{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
947 visninger | Oprettet:

Dyrskuer krav {{forumTopicSubject}}

Godaften smiley

Pt har jeg desværre ingen hest så ved ikke hvad jeg kommer til at eje men jeg kom til at tænke på hvilke krav der er for at stille sin hest til udstilling på dyrskue?? Er der nogen der kan svare mig på det? For det er vel ikke kåring? En kåring er vel en engangsforestilling hvorimod jeg godt vil kunne tage til flere dyrskuer med min hest eller hvordan?
Jeg hopper med mine kaniner og er derfor også inde i udstillingsverdenen og der kan man jo udstille kaniner som bare lever op til standarden for pågældende race og du kan udstille din kanin alle de gange du vil så tænker om det er det samme med hestene?
Og kan man udstille vallakker (måske dumt spørgsmål).
Det specifikke skue jeg om muligt overvejer at være med til er Landsskuet i Herning da jeg alligevel er afsted med kaninerne smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrskuer krav
  • #1   5. okt 2015
    Til dyrskuer kan man få heste med der har rødt pas, dvs. har stamtavle.
    Du kan også tage en vallak med hvis den har rødt pas.


  • #3   5. okt 2015 Okay så den skal bare have rødt pas og så kan man melde den til under det avlsforbund den nu er tilknyttet?
    Og alderen er også ligegyldig? Nu tænker jeg ikke 25 men om den er 4 eller 10 er ligemeget? Det er bare fordi jeg synes det kunne være sjovt at prøve og sjovt at have sin hest med sammen med kaninerne når jeg er der alligevel smiley


  • #4   5. okt 2015
    Om den er 4, 14 eller 24 er ligemeget :o).

    Det med at have flere dyr med - uanset om det er samme slags, kan være super svært fordi man skal nå og være med til de forskellige ting - også hvis man tilmelder sig mere end bare standard bedømmelse.


  • #5   5. okt 2015 Kaninerne kan jeg heldigvis rimelig afpasse da jeg har de fleste kaniner i samme klasser og ellers må de have førerskifte smiley Med kaninerne er det primært hygge da vi har en stor lejr deroppe hvor vi hygger og spiser sammen og den 10'er jeg mister fordi jeg skal mønstre hesten vælter ikke budgettet hvis det hele skulle se at ramle sammen smiley kan godt være jeg ikke får det ført ud i livet men hvor er jeg vildt misundelig når jeg går rundt mellem hestene deroppe smiley det ser bare så hyggeligt ud smiley

  • #6   5. okt 2015 Men du har helt ret ift hvis man har flere dyr med så er der lidt mere planlægning smiley men vi kender heldigvis allesammen hinanden så der er lidt snor indenfor visse rammer selvfølgelig - det er ikke så striks som det er indenfor andre dyrearter smiley

  • #8   5. okt 2015 Som krikken allerede har skrevet så skal hesten have rødt pas = fuldstamtavle. Dog er der nogle forbund der tillader blå pas hvis hesten er optaget i forbundet. Mener at pinto, dv osv tillader dette.

    Aldersmæssigt hedder det sig normalt at de kan udstilles som føl, 2 års, 3års, og så hedder det 4 års og opefter med eller uden føl ved siden. som de sidste er der som regel en klasse for veteraner (16+).
    Ved de fleste større skuer skal hingste være fyldt 2 år og fra 3 år, skal de være kåret for at kunne udstilles. Ved dog ikke om det gælder for Herning.

    Jeg har udstillet i 5 år på det fynske dyrskue, og elsker simpelthen den stemning der er. Man er helt brændt af efter en weekend, men fyldt op med glade oplevelser og hygge med en masse mennesker med samme interesse. smiley


  • #9   5. okt 2015 Du kan reelt deltage lige så meget du har lyst. Altså hvert år med samme hest.

    Jeg har haft lidt forskelligt med, og har også været oppe og snuse til de gode point, og man bliver temmelig bidt af det.

    Jeg udstiller welsh, og har de sidste 2 år haft min hoppe på 6 år med. Jeg nyder også shows derude med hende. En fantastisk rideoplevelse når man ikke længere går op i stævner. Men selvfølgelig kun når hesten også er ok med det. Min tænder når publikum er med på tribunen. smiley

    Du får lige et billede fra sidste år fra gallashowet.. smiley


    profilbillede
  • #10   5. okt 2015 Jeg har været til fynske dyrskue med min ismule. En islændervallak. Pragtfuld oplevelse. Vi har haft det så sjovt der. Har dog ikke redet ham, der kun trukket.

    Var med til show, men også best in trav, væddeløb hvor man løber med hesten. Den må kun trave.

    Mønstringskonkurence, som ved mønstring af en race, men her ses der på føreren af hesten. Påklædning og sådan.

    Og selvfølgelig, slangegang, med alle skuetshestracer i ringen på én gang. En pragtfuld oplevelse. Vitus var bare så dygtig!!

    Han blev meget hurtigt tryghed for en toårig islænder hoppe. Hun forelskede sig i ham totalt.
    Og Vitus, han blev ligeledes glad for hende.

    Ja, man trænger til ferie bagefter, men det er så fed en oplevelse, at man overvejer. Stemningen, snakken med de andre udstillere, fælles morgenmad (i hvert fald hos islænderne)
    Jeg håber meget at kunne komme af sted igen i 2016..


  • #11   5. okt 2015 Det lyder bare så hyggeligt smiley vælger ikke min kommende hest ud fra passets farve men skulle jeg være heldig at få med rødt pas vil jeg bestemt arbejde for at komme afsted med hest også smiley det kunne være så fedt at prøve smiley

  • #12   5. okt 2015 Og tak for svarene smiley

Kommentér på:
Dyrskuer krav

Annonce