{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.429 visninger | Oprettet:

hest uridelig {{forumTopicSubject}}

har en hest som er erklæret hvinsk af dyrlæge tudligere ejer har brugt 30.000 på hende.-- uden succes.. den er blevet syet bagi skylle for cysler ja prøvet alt mod hvinskhed uden succes..

jeg synes overhovedet ikke hesten er hvinsk mere efter 1 år jeg har haft hende kan røre hende over alt .. har dog ikke redet hende da hun er min hygge hest..


jeg kom nu til at se en video på yputube en hest der havde mavesår

min hest gør samme ting under rytter viser ubehag ved berøring ved mave dog ikke så meget fra jorden kun ved rytter ??? https://www.youtube.com/watch?t=220&v=Fr05hMmLCY4

kunne den have mavesår???

nogen der ved hvad det koster få en dyrlæge ud og tjekke ?
og kan mavesår overhovedet behandles ?? håber nogen kan hjælpe mig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hest uridelig
  • #1   3. okt 2015 Man kan få en pasta mod mavesår, så ja, det kan behandles... Jeg aner desværre ikke noget om priser, men har på et tidspunkt arbejdet et sted hvor vi havde disse pastaer, så derfor ved jeg de eksisterer smiley

  • #2   3. okt 2015 okay tusind tak! har skrevet til min dyrlæge os smiley men rart med oplevelser fra andre os!

    tænk hvis det er mavesår den har.. det er det eneste den ikke er blevet tjekket for smiley smiley / røngten smiley


  • #3   3. okt 2015 Du kan få den ind på en klinik/hospital og få lavet en endoskopi ( kikkertundersøgelse ) det lidt forskelligt hvad der koster, men en i min stald fik lavet sådan på sin hest sidste år og hun betalte 3000kr.

    Skal selv havde min ind på klinikken og undersøges for mavesår, da han viser tegn på det.

    Man kan give noget medicin for det, det koster vist omkring 1500-2500kr og holder i 30 dage.


  • #4   4. okt 2015 Hvis du mistænker mavesår kan du overveje at starte med at behandle den som en hest med mavesår.
    Dvs vent lidt med skopi, men giv den foder med lav stivelse, som er sukkerreduceret, ingen korn, mindsk momenter den stresser over, sørg for at den har adgang til godt hø eller wrap hele døgnet. Køb en bøtte gastro Care, gastro Pro eller lignende og giv med foderet.
    Hvis du kan se en forbedring over de første 3-4 uger har hesten givetvis mavesår eller tendens til det og så vil en udvidet undersøgelse og behandling være på sin plads.


Kommentér på:
hest uridelig

Annonce