{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HAST HJÆLP! Tandlæge til hest??
  • #1   4. okt 2015 Hmm nu har jeg 4 der bliver ordnet sammen. Men her tidligere på året gav jeg knap 6400 for 4 tandraspninger inkl bedøvelse og 3 vacciner og ormetjek.

    For nogle år tilbage. (Nok omkring 6 år siden) gav jeg omkring 1600 da jeg fik ordner tænder på en som det eneste. Inkl bedøvelse.

    Hvis din hest er meget sød kan de muligvis godt gøre det uden. Men de fleste jeg kender vil gerne have hesten bedøvet så de har "arbejdsro". Men det er heller ikke bedøvelsen der koster smiley


  • #2   4. okt 2015 Giver 1200 kr. Ved Mai Nicholaisen.
    Dyrlægen kommer og giver bedøvelse ved siden af.
    Alle heste bør få ordnet tænder 1 gang årligt!
    Og det er vigtigt at det er ved tandlæge og ikke dyrlæge.


  • #3   4. okt 2015 Jeg giver mellem 1500-3000kr hos en uddannet hestetandlæge,

    Jo det er billigere uden bedøvelse, det siger jo sig selv, men det kan bare heller ikke gøres lige så godt så.

    Vil absolut anbefale dig at få en uddannet hestetandlæge ud og ordne tænder og det gør ingen forskel om den rides med bid eller ej.


  • #4   4. okt 2015 Jeg betalte 1400 kroner for tandrasp uden bedøvelse (min dyrlæge ville helst gøre det uden, og da hesten stod pænt uden at brokke sig, så kunne han lige så godt det) og en vaccine smiley det var i vinters.

  • #5   4. okt 2015 Selvfølgelig kan dyrlægen også ordne tænder på hesten..

    Jeg har da fået det gjort i mange år af dyrlægen og har også haft en hestetandlæge og hun havde da intet at sætte fingeren på med hensyn til dyrlægens arbejde..


  • #6   4. okt 2015 Tror jeg skal give omkring 750 inkl bedøvelse. Min skal have ordnet tænder i morgen og hun er også redet bidløst. I min verden er det lige meget om hesten er redet med eller uden bid, den skal stadig have ordnet tænder, da den kan få problemer med at spise.
    Som sagt så er min redet bidløst, men jeg så her forleden at hun tyggede sin godbidder lidt underligt, og de andre i stalden sagde også at hun spiste lidt langsommere end hun plejer. Jeg kan jo ikke så godt mærke det når jeg rider, for biddet er der jo ikke til at irriterer hende, men så kan jeg se det på andre måder smiley
    Og nu kan jeg se at tiden er inde... Det er vidst også et år siden hun fik det sidst, så det passer jo fint.

    Men som en anden siger, så plejer man at sige, at hesten skal have tjekket tænder en gang i året, alt efter hvordan hestens mund ser ud. Nogen skal have flere gange i året, og nogen kan godt gå over et år uden.


  • #7   4. okt 2015 Jeg mener jeg gav 1200kr sidst, men der var så også vaccine oveni.
    Jeg ser helst hesten bedøves når den skal have ordnet tænder.

    Den lille får ordnet hvert andet år med ord fra dyrlæge med speciale i tænder at hun godt kan gå de 2 år. Den unge er det første gang jeg skal se hvordan hun opfører sig med tænderne, så jeg ved ikke hvordan hun holder sine tænder.

    Det har intet at sige om den rides bidløst eller noget, de kan stadig få tandspidser osv :).


  • #8   4. okt 2015 En hest skal altid have passet sine tænder, om den så bare skal gå som foldhest. Det handler jo om, hvordan den tygger, og dermed også hvordan den kan fordøje sit mad.
    Jeg vil til en hver tid vælge at få min hest bedøvet af den simple grund, at det simpelthen giver tandlægen en meget bedre udgangsstilling i forhold til at kan komme ordentligt ind til de bagerste kindtænder. Derudover er det for mig også alfa og omega at de bruger mundspærre, da det simpelthen er umuligt at se ordentligt længst inde bagved uden.
    Det er forskelligt, hvad jeg giver, da vi altid samles nogle stykker, og prisen afhænger af, hvor mange vi er. Jeg bruger Christina Suntum fra hestemund.dk


  • #9   4. okt 2015 Gav vist omkring 600kr sidst men kræver det hver 6 måned prisen stiger venter jeg 12 måneder blir det 1200kr smiley gav vist ca 400kr mere da den blev bedøvet forrige gang. Det skal gøres af og til, når hun tager en kæmpe runde. Løbende kan resten holdes uden bedøvelse. På min alle heste er jo forskellige. Men er glad for pia som jeg bruger.

  • #10   4. okt 2015 Jeg er godt klar over at den skal have ordnet tænder uanset hvad.. Helt dum er jeg ikke smiley

    Men det kunne bare godt være der var forskel smiley


  • #11   5. okt 2015 Har lige fået det gjort, gav 1700 kr, inkl bedøvelse , men min dyrlæge ville slet gøre et udrn bedøvelse. Gav 160 kr for bedøvelden

Kommentér på:
HAST HJÆLP! Tandlæge til hest??

Annonce