{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
588 visninger | Oprettet:

Forsikring af hest {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg står i den situation, at jeg gerne vil købe hest igen. Men denne gang, skal jeg selv stå med udgifterne, hvilket er svært i sig selv. :3

Men jeg kan simpelthen ikke blive klog på forsikringer. Jeg står og overvejer at købe en 2 års, som skal i tilridning til nytår.

Jeg vil gerne have hesten livsforsikret (for ca. 30.000), for uanvendelighed og almindelig sygeforsikret.

Nogle der kan hjælpe mig med at blive klog på det, hvad det vil koste og hvor i evt. har jeres forsikret.

Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring af hest
  • #2   6. okt 2015 vil skyde det på at ligge på ca 2500-3000kr per kvartal, når jeg husker tilbage på hvad det kostede at have min egen hest forsikret for ca samme beløb

  • #3   6. okt 2015 Okay mange tak. Det var også den næste ide, så jeg kan blive helt klar over, hvad jeg får for pengene smiley

  • #4   6. okt 2015 Min gamle havde jeg i tryg. Og fik brugt den og den var god. Dog steg deres priser generalt rigtig voldsomt, så da jeg fik min nye, regnede vi på det. Og ja var ikke det værd. Så den er ikke forsikret. Uanvendelig er en rigtig hade forsikring, da det jo er et definitions spørgsmål. Og nej jeg fik en ikke en krone, for min gamle da jeg valgte at aflive ham pga gigt. Da jeg ikke syntes han skulle gå en vinter mere. Ved fra flere de har haft heste stående med smerter og skader i halve og hele år, for at få forsikringen. Selvskabet vil være helt sikker på at de nu ikke måske kan anvendes til et og andet. Så lige uanvenlighed, der er virkelig mange gråzoner.

    Men jo altid rart at være dækket ind, den dag uheldet er ude. Dog alt efter pris på forsikring, pris på hvad hesten reelt værd. Og man kunne jo sætte pengene til side, frem for at betale dem til forsikring smiley held og lykke håber du finder en sund rask unghest.


  • #5   6. okt 2015 Mange tak for svar, altid rart med forskellige meninger og erfaringer smiley

  • #6   6. okt 2015 Hej jeg kan se at du er fra fyn smiley du er velkommen til at kigge på fynshesteforsikring.123hjemmeside.dk hvor vi forsikre heste op til 13 år og de bliver ikke smidt ud når de fylder 21år som andre forsikringer gør smiley det er dog kun livsforsikring vi kan tilbyde men kig da forbi alligevel smiley

  • #7   30. okt 2015 Hej Line og Arcibald

    Du kan liv/uanvendelighedsforsikre din plag hos Kongeriget Danmarks Hesteforsikring for kr. 3.096,- om året. Hertil sygeforsikring hvor der er flere muligheder afhængig af dækning. Mulighederne er pt. 10.000,-/25.000,-/45.000,- om året. Det koster henholdsvis 948,-/1.956,-/2.628,- om året.
    Jeg vil dog anbefale dig at overveje "forsikringsformen". En uanvendelighedsforsikring på en plag giver ingen mening, da uanvendelighed normalt omfatter uanvendelighed til ridebrug - hvilket jo af gode grunde ikke kan konstateres ved en hest som ikke er i ridning.
    Jeg vil anbefale dig at ringe rundt til de forskellige forsikringsselskaber og få præciseret pris og dækning. Og HUSK ALTID at læse forsikringsbetingelserne - selvom det kan forekommer rimelig kedeligt, giver det dig en indikation af hvad der egentlig dækkes hvis uheldet er ude.
    :)Annette


  • #8   30. okt 2015 En af mine er forsikret for 30.000 hos Tryg (liv og uanvendelighed). Jeg giver 2.500 kr. om året.

Kommentér på:
Forsikring af hest

Annonce