{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Passer sadlen?
  • #1   3. okt 2015 Få en sadelmager til at tjekke det, de ved bedst smiley

  • #2   3. okt 2015 Umiddelbart er den for høj/smal fortil. Vil tro at bommens udforming er for buet til hestens ryg, for hvis den blev bredere fortil vil den bare klappe bagi fordi puderne er så lave. Få fat på en sadelmager, din smed kan ikke hjælpe dig.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   3. okt 2015 Ser ud som om at den er for smal fortil, og derfor ligger i bagvægt.

    Få en sadelmager til at tjekke det, og ikke din smed


  • #4   3. okt 2015 -En hov smed er uddannet inden for hestens hove, det vil sige hans uddannelse intet har med sadlen at gøre.
    -En sadel mager er uddannet inden for sadler, hvilket betyder det er dem du bør gå til. smiley


  • #6   3. okt 2015 Som jeg ser det, ligger den slet ikke til bagpå, så nej, den passer ikke hesten.

  • #8   3. okt 2015 Du kan faktisk i mit område (Esbjerg) aftale en tid, og køre derned og så tjekker han sadlen GRATIS! Kommer med en evt. pris på rettelse af sadlen, det er først der det kommer til at koste en del. smiley

  • #9   3. okt 2015 hmm... sadlen rører næsten manken??? Hvor? Der er dælme da fin plads mellem sadel og manke.
    Bagvægt kan jeg så heller ikke se ved denne sadel, uanset hvor grundigt jeg kigger. Sadlens dybeste punkt er da netop midt i sædet.

    Det sagt: sadlen skal for det første prøves på uden underlag, for at kunne se om den ligger til hvor den skal, og giver plads hvor det er nødvendigt.
    For det andet er man simpelthen nødt til at have hænderne på sadlen/hesten for at kunne se/mærke om den er ok.
    Og sidst men ikke mindst, skal sadlen så prøves med rytter på -for den kan altså ligge markant anderledes i det sekund der kommer vægt i den.

    Så du må have fat i en sadelmager der kan hjælpe med at se og mærke sadlen efter på hesten både med og uden rytter.

    Umiddelbart synes jeg dog det ser ud til at den "slipper" lidt bagtil, men det kan godt være det bare er skygger


  • #10   3. okt 2015 vær i øvrigt obs på hvis du køber en lignende sadel uden "løse" sadelklapper: ALDRIG ALDRIG sæt underlaget fast omkring stigremmen.
    På den måde kan stigremmen ikke glide af (hvilket jo er pointen med de sikkerhedsophæng de fleste sadler er udstyret med), så skulle du en dag sidde fast i bøjlen, bliver du slæbt efter hesten.
    -jeg lærte det på den hårde måde som ponyrytter, og det kan bestemt ikke anbefales. Meningen er jo netop at HVIS man sidder fast, glider stigremmen ganske enkelt af ophænget og man er fri


Kommentér på:
Passer sadlen?

Annonce