det hedder, det vi vasker det med - men min søster har en shampoo beregnet til det, da hendes vallak engang har haft det.

    Josephine, ved du hvad den aloe vera hedder? smiley

    Line, det er lige præcis Hope, og hun har det over det hele smiley Har så ondt af hende, men det er jo klart at hvis hun har været meget pakket ind før, så overrasker det mig egentlig ikke. Jeg har lidt ingen forstand på at klippe heste (måske min søster har), men kan man godt "tillade" sig det, på den her årstid? Både hende og min søsters traver går med dækken nu, og så håber jeg at kunne se en bedring snart.


  • #5   3. okt 2015 den hedder Aloe veterinary formula. Om det er den eller kbf99 striglerne der har gjort de egentlige forbedring kan jeg ike svare på. Måske kombinationen. Men flere inkl mig selv har sagt at striglerne er gode mod muk så hvorfor ikke svamp. De går simpelthen ind og dræber det. Aloe veraen bruger jeg mest for hudens skyld, så den får noget hjælp til at heale.

  • #6   3. okt 2015
    Klipning og dækken på :o)


  • #7   19. okt 2015 Jeg er simpelthen ved at give op snart - og det er ikke engang mig der har arbejdet med hende.. smiley
    Jeg har været på Læsø i 5 dage, hvor at min søster og min mor så har klippet hende, og er gået igang med arbejdet med at vaske, og putte shampoo i, og vaske ud.. og der sker bare INTET!

    Jeg læser flere steder at vi skal pille skorperne af, men det synes umuligt, for hele hendes krop er fyldt af det, og jeg tror hverken hun har meget pels, eller jeg har meget hest tilbage, når det engang er gjort.

    Er det virkelig nødvendigt? jeg vil så nødigt gøre skade på hende, for hun er jo min lille baby.. Er der ingen måde at få skorperne af, uden at skulle stå og pille i det?


  • #8   20. okt 2015 Får hun antibiotika? det skal hun have indtil de sidste sårskorper er væk. Har i prøvet kbf99 striglerne?

  • #9   20. okt 2015 Jeg ved ikke om hun får antibiotika, da jeg ikke har været med til at behandle hende. Jeg ved at hun har været på en slags medicin - det har enten været antibiotika eller penicillin. Nej har desværre ikke prøvet striglerne, da jeg ikke har haft tid til at strigle hende, pga. lektier, og min søster og min mor har bare vasket hende. Er http://rytterhusetviborg-shop.dk/images/plast%20strigle-p.JPG sådan en strigle okay til det arbejde? og skal hun strigles mens hun er våd eller tør?

  • #10   20. okt 2015 Det skal være en blødere strigle som den her, så den ikke er ubehagelig for hesten. http://www.contact-saddle.com/shop/kbf99-dandy-brush-1181p.html Skal strigles mens hun er tør. Jeg ville stoppe med at vaske hende, for fugten gør det bare værre. Det er jo kommet pga for meget fugt.

  • #11   20. okt 2015 Og så er det vigtigt hun får antibiotika hvis hun ikke allerede er det, så det må du lige forhøre dig om.

  • #12   20. okt 2015 Okay tak! Det vil jeg gå videre med!

  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #13   20. okt 2015 Som ved alle infektioner i huden så skal alle skorper af da bakterierne lever nedenunder, der er ingen lette veje, det samme gælder muk og andre tilsvarende infektioner.

    Universalbehandling har kun ringe effekt da det kun er meget lidt der når derhen hvor det skal virke, lokalbehandling i form af antibiotika creme på efter skorper er fjernet og tørret gerne med hårtørrer eller solarie hvis du har sådan et på stedet.

    Der findes noget meget skrapt antibiotika man kan prøve men det koster spidsen af en jetjager og hesten skal stikkes hver dag i en periode, medicinen alene koster 600 kr. Per sprøjte, vi havde en frieser med staffyllikokker.


Kommentér på:
Gode råd ang. regneksem?

Annonce